Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto-blade
Fra : Michael Lund

Dato : 05-05-05 16:31

Hej,

Jeg kører en del i tog hver dag, og så er dte rart at have et godt blad
ved hånden. Jeg er ved at være træt af
"i-dette-nummer-tester-vi-27-nye-lommekameraer" type af blade. Jeg er på
udkig efter et blad, der fortæller om foto-teknik (alt det her med lys,
farver, det gyldne snit, beskæring m.m.). Skulle der være en enkelt
anmeldelse af et nye objektiv eller to ville det også være fint.

Er der nogen der har kendskab til sådan et magasin? Det må gerne være på
engelsk).

mvh
michael

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 05-05-05 17:23

Prøv at tage et kik på Photography monthly eller Popular Photography. Hvis
du er mere til gode artikler om fotografer, enkelte tests osv så tag et kik
på American Photo.

Jeg har lige nu abonnement på American Photo og Popular Photography, jeg
skal helt sikkert forny abonnementet på American Photo når det løber ud, jeg
er mere usikker på Popular Photography, tror måske jeg vil skifte til
Photography Monthly.

Prøv evt. at smutte på biblioteket og se de forskellige blade...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-05-05 21:12

René Ernst Nielsen wrote:
> Prøv at tage et kik på Photography monthly eller Popular Photography. Hvis
> du er mere til gode artikler om fotografer, enkelte tests osv så tag et kik
> på American Photo.

Jeg har selv overvejet Popular Photography, da jeg så at man kun få det
til en fornuftig pris her: http://www.bladkiosken.dk/product.asp?product=491

Med din anbefaling tror jeg godt jeg kan afse de ca. 20 kroner pr. måned

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 06-05-05 06:18

> Jeg har selv overvejet Popular Photography, da jeg så at man kun få det
> til en fornuftig pris her:
> http://www.bladkiosken.dk/product.asp?product=491

Du kan få det ca. til det halve ved at abonnere direkte via deres hjemmeside
www.popphoto.com, nedenfor direkte link til abonnement...

https://www.neodata.com/hfm/phot/subscribe.shtml

Fra : Morten Hessellund

Dato : 06-05-05 06:10

On Thu, 05 May 2005 22:11:44 +0200, Kim Jensen
<kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

> [...]
>
>Med din anbefaling tror jeg godt jeg kan afse de ca. 20 kroner pr. måned

Og bestiller du bladet direkte på dets hjemmeside (www.popphoto.com)
slipper du med $20 USD for et årsabonnement inkl. forsendelse til DK.
Det svarer sådan cirka til 12 kr. pr. blad, og det kan vist ikke være
billigere

Jeg abbonnerer selv på det, og jeg synes, det er glimrende. Masser af
gode tips, baggrundsartikler og en del tests.

/Morten

__________________________________
Morten Hessellund
http://foto.hesses.dk

Fra : lars bo

Dato : 05-05-05 18:33

Hej Michael
Du kan evt. prøve:
Outdoor Photography
Practical Photography
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri

Fra : Michael Brøsch

Dato : 05-05-05 18:52

Hej Michael

American Photo er helt suverent, masser af billeder, ofte tema numre, og en
lille smule tests, køb det ikke i løssalg, det er alt for dyrt.
Prøv også at kigge på det norske blad "Fotografi", flot blad, godt tryk og
med en masse anvendelige artikler om både fotografer og teknik. Deres tests
er meget grundige.

Hilsen Michael

Fra : Michael Lund

Dato : 06-05-05 11:32

Michael Brøsch wrote:
> [...]
> med en masse anvendelige artikler om både fotografer og teknik. Deres tests

Tak til alle for en mængde forslag - jeg vil prøve at gå en tur på
biblioteket i første omgang, og ellers vil jeg prøve at bestille et
abonnement på American Photo på nettet.

mvh
Michael

Fra : Carina

Dato : 06-05-05 19:51

Så lige en reklame for et fotoblad der hedder Zoom - skulle været nyt på det
danske marked, nogen der har set og åbnet det?
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-05-05 21:11

Carina wrote:
> Så lige en reklame for et fotoblad der hedder Zoom - skulle været nyt på det
> danske marked, nogen der har set og åbnet det?
> /Carina
> www.aussies.dk

Fransk, og for 25 år siden kostede det 62 kr. og var intet mindre end
fremragende

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Ole Pedersen

Dato : 07-05-05 06:55

Synes det er et ok blad (dog kun udgivet nr. 1 endnu). Kameratests fylder en
del, men de 80 sider indeholder også andre tests og tutorials. Blad nr. 1
omtaler f.eks. PhotoShop CS2, tester digitizere og har en længere tutorial
om at tage bryllupsbilleder.

--

Ole Pedersen
www.ditgalleri.dk - en verden af plakater og malerier.

Fra : Michael Lund

Dato : 07-05-05 10:20

Carina wrote:
> Så lige en reklame for et fotoblad der hedder Zoom - skulle været nyt på det
> danske marked, nogen der har set og åbnet det?
> /Carina
> www.aussies.dk

Ja, jeg har læst det første nummer - Der er, udover de alt for mange
kammera tests, artikler af den type jeg søger (i dette nummer bryllups
fotos og dyre fotos). Det er et blad som udstråler en masse potetiale,
men de har brug for nogen der kan skrive/formulere sig ordenligt - men
kan man se ud over det, så er det et udmærket blad - men mængden af
kameratest i forhold til det andet gør desværre at det kun holder til
een af mine togture, så er det interessante læst.

mvh
Michael

Fra : Carina

Dato : 07-05-05 19:55

Må jeg spørge hvor i har købt det henne? for min lokale togkiosk var ikke
til meget hjælp, hverken med hvor jeg kunne få det, eller om de kunne skaffe
det ;O(
/Carina

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-05-05 20:44

In article <xa8fe.590$qX7.514@news.get2net.dk>, Carina wrote:
> [...]
> til meget hjælp, hverken med hvor jeg kunne få det, eller om de kunne skaffe

Prøv en fotohandler. Har set det i Sct.Pauls foto i Århus.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 08-05-05 11:25

http://www.magasinetzoom.dk/

Fra : Michael Lund

Dato : 08-05-05 11:51

Carina wrote:
> [...]
> til meget hjælp, hverken med hvor jeg kunne få det, eller om de kunne skaffe

Jeg fandt det på hovedbanegården i kbh. Jeg kan ikke lige huske hvilken
kiosk det var, men jeg tror det var den "store" blad kiosk.

mvh
Michael

Fra : Carina

Dato : 08-05-05 16:30