Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Så fik jeg et nyt Canon kamera ;-)
Fra : K

Dato : 06-05-05 23:52

Hej

Vil lige dele mit nye køb med jer, jeg fik lidt gode staldtips herinde,
disse blev vendt lidt i luften, mikset, krydret og en tur i blenderen, der
oveni lidt spekulation + et par nætters søvn, så faldt afgørelsen, fra at
have tænkt på EOS300D, EOS350D, S2is og A95, så blev det til et godt kombi
video/billede nemlig et Pro1 som jeg afhentede idag hos MidtData i Viborg,
med kameraet fulgte et sampak 1 GB CF Sandisk. Jeg har leget i ca. 5 timer
nu og det tegner godt, man bliver hurtigt dus med det ....tak for nu, jeg
vender frygteligt tilbage !

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-05-05 04:37

K wrote:
> [...]
> nu og det tegner godt, man bliver hurtigt dus med det ....tak for nu, jeg

Og det ser vi frem til - det lover godt.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : K

Dato : 07-05-05 09:25

> Og det ser vi frem til - det lover godt.

hehe ...tak, du har ikke set ham der fører kameraet

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-05-05 10:09

K wrote:

> hehe ...tak, du har ikke set ham der fører kameraet

Så kunne du i dk.snik.snak smide et link til et billede i dk.binær

Fra : K

Dato : 07-05-05 10:19

> Så kunne du i dk.snik.snak smide et link til et billede i dk.binær

ups, sorry ...havde ikke lige tænkt på at der ikke er plads til hyggesnak
herinde :-/

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-05-05 11:14

K wrote:

> ups, sorry ...havde ikke lige tænkt på at der ikke er plads til hyggesnak
> herinde :-/

Roligt nu...

Her er efterhånden plads til _alt_, selv økonomien i fremskaffelse af en
ægtefælle kan finde plads her.

Vi mangler vist kun at man kan uploade billeder af sit udstyr eeeh..foto-

Fra : K

Dato : 07-05-05 15:03

> Roligt nu...
>
> Her er efterhånden plads til _alt_, selv økonomien i fremskaffelse af en
> ægtefælle kan finde plads her.

Fedt så vil jeg holde mig til her ...jeg mangler nemlig sådan en

> Vi mangler vist kun at man kan uploade billeder af sit udstyr eeeh..foto-

Hehe .....ja den mulighed skulle der være, så ville jeg straks rulle 28 -
200 mm lansen ...øeehh linsen ud

Fra : Jakob

Dato : 07-05-05 11:31

In article <427c87d1$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
k@vip.cybercity.dk says...

> ups, sorry ...havde ikke lige tænkt på at der ikke er plads til hyggesnak
> herinde :-/

Gu er der da plads til hyggesnak :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : K

Dato : 07-05-05 15:04

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Gu er der da plads til hyggesnak :0)

Herligt

Fra : News

Dato : 07-05-05 07:33

"K" <k@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herinde, ...
>så blev det til et godt kombi video/billede nemlig et Pro1 som jeg

... Tillykke med det, Pro1 er et udemærket valg,
hvis man ikke vil slæbe på DSLR, har selv sådan et,
og er ganske godt tilfreds.

Du kan lære/læse en masse mere om dette kamera i
dette forum:
http://www.powershotpro1.com/forum/default.asp
[kræver en gratis tilmelding, men det er det værd]

Venligst
Peter

Fra : K

Dato : 07-05-05 09:27

"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev i en meddelelse

> .. Tillykke med det, Pro1 er et udemærket valg,
> hvis man ikke vil slæbe på DSLR, har selv sådan et,
> og er ganske godt tilfreds.

tak, ja det er netop det med at undgå slæbet, oveni har jeg fået
videofunktion som jeg efterlyste

> Du kan lære/læse en masse mere om dette kamera i
> dette forum:
> http://www.powershotpro1.com/forum/default.asp
> [kræver en gratis tilmelding, men det er det værd]

jov tak, jeg har været lidt inde og snuse til sitet

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-05-05 09:39

In article <427c7bd6$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, K wrote:

> tak, ja det er netop det med at undgå slæbet, oveni har jeg fået
> videofunktion som jeg efterlyste

Jeg har selv et 20D (efter 4 standard digitale kameraer), men jeg leder
nu efter et til lommen som supplement. Men det er svært da billedkvaliteten
er noget ringere på lommekameraer. Og man skal have en ret ny model for at
få noget uden den store forsinkelse.

Som regel er slæbet ikke problemet, og dit Pro1 er så stort
det ikke kan være i lommen.

Fra : K

Dato : 07-05-05 09:49

> [...]
> billedkvaliteten
> er noget ringere på lommekameraer. Og man skal have en ret ny model for at

20D, ja så har du vist kun grund til smil på læben, ang. din søgen efter
lommekamera så er det svært, det har jo desværre sine begrænsninger, skal du
også have videofunktion ?

> Som regel er slæbet ikke problemet, og dit Pro1 er så stort
> det ikke kan være i lommen.

