Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der har prøvet Sigma 70-200 2,8
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-05-05 09:07

Af en eller anden mystisk årsag kan jeg ikke få et Nikon AF 80-200 til
at virke på mit hus. Jeg får en "FEE" fejl og jeg har prøvet alt jeg kan
komme i tanker om - firmware update, dreje blænde til fuld, prøve alle
"kombinationer" af knapperne på objektivet, prøvet alle indstillinger på
mit hus osv. Enten er objektivet defekt, eller også kan mit hus bare
ikke snakke med objektivet.

Jeg her derimod set og meget kort prøvet et sigma 70-200 EX HSM 2,8. Det
virker ret solidt bygget, og det fokuserer relativt hurtigt imho. Det
koster under 4K fra nyt hvis man køber det i HK, så jeg tænkte at det
ville være rart at høre om andre har prøvet det, og gerne hvad jeres
mening er om det, inden jeg køber det.

På forhånd tak

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Kenneth K.

Dato : 09-05-05 09:42

On Mon, 09 May 2005 10:07:18 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

> [...]
> koster under 4K fra nyt hvis man køber det i HK, så jeg tænkte at det
> ville være rart at høre om andre har prøvet det, og gerne hvad jeres

Kanon objektiv og til prisen kan du ikke gå galt. Jeg købte et brugt til
lidt over 4000,-, men hvis du kan få et nyt i HK til under 4000,- ville
jeg ikke tøve et sekund.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-05-05 09:50

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> "kombinationer" af knapperne på objektivet, prøvet alle indstillinger på
> mit hus osv. Enten er objektivet defekt, eller også kan mit hus bare

Inden du smider dit Nikkor ud med badevandet, har du så prøvet at låse
blænderingen med den lille tap, der sidder lige over blænderingen?
Blænden skal stå på højeste blændetal, før du låser.
På den måde er du sikker på at kameraet kører på automatik.

Jeg har selv haft fejlen på mit Sigma et par gange, fordi blænderingen havde
skubbet sig lidt væk fra højeste værdi. Nu er den låst

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : BA

Dato : 09-05-05 19:04

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in

> "Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

Hej ..

Inden du smider din 80-200 ud så kan du måske bruge dette:

Jeg havde et lignende problem da jeg ville genbruge mine objektiver til
min nye D70...alle obj. virkede undtagen en 70-300 ED, som gav FEE-fejl.
Jeg troede også det var blænderings-låsen, indtil jeg fik kigget lidt
nøjere på fatningen og soklen på kameraet, og sammenlignet
objektiverne: Det viste sig at der havde siddet en lille tap på
objektivet, som skal skubbe til en pal på kameraets sokkel, for at
skidtet virker på en D70. Jeg er åbenbart kommet til at knække denne
tap, uden at vide det, for objektivet virker perfekt på den gamle F90,
uden tap(??).
Nå, men løsningen blev at jeg tryllede med lidt plastik, en hobbykniv
og noget superlim, og fik sat en ny tap på, så objektivet nu fungerer
som det skal på D70-eren.

mvh
Bjarne A.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-05-05 15:44

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
>
> Jeg har selv haft fejlen på mit Sigma et par gange, fordi blænderingen havde
> skubbet sig lidt væk fra højeste værdi. Nu er den låst

Har jeg prøvet, desværre

Fra : Thor

Dato : 09-05-05 10:10

Hej Thomas

> Det koster under 4K fra nyt hvis man køber det i HK

Ok, hvad er det nu HK står for?

mvh Thor

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-05-05 10:11

Thor wrote:
> Ok, hvad er det nu HK står for?

Hong Kong

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-05-05 16:39

In article <427f1a36$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> koster under 4K fra nyt hvis man køber det i HK, så jeg tænkte at det
> ville være rart at høre om andre har prøvet det, og gerne hvad jeres

Hvis den ikke også hedder DG, så er det den gamle model uden ny
coating på bagerste linseelement.

Den burde være lige så hurtig som min 100-300mm f/4, da de næsten er
i familie.

Fra : Lars Troels

Dato : 09-05-05 21:30

> [...]
> virker ret solidt bygget, og det fokuserer relativt hurtigt imho.....gerne
> hvad jeres mening er om det, inden jeg køber det.

Som du måske husker anvender jeg jo Sigmaen, stort set hver eneste dag, og
er overordentlig godt tilfreds. Da jeg anvender det meget til
sportsfotografering, kommer autofokussen jo på prøve. Det er meget hurtigere
til at fokusere end AF-Nikkor 80-200/2,8 og har ca. samme fokushastighed som
AF-S Nikkor 80-200/2.8

En anden væsentlig funktionalitet er de dedikerede Sigma EX-APO
teleconvertere der leverer super billedkvalitet sammen med dette objektiv.

Hvis du ikke har brug for lynhurtig autofokus, ville jeg dog arbejde lidt
videre med den gamle 80-200 for at se om ikke den kan bringes til at
fungere.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-05-05 15:47

Lars Troels wrote:
> Hvis du ikke har brug for lynhurtig autofokus, ville jeg dog arbejde lidt
> videre med den gamle 80-200 for at se om ikke den kan bringes til at
> fungere.

Det er ikke mit objektiv, men et jeg har lånt af en ven for at teste om
det var noget der var værd at kaste penge efter. Hvis du siger at
Sigma'en er lige så hurtig som AF-S modellen, så prøver jeg sku lykken
og bestiller en Sigma 70-200 i HK. Tak for hjælpen

Fra : Erik W.

Dato : 11-05-05 22:30

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Af en eller anden mystisk årsag kan jeg ikke få et Nikon AF 80-200 til
> at virke på mit hus.

Hvilket hus er det?

Mvh Erik

Fra : Thomas Schreiber