Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 18 - Sportens Verden- Resul~
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-05-05 16:11

Emnet for fotostafetten i uge 18: Sportens verden.

Emnet har jeg valgt af flere gunde. Jeg kan godt lide sport i mange
afskygninger. Samt at det de sidste par måneder har været nogle
forespørgsler om indendørsfotografering af sport. Det jeg ser som sport er
både fysisudfoldelse og tankevirksomhed.

Jeg ser gerne opgaven løst lidt utraditionelt og behøver ikke være fra en
superliga kamp. For min skyld må det gerne være skakspillet - paraglideren
eller noget helt 3.

Billeder skal være taget i perioden fra offentliggørelse af emnet og
indtil søndag uge 18 om morgenen.
Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag den 24/4 efter kl. 20.

Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Der kan uploades billeder fotokritik, egne sider eller andre billedsider.

PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-05-05 16:20

On Thu, 5 May 2005 17:11:05 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
> Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag den 24/4 efter kl. 20.

Så indsneg der sig alligevel en lille fejl der er selvfølgelig søndag den
8/5 efter kl. 20.00

Fra : Carina

Dato : 05-05-05 17:43

Hej

Her er mit billede fra hundesportens verden. Det er taget ved at
agilitystævne her i weekenden
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-50

/Carina

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-05-05 18:31

Carina wrote:

> Her er mit billede fra hundesportens verden. Det er taget ved at
> agilitystævne her i weekenden
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-50

Sjovt billede med masser af bevægelse.
Billedets fokus er her klart hundens hovede. Rent kompositorisk ville jeg
nok her have valgt at være 'klassisk' - få hundens hoved længere ud mod
venstre, så den løber mere ind i billedet, hvor stængerne jo angiver. Jeg
ved ikke om det holder, men måske ville det rent undtagelsesvis have været
en ide at tage billedet mere ovenfra. Det kan være, at det ville få hunden
til at virke mindre nærværende, og det er selvfølgeligt ikke så godt, men
det havde også betydet at baggrunden med alt campinggrejet havde distraheret
knapt så meget.
Meeeen det værste er, at dit billede er hamrende uskarp der, hvor det skulle
være skarpt. Focus ser ud til at være bag ved hunden.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 07-05-05 09:32

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> Her er mit billede fra hundesportens verden.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-50

Hej.

Godt skudt, der er god action på hunden.
Men som sagt før så er det synd der ikke er mere skarphed på den.
Kompositions mæssigt, syntes jeg at hunden er lidt for meget midderplaceret,
jeg ville nok ha' valgt at placere hunden længere ned mod venstre. jeg
syntes også at der er en lidt for rodet baggrund.

Hilsen
Fif

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 09:42

> [...]
> Hej
>
> Her er mit billede fra hundesportens verden. Det er taget ved at

Hej Carina
Jeg er ret vild med den hund. Den har et pragtfuldt glimt i det åbne øje, og
lukker det andet øje, som kan risikere at knalde ind i næste pind. Den
udstråler glæde og god "sportsånd". Men jeg kunne også godt have tænkt mig
lidt mere skarphed på hunden og en bedre organiseret baggrund. Noget mere
sol ville sikkert også hjælpe, men ind imellem er man jo nødt til at tage
billedet, når det er der.

M.v.h. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 14:44

> [...]
> Hej
>
> Her er mit billede fra hundesportens verden. Det er taget ved at

Puh ha. Det er et svært billede at tage. Det er da heller ikke lykkedes
helt.
Skarpheden ligger bag ved hunden, måske tøvede du for længe med at trykke
udløseren helt i bund?
Og alligevel, bare du havde ventet et splitsekund til forbenene var helt med
i bevægelsen.
Prøv AF-C og i dette tilfælde, skyd en serie, så du kan vælge
vinderbilledet.

Motivet er godt, men der mangler lidt teknik.
Gert

Fra : Food_life

Dato : 05-05-05 18:36

<jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Emnet for fotostafetten i uge 18: Sportens verden.

Mit bud:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51

MVH

Mogens

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-05-05 21:20

Food_life wrote:
> Mit bud:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51

Jeg synes motivet og vinklen er sjov, men synes også at billedet totalt
ødelægges af de helt ekstremt udbrændte og overstyrede farver. Særligt
er de røde spilledragter jo nærmest bare en sammensmasket farveflade.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Fif

Dato : 05-05-05 23:08

> Mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51
>
> MVH
>
> Mogens

Der er godt nok lidt for meget 'pang' farver efter min smag, mange af
detaljerne er også forsvundet og det er synd. Jeg ville nok ha' zomet ind på
de blå spillere. Men jeg syntes især at skyggerne og vinklen er spændende.