Jeg har nogle store lommer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-05-05 14:01

In article <427c80ea$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, K wrote:

> 20D, ja så har du vist kun grund til smil på læben, ang. din søgen efter
> lommekamera så er det svært, det har jo desværre sine begrænsninger, skal du
> også have videofunktion ?

Jeg har en Sony MiniDV camcorder til når jeg skal tage video. Jeg har nu
købt et IXUS 700. Det har også OK video. 640x480 i 30 fps, eller
320x240 i 60 fps. Men regner ikke med at tage meget af det.

Størrelsen er OK til lommen, og skærmen er ikke kæmpestor, og ej heller
det der rager længst ud bagpå. Problemet med dem der er en tand tyndere
(og ofte med faldet optik) er at billedkvaliteten mister for meget.

> Jeg har nogle store lommer

Ixus 700 var noget af det største jeg overvejede (som supplement). Det
skal være noget man altid kan have i lommen. Som en telefon.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-05-05 07:52

K wrote:

> Vil lige dele mit nye køb med jer, ...cut...

GAB....!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : News

Dato : 07-05-05 08:12

> GAB....!

Mener du "gaaab" -kedeligt, Pro1 lægger ikke op til store diskussioner
om store linser, store tasker, mm, nej det er et enkelt men utrolig
effektivt
compact kamera som klarer mange opgaver ligeså godt som et 20D standard
kit,
det har sine begrænsninger - men sandelig også sine fordele - set i
forhold til et
slæpbart DSLR.

Venligst
Peter

Fra : K

Dato : 07-05-05 09:31

> GAB....!

kom du sent i seng ? et godt gammelt råd ....hvis man er søvnig, så kan man
tage natten til hjælp

alternativt vil du måske være venlig at uddybe dit gab, hvis ikke det er
trætheden der har meldt sig ?

Fra : Brian Lund

Dato : 07-05-05 12:10

> kom du sent i seng ? et godt gammelt råd ....hvis man er søvnig, så kan
man
> tage natten til hjælp

Jeg bliver ellers altid så træt når jeg ikke sover om natten!

Brian

Fra : LIV

Dato : 07-05-05 10:33

Niels Riis Ebbesen wrote:

> GAB....!

Igen et nyttigt svar fra altid positive Niels Riis Ebbesen -- sukhh.

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-05-05 08:55

Jamen, hvad venter du på?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : K

Dato : 07-05-05 09:37

> Jamen, hvad venter du på?

nogle gode motiver ...hehe ...come to papa

Fra : Eivind

Dato : 07-05-05 08:53

> [...]
>nu og det tegner godt, man bliver hurtigt dus med det ....tak for nu, jeg

Tillykke med det! Det er godt du har gjort dig en masse overvejelser
fordi der er jo ikke særlig langt op til et DSLR prismæssigt.

Fra : K

Dato : 07-05-05 09:36

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med det! Det er godt du har gjort dig en masse overvejelser
> fordi der er jo ikke særlig langt op til et DSLR prismæssigt.

tak, jeg havde tænkt at investere 2 kamera'er, 300D eller 350D + S2is, så
mente jeg at have en god kombination som var istand til at dække mange
behov, men efter at have gransket Pro1 noget mere, så var det efter min
mening ikke så dumt endda og nu har jeg så det hele i et kamera ( ønsket om
billede/videofunktion )

Fra : News

Dato : 07-05-05 10:05

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
....>
> Tillykke med det! Det er godt du har gjort dig en masse overvejelser
> fordi der er jo ikke særlig langt op til et DSLR prismæssigt.

? Canon L linser fås hvis ikke under 4K eller?

Fra : Flemming Gram Christ~

Dato : 09-05-05 18:24

Hej.
Tillykke med kameraet. Det har jo en fin vidvinkel til forskel fra andre
zoomkameraer.

Husk at tjekke om kameraet har den nyeste firmware (program til den
embeddede computer).
Der var vist noget med forbedret autofokushastighed.

Mvh
Flemming

Fra : K

Dato : 11-05-05 18:18

"Flemming Gram Christensen" <gram@mjolner.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Tillykke med kameraet. Det har jo en fin vidvinkel til forskel fra andre
> zoomkameraer.

Tak

> Husk at tjekke om kameraet har den nyeste firmware (program til den
> embeddede computer).
> Der var vist noget med forbedret autofokushastighed.

Det var faktisk noget af det første jeg chekkede og der var da også en
opdatering kaldet Canon Camera WIA Driver 6.2.5 og den er installeret, men
ellers tak for tippet

Fra : ha

Dato : 21-05-05 12:51

K wrote:
> Det var faktisk noget af det første jeg chekkede og der var da også en
> opdatering kaldet Canon Camera WIA Driver 6.2.5 og den er
> installeret, men ellers tak for tippet

Det program du der hentyder til, er udelukkende programmet der anvendes
når du overfører billeder fra kameraet til computeren.

Der er som Flemming oplyse, også udgivet en firmware-update fra Canon.
Nederst på siden skal du indtaste serienummeret fra dit kamera, - så får
du besked på, om du kan opdatere eller ej.
http://web.canon.jp/Imaging/pspro1/frm/firmdownload-e.html?Submit=Download+Page

/ha
(pro1 ejer)