ROTFL
Fra : Djævelens advokat

Dato : 10-05-05 11:55

Den her kan selv de værste USA apologeter ikke forsvare.

48% næsten halvdelen af befolkningen er så fanatisk kristne at de benægter
100 års videnskabelig forskning.

http://www.cbsnews.com/stories/2005/05/03/tech/main692524.shtml

A Gallup poll late last year showed that only 28 percent of Americans accept
the theory of evolution, while 48 percent adhere to creationism - the belief
that an intelligent being is responsible for the creation of the earth and
its inhabitants.

Så tror da fanden GWB kan slippe godt fra at overfalde et andet land
begrundet i en løgn. Han sagde jo at Gud støttede ham

da

Fra : morten sorensen

Dato : 10-05-05 12:03

Djævelens advokat wrote:

> [...]
> that an intelligent being is responsible for the creation of the earth and

En anden poll viste at 50% reelt var fundamentalistiske kreationister,
mens kun 5% mente det 100% var videnskaben der kunne besvare sådanne
spørgsmål.

Her i landet har KrDems formand Marianne Karlsmose stille advokeret for
at kreationisme skulle indføres i undervisningen omkring videnskab.

Det er helt uholdbart. En løsning kunne måske være at 8-9-10 klasserne
havde 'livsfilosofi' hvori man havde om konflikterne mellem diverse
anskuelser.

Bare at afvise det som latterligt mener jeg ikke man skal gøre, da
trangen/behovet ikke forsvinder med det. Så hellere adressere det men
klart adskille det fra videnskab.

--

morten sorensen

Fra : TBC

Dato : 10-05-05 13:24

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
> Den her kan selv de værste USA apologeter ikke forsvare.
>
> 48% næsten halvdelen af befolkningen er så fanatisk kristne at de benægter
> [...]

Det er næsten uforståeligt for os Europæere hvad der forgår i USA for tiden,
og den kulturelle krig der pågår derovre.

Eksempler

På den ene side et traditionelt afhold optog afholdt i juleferien, hvor det
i den forbindelse forbydes at fremvise "religiøse symboler" (Jesus,
julemanden osv), mens det til samme parade er helt i orden at repræsentere
og fremvise f.eks den homoseksuelle orientering.

På den anden side: Texas hvor statens "House of Representatives" vedtager en
lov om at det skal være forbudt at cheerleeders danser "sexually suggestive"
....Altså no more booty-shaking. (Øv!)

Når det så er sagt, så er debatten om evolutions-teorien som ubetvivlelig i
hele den fylde nok mere kompleks end som så, her er f.eks et udmærket dansk
bidrag: http://www.biokemi.org/biozoom/2002_4/bz_0402g.htm
Det skræmmende er at så komplekst er debatten næppe for den almene fanatiske
amerikaner, hvor det ofte snarere virker som om det er en "religionskrig" og
et enten eller.

TBC

Fra : G B

Dato : 10-05-05 14:04

"TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i meddelelsen

> Det er næsten uforståeligt for os Europæere hvad der forgår i USA for
> tiden, og den kulturelle krig der pågår derovre.

Det er mere ufatteligt hvad der foregår her i Eurabien.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-05 14:23

G B skrev den 10-05-2005 15:03:
> "TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i meddelelsen

> Det er mere ufatteligt hvad der foregår her i Eurabien.

Er det? Såvidt jeg er orienteret, så accepterer man heldigvis
den naturvidenskabelige evolutions-teori.
Og man tilbageholder - igen så vidt jeg er orienteret - ikke personer på
ubestemt tid under dybt kritisable forhold (læs: torturlignende forhold.
Hvis man skal beskrive forholdene på GITMO på den pæneste
forestilbare måde).
Og kriminalitet.... tja, hvor mange dødsfald sker pga. skydevåben i
Amerika? Sorry, men nej tak til fremhævelse af USA på de her nævnte
fronter.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-05-05 16:22

G B wrote:
> "TBC" <this.is@fake.emailadress> skrev i meddelelsen

> Det er mere ufatteligt hvad der foregår her i Eurabien.