Hilsen
Fif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-05-05 11:15

Food_life wrote:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51

Et sjovt billede med nogle spændende geometrier. En 'rød trekant' og en 'blå
trekant' der spiller op mod hinanden og samtidigt udgør to kanter i en
tredie trekant med dommeren (tror jeg det er) som det tredie hjørne.
Desværre er den gode ide og det IMHO glimrende billedsyn totalt ødelagt af
nogle besynderligt overstyrede farver og en generel mangel på skarphed.
Havde det været skøjteløb, havde det kunstneriske indtryk været højt, men
disket efter for mange tekniske fejl.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 09:48

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51
>
> MVH
>
> Mogens

Der er da godt nok kommet pang i de farver! Men jeg synes at det er synd at
skyggerne peger så voldsomt ud af billedet. Det er som om øjet falder ned i
venstre hjørne og ud af billedet, når jeg kigger på det. Og så kunne jeg
måske også godt have tænkt mig lidt liv? De står stille og roligt og kigger
på hinanden. Skulle de ikke spille ét eller andet? Dynamikken i billedet
ligger i farver og komposition - og ikke så meget i indholdet. Det kunne
lige så godt have været glasperler eller skakbrikker.

M.v.h. Claus Petersen

Fra : Lars Troels

Dato : 08-05-05 15:54

Nu stod der noget med at det ikke skulle være superliga. Så jeg prøver da
med et serie 3 billede fra i eftermiddag kl. 14.

Her: http://www.larstroels.dk/images/DSC_7486.jpg

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Food_life

Dato : 08-05-05 16:16

On Sun, 8 May 2005 15:53:30 +0100, "Lars Troels"
<fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote:

>Nu stod der noget med at det ikke skulle være superliga. Så jeg prøver da
>med et serie 3 billede fra i eftermiddag kl. 14.

> [...]
Et godt billede, som efter min mening står til at være det bedste i
denne runde!

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 17:29

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu stod der noget med at det ikke skulle være superliga. Så jeg prøver da
> med et serie 3 billede fra i eftermiddag kl. 14.
>
> Her: http://www.larstroels.dk/images/DSC_7486.jpg

Flot!
Måske mangler hans højre hånd, men kanon action billede.
Du har jo også øvet dig!!!

Gert
der synes, de skulle ha' en bold hver

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-05-05 17:43

Lars Troels wrote:
> Nu stod der noget med at det ikke skulle være superliga. Så jeg
> prøver da med et serie 3 billede fra i eftermiddag kl. 14.
>
> Her: http://www.larstroels.dk/images/DSC_7486.jpg

Bortset fra tvivl om hvorvidt du har overholdt indleveringsfristen er dette
suverænt det bedste billede denne gang. Personligt kunne jeg måske godt have
ønsket en tand mere kontrast, men bortset fra det er det for mig svært at
finde noget negativt, og motivet er intenst og forholder sig - hvilket
afgjort ikke er generelt - klart til emnet.
Det må være ugens vinder!

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 18:33

On Sun, 8 May 2005 15:53:30 +0100, Lars Troels wrote:

> Nu stod der noget med at det ikke skulle være superliga. Så jeg prøver da
> med et serie 3 billede fra i eftermiddag kl. 14.

> [...]

Jeg må indrømme at dette billede ville have vundet i dag, men jeg holder
på indlevingstidpunktet. Også så stafetten ikke bare driver væk.

Billedet er meget tæt på det jeg forstillede mig da jeg stillede opgaven.
Ville selv have taget billeder fra min nevøs kamp i går, men jeg blev
hyret som dommer istedet for. Men kampen fik jeg da og se.

Men nu lidt kommentarer til billedet. Skarpheden er rigtig fin og farverne
bærer præg af det noget dårlige vejr vi har haft. Synes også at det er
lidt en skam med den hvide spillers hånd mangler samt den arm der kommer
ind i billedet til højre. Den skulle nok klones væk, men der er jo ikke
tilladt.

Fra : Fif

Dato : 08-05-05 18:37

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Her: http://www.larstroels.dk/images/DSC_7486.jpg

Klart det bedste foto... Her er virkelig action og god skarphed.
Det eneste jeg kan finde som halter er den manglende højre hånd ;0)

Hilsen
Fif

Fra : Lars Troels

Dato : 08-05-05 20:48

> Klart det bedste foto... Her er virkelig action og god skarphed.
> Det eneste jeg kan finde som halter er den manglende højre hånd ;0)

Tak for jeres venlige bemærkninger allesammen. Undskyld jeg var så langsom,
men jeg havde ikke andre sportsfotograferinger i denne uge. Og man må vel
ikke bruge "gamle" billeder?

