Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Tamron 2,8 25-75 XR DI eller Sigma 2,8 28-~
Fra : Peter

Dato : 10-05-05 13:59

Hvilken af disse objektiver skal jeg købe til mit Pentax Ist DS ?

Tamron koster ca. 500,- mere end Sigma'en (som jeg har fundet til 2.100 i
Tyskland)

Nogen meninger ?

mvh
Peter

Fra : Peter

Dato : 10-05-05 14:33

Undskyld, Tamron er naturligvis 28-75 (ikke 25-75!)

Fra : Jan F.

Dato : 10-05-05 15:33

> [...]
> Hvilken af disse objektiver skal jeg købe til mit Pentax Ist DS ?
>
> Tamron koster ca. 500,- mere end Sigma'en (som jeg har fundet til 2.100 i

Kender kun Tamron'en, optisk på højde med Canon L-serie, suverænt godt til
pengene..

mvh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 10:16

"Peter" <pollansa@hotmail.com> wrote in message
> Hvilken af disse objektiver skal jeg købe til mit Pentax Ist DS ?

Hej

Jeg har Tamron til Canon og er yders tilfreds.

Jeg bestillte mit her: http://www.fotoversand-afa.de/, hvor det koster 295
Euro (2.200). Det eneste er at de ikkemodtager kredit kort og ikke sender på
efterkrav til DK, så man skal overfører pengene til deres bank konto. Dette
gjorde jeg via min homebank og det varede ca. en uge. Ingen problemer.

VH
Per

Fra : Christian Grüner

Dato : 11-05-05 10:45

Vær opmærksom på at 28-70 ex er den gamle udgave og ikke tegner ligeså
skarpt som tamron'en. Kig derimod efter en sigma 24-70 2,8 EX DG Macro,
dette er den nyeste udgave, og den tegner lækkert skarpt (når man kommer
op over f/4 eller deromkring). Men alt i alt kan den sagtens måle sig
med tamronen, og i mange test har den også sagtens kunne måle sig med
Canons 24-70 L'er.

MVH Christian

Fra : Peter

Dato : 11-05-05 11:03

Jeg tror jeg snupper en Tamron!

Hvilket UV filter passer til (gevindstørrelse?)

tak, mvh

Fra : Kenneth K.

Dato : 11-05-05 11:58

On Wed, 11 May 2005 12:03:27 +0200, Peter <pollansa@hotmail.com> wrote:

> Jeg tror jeg snupper en Tamron!
> Hvilket UV filter passer til (gevindstørrelse?)

Gevindet er 67mm.

vh,
Kenneth

--