Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der kender til Sigma 400mm F5.6 obje~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-05-05 21:25

Jeg har næsten købt det nævnte objektiv. Hvad er jeres vurdering? Hvor meget
bør jeg max give - eller skal jeg holde mig helt væk?
Generelle kommentarer vedr. objektivet er også velkomne - er godt klar over
at det ikke er toppen af poppen, men hvordan er det som begynder tele?

/Kasper Hansen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-05-05 06:51

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Jeg har næsten købt det nævnte objektiv. Hvad er jeres vurdering? Hvor meget
> bør jeg max give - eller skal jeg holde mig helt væk?

Det gør svjv en væsentlig forskel hvorvidt der er tale om
HSM-udgaven eller den ældre udgave uden HSM.

Folk der har HSM-udgaven virker rimeligt glade:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=130

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-05-05 07:24

> Det gør svjv en væsentlig forskel hvorvidt der er tale om
> HSM-udgaven eller den ældre udgave uden HSM.

Det er ikke HSM udgaven. Men vi snakker 1200 kr - er det helt hen i vejret?

> Folk der har HSM-udgaven virker rimeligt glade:
> http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=130

Ja - men der er vel ikke så stor forskel på de 2 udgaver, udover motoren (og
fokus hastigheden)?

/Kasper Hansen

Fra : Nyrup

Dato : 06-05-05 08:27

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke HSM udgaven. Men vi snakker 1200 kr - er det helt hen i
vejret?

Så vidt jeg husker er nyprisen VÆSENTLIGT højere!!!...
Jeg tror roligt du kan slå til.

mvh,
Nyrup

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-05-05 19:50

> Så vidt jeg husker er nyprisen VÆSENTLIGT højere!!!...
> Jeg tror roligt du kan slå til.

Det lyder godt - jeg slår til, så må vi se om der kommer nogle gode billeder
ud af det.

/Kasper Hansen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 06-05-05 09:00

> [...]
> over
> at det ikke er toppen af poppen, men hvordan er det som begynder tele?

Hej

Kan du ikke prøve den, der er jo oftest returret. Hvis dit behov er billeder
i 13x18cm til fotoalbummet, og der ikke er fotonørder i familien, så vil du
blive glad for den optik, men hvis du sammenligner med Canon 400mm 5,6, så
kommer den til kort (naturligvis), da denne optik en meget dyrere.
Ofte glemmer man hvad ens behov er inden man handler, og det kan være dyrt.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-05-05 19:48

> [...]
> kommer den til kort (naturligvis), da denne optik en meget dyrere.
> Ofte glemmer man hvad ens behov er inden man handler, og det kan være

Jo, jeg har betinget mig til at jeg kan prøve den først (det er brugt).
Jeg er absolut amatør, så du har nok fuldstændig ret i at jeg nok skal blive
fuldt ud tilfreds med optikken. Da det kun drejer sig om 1200 kr, tror jeg
bare jeg tager "chancen", ellers må jeg jo sælge den igen.

/Kasper Hansen