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Carina

Dato : 07-05-05 12:29

Hej Mogens

Syntes ideen til billedet er god og fed vinkel billedet er taget fra,
desværre syntes jeg at farverne forstyrrer for meget fordi der er skruet så
meget op for dem, og så mangler jeg lidt skarphed.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 15:08

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51

Jeg forstår ideen, men kompositionen virker helt forkert ligesom farverne.
Kunne du være kommet tættere på og kun taget "den blå gruppe" med skyggerne
som en diagonal - så ville det måske virke.
Gert.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 08-05-05 14:01

Thu, 05 May 2005 19:35:33 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> skrev:

> Mit bud:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51
>
> MVH
>
> Mogens

Jeg kan godt lide motiv og komposition. Jeg synes, billedet formidler en
utålmodig venten på at komme i gang, og det er jo godt, når billedet
formår at formidle en stemning el. lign. Det eneste, jeg ikke så godt kan
lide, er, som mange andre har påpeget, de overstyrede farver. Jeg synes
desværre, at de ødelægger det.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Fif

Dato : 05-05-05 23:02

Hej.

Ja, nu tror jeg at jeg også vil prøve at være med ;0)

Er helt ny i faget, så bær over med mig og vis mig til rette om nødvendigt.

Her er mit bud:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=-31&pos=0

Hilsen
Fif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-05-05 11:23

Fif wrote:

> Her er mit bud:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=-31&pos=0

Sikkert et glimrende bud på et produktbillede af en geværbænk. Men billedet
er uden nerve og indhold og giver mig ingen assosiacioner om 'sportens
verden'.
Du har, så vidt jeg kan se' ikke gjort meget andet end at rette søgeren mod
geværstativet, sikret dig at det nogenlunde udfylder billedfladen og så
overladt det til automatikken at styre belysningen. Knips - færdig, brugt 5
sekunder. Hvis du nu ville bruge det stativ, hvorfor så ikke gå tættere på
og udvælg en detalje - rækken af løb, der gentager sig selv, et kig hen
langs låsene med aftrækkere og ciceleringer eller lignende. Som det er nu,
er det frygteligt kedeligt.
Rent teknisk er det vel OK, selvom jeg godt synes, at du kunne have leget
lidt mere for at få mere gang i billedet. Og så er det en god ide selv at gå
motivet efter, når muligheden er til stede. Du burde have flyttet den sæk
eller hvad det nu er, du har liggende inde i stativet.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 06-05-05 12:26

>Knips - færdig, brugt 5
> sekunder.

Som ny i fotoverdenen brugte jeg godt nok mere end 5 sek ;0) billedet er
taget med M, som jeg har tvunget mig selv til at bruge for træningens skyld.
Det irretere mig også at jeg ikke kan bibeholde EXIF.

>Hvis du nu ville bruge det stativ, hvorfor så ikke gå tættere på
> og udvælg en detalje - rækken af løb, der gentager sig selv, et kig hen
> langs låsene med aftrækkere og ciceleringer eller lignende.

Det har jeg slet ikke strejfet mig, at gå tæt på, men vil da arbejde mere
med det.

> [...]
> motivet efter, når muligheden er til stede. Du burde have flyttet den sæk
> eller hvad det nu er, du har liggende inde i stativet.

Det er gjort, men fik så lige set på reglerne:
(Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og regulering af
farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt; kloning, sammenkopiering
osv. er ikke tilladt)
Så der røg det billede ;0( her har jeg klonet sækken og tennisbolden væk,
samt givet det mere farve og bluret baggrunden. Men det er jo en helt anden
historie.

Tak for din iderige kritik.

-Fif
Som gerne vil lære mere.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-05-05 13:19

Fif wrote:

> [...]
> er taget med M, som jeg har tvunget mig selv til at bruge for
> træningens skyld. Det irretere mig også at jeg ikke kan bibeholde

Hvorfor kan du ikke det? EXIF burde da kunne bevares uanset hvilken metode,
man bruger til at tage billedet med.

> Det er gjort, men fik så lige set på reglerne:
> (Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og
> regulering af farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt;
> kloning, sammenkopiering osv. er ikke tilladt)

Jeg mente nu, at du sådan IRL skulle have bukket dig ned, fjernet sækken og
så taget billedet.

> Så der røg det billede ;0( her har jeg klonet sækken og tennisbolden
> væk, samt givet det mere farve og bluret baggrunden. Men det er jo en
> helt anden historie.