Herhjemme er det dog "kun" de fanatiske muslimer og yderligtgående
kristne på friskoler, der vægter Kreationismen højere end
Evolutionsteorien, hvorimod det altså er et ganske reelt problem i USA,
når mange forældre ligefrem kræver dèn form for religiøs-revisionistiske
opfattelser indført i OFFENTLIGE skoler.

Jo, Islam er da på mange måder umiddelbart klart farligere end den
amerikanske fundamentalistkristendom, men alligevel er det altså
rystende at bevidne hvordan hvide vestlige amerikanere åbenbart kan være
så fanatisk-religiøse i deres Verdensopfattelse at de uden tøven er klar
til at bryde den helt centrale 1.Tilføjelse til deres egen Konstitution
ang. forholdet mellem stat og kirke.

Nøjagtig som jeg kun har afsky og foragt til overs for muhammedanske
mullah'er som mener at skulle prædike og praktisere Shariah på
bekostning af andre, lige så lidt kan jeg respektere hjernedøde
Bibelbælte-amerikanere, der åbenbart tror de er kaldet til at realisere
eet eller andet pseudo-evangelistisk "Gudsrige" ved at indrette sækulær
politik efter lige netop DERES idiosynkratiske religiøsitet.

Det absolut vigtigste ved religion er friheden til selv at vælge den.

Anders Peter Johnsen

Fra : G B

Dato : 10-05-05 19:57

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det absolut vigtigste ved religion er friheden til selv at vælge den.

Præcis. Og for en ordens skyld: De bibel-fanatikere, som påstår at Jorden
blev skabt på seks dage for sekstusinde år siden, kan jeg under ingen
omstændigheder tage alvorligt. Men det er jo ligesom noget, amerikanerne må
ligge og rode med.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 10-05-05 22:47

meddelelse news:4280d162$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> politik efter lige netop DERES idiosynkratiske religiøsitet.
>
> Det absolut vigtigste ved religion er friheden til selv at vælge den.

Ja og intet sted i verden bliver der praktiseret så meget incest i guds
navn. Og hvordan skulle det være anderledes, når ikke engang de katolske
præster kan holde fingrene fra guds små lam .
Hykleri af værste skuffe.

mvh Boni

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-05 04:49

Bo Nielsen <boni@nospam.dk> wrote:

> Ja og intet sted i verden bliver der praktiseret så meget incest i guds
> navn. Og hvordan skulle det være anderledes, når ikke engang de katolske
> præster kan holde fingrene fra guds små lam.

Det virker ikke som om du kender forskel mellem blodskam {incest} og
pædofile forhold.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-05-05 06:20

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det virker ikke som om du kender forskel mellem blodskam {incest} og
> pædofile forhold.
> --
> Per Erik Rønne

Jamen så må du da meget undskylde, hvis det var lidt forvirrende for dig,
men jeg håber du fik fat i meningen alligevel .

mvh Boni

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-05 07:00

Bo Nielsen <boni@nospam.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen så må du da meget undskylde, hvis det var lidt forvirrende for dig,
> men jeg håber du fik fat i meningen alligevel .

Jeg fik skam udmærket fat i meningen, og så håber jeg at du fik fat i
terminologien.

Incest er eksempelvis hvis du har et seksuelt forhold til en af dine
søskende. Pædofili hvis du har et seksuelt forhold til eksempelvis en
ti-årig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-05-05 17:02

> [...]
>
> Incest er eksempelvis hvis du har et seksuelt forhold til en af dine
> søskende. Pædofili hvis du har et seksuelt forhold til eksempelvis en

Ja og jeg tænkte nu mest på de børn som bliver misbrugt, af deres fanatisk
religiøse forældre.

mvh Boni

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 10-05-05 17:57

Djævelens advokat skrev i meddelelsen
<42809320$0$50691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
belief
>that an intelligent being is responsible for the creation of the earth and

Så har du bare lige det problem at de to udsagn ikke udelukker hinanden.
Jeg tror som kristen på at gud har skabt det hele, hvilket på ingen
måde står i modstrid til den opfattelse jeg som naturvidenskabsmand
har af hvordan han så har indrettet universet - herunder evolutionsprocessen
som en fornuftig forklaring på hvad der nu kan observeres.

