Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 køb?
Fra : Martin Magnussen

Dato : 09-05-05 16:11

Nogen herinde der kender http://www.guenstig.de/
Jeg vil have mig en D70

Fra : Jan Kristensen

Dato : 09-05-05 16:41

"> Jeg vil have mig en D70

hvorfor det?? Der kommer en d70s om en uge eller 2

Mvh

Jan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : HKJ

Dato : 09-05-05 17:26

Jan Kristensen wrote:
> "> Jeg vil have mig en D70
>
> hvorfor det?? Der kommer en d70s om en uge eller 2

Et par gode grunde til at købe D70:

1) Forskellen er minimal på de to kamera

2) Der er rigtig gode tilbud på D70 i øjeblikket.

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 09-05-05 21:59

HKJ wrote:

> Et par gode grunde til at købe D70:
>
> 1) Forskellen er minimal på de to kamera
>
> 2) Der er rigtig gode tilbud på D70 i øjeblikket.
og så glemte du lige pkt. 3 Der kommer i gratis firmware opdatering så
en D70'er bliver stort set identisk med en D70s

Fra : Martin Magnussen

Dato : 09-05-05 17:02

D70s bliver noget dyrer, og den "gamle" D70 er jo stadig en rigtig
kamera

Fra : zczc

Dato : 09-05-05 17:16

"Martin Magnussen" <mag@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> D70s bliver noget dyrer, og den "gamle" D70 er jo stadig en rigtig
> kamera

Nap hellere en 350D'er.

Fra : Claus Larsen

Dato : 09-05-05 17:33

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> "Martin Magnussen" <mag@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nap hellere en 350D'er.

SUK !!

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 17:59

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> "Martin Magnussen" <mag@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nap hellere en 350D'er.

Hvad fanden er det for en kommentar! Typisk Canon nød!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-05-05 21:50

Jakob wrote:
> Hvad fanden er det for en kommentar! Typisk Canon nød!

Hallo, typisk Nikon-nød!? ;)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Jakob

Dato : 10-05-05 07:44

Hehe ;)

Fra : Kenneth K.

Dato : 09-05-05 18:08

On Mon, 09 May 2005 18:01:53 +0200, Martin Magnussen
<mag@mail1.stofanet.dk> wrote:

> D70s bliver noget dyrer, og den "gamle" D70 er jo stadig en rigtig
> kamera

D70s er som sådan ikke en ny model og forskellene mellem den og D70 er
vikelig minimale minimale, se linket. Nikon frigiver snart en ny firmware
til D70 så den får nogle af de nye ting som D70s har. Det er f.eks.
andre/pænere menuer og en opdatering af fokussystemet. Nu aner jeg ikke
hvad den nye D70s vil koste, men køb den billigste vil jeg sige.

http://www.dpreview.com/news/0504/05042003nikond70s.asp#compared

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 09-05-05 23:05

Man kan vel næppe opdater firmwar til at få blitzen til bruges i en vinkel
til 18mm optik, eller få skærmen til at blive til 2", og benytte
kabel-udløser.
På siden med Nikons pressemeddelse står der at den forventede salgspris
incl. AF-S DX-Nikkor 18-70 ED objevtiv er 10.995,-
De først D70s kamerahuse er kommet til landet, men der skulle komme en
ladning igen sidst på måneden.

vh
Freddy

news.sqipuugs8jage9@kk...

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-05 08:05

Freddy Nielsen wrote:
> Man kan vel næppe opdater firmwar til at få blitzen til bruges i en
> vinkel til 18mm optik, eller få skærmen til at blive til 2", og
> benytte kabel-udløser.

Næh, men det må vel for de fleste opfattes som meget marginale ændringer,
der ikke betyder stort for brugen.
Personligt er jeg ligeglad med den indbyggede blitz, der -selvom den er
bedre end de fleste indbyggede - næppe er noget særligt stort aktiv. Bortset
fra evnen til at fjernstyre en ordentlig blitz, og det er der ikke ændret
på.
2"skærmen er sikkert fin - jeg bruger den stort set kun til at se
histogrammer og highlights på, og så betyder de par mm, der er tale om
intet.
Kabeludløser lyder rart, men alt andet lige ser det ud til at den billige
IRudløser, der fås til d70 er nogenlunde lige så god. Og til avanceret brug,
ville jeg alligevel foretrække at skyde fra min bærbare.
På den anden side set, er jeg måske heller ikke den rigtige til at bedømme
her - jeg har endnu ikke giddet at skifte min firmware til nyeste, da jeg
ikke kan få øje på rationalet.

vh
Jan

Fra : Kenneth K.

Dato : 10-05-05 10:35

On Tue, 10 May 2005 00:04:56 +0200, Freddy Nielsen <pixx-fn@webspeed.dk>
wrote:

> Man kan vel næppe opdater firmwar til at få blitzen til bruges i en
> vinkel
> til 18mm optik, eller få skærmen til at blive til 2", og benytte
> kabel-udløser.

Næh, selvfølgelig kan man ikke det. Men forskellen mellem de to kameraer
er så lille at jeg personligt ikke ser nogen grund til at købe den nye,
hvis den f.eks. bliver 2000,- dyrere end D70.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Martin Magnussen

Dato : 10-05-05 15:07

Nu har jeg bestilt hos EG-Eletronics, og jeg glæder mig meget.
Jeg så lige D70s hos min fotohandler til 9.995 så den er kommet

Fra : Martin Magnussen

Dato : 10-05-05 15:10

Hov glemt lige noget!

Hvor kan jeg evt. købe en dansk manual??

Fra : Søren Wind

Dato : 10-05-05 19:40

> Nu har jeg bestilt hos EG-Eletronics, og jeg glæder mig meget.
> Jeg så lige D70s hos min fotohandler til 9.995 så den er kommet

Har lige gjort det samme.. tak for link'et... det sparede mig lige
yderligere 400,- på handlen...
Nu håber jeg bare ikke det er en fusker biks... har aldrig hørt om dem
før...

Men vi kan jo lige holde hinanden i hånden indtil vi kan tage et kamera i
den istedet !

Mvh.
Søren Wind / winddiesel(a)gmail.com