Hvis du ikke mener der ligger nogen skabende gud bag universets opståen,
hvad begrunder du så denne TRO med ?

>Så tror da fanden GWB kan slippe godt fra at overfalde et andet land
>begrundet i en løgn. Han sagde jo at Gud støttede ham

Hvad ved du om hvem Gud støtter ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Croc®

Dato : 10-05-05 18:36

On Tue, 10 May 2005 18:57:16 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Hvad ved du om hvem Gud støtter ?

Det lyder plausibelt at "han" støtter Bush. Det er fantaster der er
troende, så de må vel "tro" "han" støtter dem.

Regards Croc®

Fra : jodem

Dato : 10-05-05 19:26

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en fornuftig forklaring på hvad der nu kan observeres.
>
> Hvis du ikke mener der ligger nogen skabende gud bag universets opståen,

Jeg er enig med dig i, at Gud og Darwin ikke udelukker hinanden, men sådan
som jeg læser det, mener altså kun 28% at evolutionismen spiller en rolle,
Det er da foruroligende?

Fra : JH

Dato : 10-05-05 23:13

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in

> Jeg er enig med dig i, at Gud og Darwin ikke udelukker hinanden, men
> sådan som jeg læser det, mener altså kun 28% at evolutionismen spiller
> en rolle, Det er da foruroligende?

Darwin var idiot!

Fra : G B

Dato : 10-05-05 23:59

JH <nobody@home.no> skrev i meddelelsen news:428131ea$0$50654
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Darwin var idiot!

Aha, og du er et geni?

Fra : JH

Dato : 11-05-05 22:40

G B <nonono@nospam.invalid> wrote in news:42813cb2$0$234
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> JH <nobody@home.no> skrev i meddelelsen news:428131ea$0$50654
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Aha, og du er et geni?

Det tror jeg ikke.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 10-05-05 23:33

jodem skrev i meddelelsen <4280fc99$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Jeg er enig med dig i, at Gud og Darwin ikke udelukker hinanden, men sådan
>som jeg læser det, mener altså kun 28% at evolutionismen spiller en rolle,
>Det er da foruroligende?

Jamen hvordan kan du tolke det ud af de presenterede data ?

Der står intet om hvorledes spørgsmålene er fomulerede og ej heller
på hvorledes svarene på de to spørgsmål hænger sammen.
Hvor mange svarede eksempelvis "ja" til begge spørgsmål ?
Eller "nej" til begge spørgsmål.

Uden sådanne data er det eneste vi får jo det spin der er
pålagt for bevidst at agitere i en bestemt retning.

Eksempelvis er 28% + 48% kun 76 %, så hvis det skal betragtes som
to valg, som udelukker hinanden, hvad mener så de resterende 24 % ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Christian

Dato : 11-05-05 07:58

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message
> Den her kan selv de værste USA apologeter ikke forsvare.
>
> 48% næsten halvdelen af befolkningen er så fanatisk kristne at de benægter
> 100 års videnskabelig forskning.

desværre tror jeg også det er ret højt herhjemme, og enddag større % del i
nogle grupper i befolkningen...

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-05 12:02

Christian <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

> desværre tror jeg også det er ret højt herhjemme, og enddag større % del i
> nogle grupper i befolkningen...

Ja, eksempelvis i Jehovas Vidner. Og også alt for høj i Indre Mission.
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian

Dato : 11-05-05 20:38

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Ja, eksempelvis i Jehovas Vidner. Og også alt for høj i Indre Mission.

om det er kristne,jødiske, eller muslimske religiøse..så er al religion et
udtryk for underkastelse og at videnskab og tvivlen ikke er noget man
diskutere....

man må ikke diskriminere pga. religion men religion må godt diskriminere...