Det der med at 'blurre' baggrunden - er det i strid med fotostafettens
intentioner?
Hvis jeg bruger et billedbehandlingsprogram til at fremhæve lys/skygge,
benytter jeg også partiel justering af billedet. I virkeligheden synes jeg
at reglerne er uhensigtsmæssige - jeg må godt tilføje USM (skarphed), men er
kravet så, at jeg skal tilføje lige meget USM over det hele? Hvad hvis jeg
bruger en funktion som fremhæver kantskarphed - er jeg så i strid med
reglerne?
Må jeg godt fjerne støj? Og hvis jeg gør, er det så forbudt at bruge en
intelligent støjfjerningsmetode. For det foregår jo også partielt.
Eller er fotostafetten i virkeligheden et forsøg på at lave billeder som man
lavede dem i 'goe gamle dage'? Jeg kan godt se problemet i at det heller
ikke må blive til et spørgsmål om photoshopekvilibristik i stedet for
fotografering - men måske kunne reglerne finpudses en det på dette område.
Desværre synes jeg ikke det går for godt for stafetten - der er ikke mange,
der gider deltage, og slet ikke i billedkritikken. For nylig var der en, der
'dømte' en uges høst - og gud hjælpe mig direkte skrev at hun ikke gad
skrive om billederne. Og så forstår jeg ikke helt, hvad formålet er - med
mindre det bare handler om at komme 'på'.
Personligt har jeg besluttet at prøve at give den en chance, men sker der
ikke noget ret hurtigt, så tror jeg faktisk at jeg dropper den.
Det undrer mig især, at nogle af dem, der har rost ideen i højstemte
vendinger tilsyneladende ikke selv gider at bidrage med deltagelse i
debatten - men det kan man jo lægge i hvad man vil!

> Tak for din iderige kritik.

Nada - jeg synes faktisk at stafetten er sjov og udfordrende.
Især, når folk faktisk melder tilbage om hvorvidt de synes at kritikken er
brugelig og om hvor, de selv har andre opfattelser.

Det er altid en givende øvelse at give kritik - det tvinger en til selv at
bevidstgøre sig om virkemidler og metoder.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 06-05-05 16:51

> Hvorfor kan du ikke det? EXIF burde da kunne bevares uanset hvilken
> metode,
> man bruger til at tage billedet med.

De forsvinder når jeg redigere billedet. Bruger psp7, ved ikke om programmet
gemmer dem.

> Jeg mente nu, at du sådan IRL skulle have bukket dig ned, fjernet sækken

LOL...
Her går man og kæmper med at finde ud af blænde, iso, lukkehastighed osv...
og så PLONK...! tror aldrig mere jeg glemmer at rydde op i billedet inden
jeg knipser ;0)

> Det der med at 'blurre' baggrunden - er det i strid med fotostafettens
> intentioner?
'nups'.
> [...]
> jeg bruger en funktion som fremhæver kantskarphed - er jeg så i strid >med
'nups'
>Jeg kan godt se problemet i at det heller ikke må blive til et spørgsmål om

Ja, nu da jeg er ny i dette har jeg ikke så meget at bidrage med endnu. Jeg
mener dog at billederne skal være med så lidt billedbehandling som muligt,
men hvor grænsen går har jeg pt. ikke noget bud på.
Men jeg syntes at denne stafet er spændende og sjovt at deltage i.(har
smugkigget et stykke tid) Det gir mig, som ny 'fototosse' ;0), ideer til at
forbeder mine billeder så de ikke vedbliver med at være kedelige kinpserier.

> Desværre synes jeg ikke det går for godt for stafetten - der er ikke

Jeg syntes det er ærgeligt hvis det er sådan, for det er vel hele ideen med
stafetten, at vi kan nyde godt af hinandens ideer og viden.

> Personligt har jeg besluttet at prøve at give den en chance, men sker der
> ikke noget ret hurtigt, så tror jeg faktisk at jeg dropper den.

Jeg håber at du stadig finder interresse i at deltage med gode indput, som
b.la jeg har nydt godt af.

Det kan jeg kun tilslutte mig fuldt ud!

Hilsen
Fif

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 15:52

> [...]
> ikke må blive til et spørgsmål om photoshopekvilibristik i stedet for
> fotografering - men måske kunne reglerne finpudses en det på dette område.

Jeg er tilhænger af at billedet er som det nu engang er. Manipulering, som
himlen på mit billede i sidste uge er ikke efter min smag.
Havde du brugt lidt længere tid, ville det have været usynligt, men et
billede der aldrig har eksisteret.
Det var som forklaring - og der virkede den

> [...]
> skrive om billederne. Og så forstår jeg ikke helt, hvad formålet er - med
> mindre det bare handler om at komme 'på'.

Skuffelse også her, der var da kød på sidste uge. Men der var da god kritik
lyst, så skuffelsen er mere en for doven "dommer".

> Personligt har jeg besluttet at prøve at give den en chance, men sker der
> ikke noget ret hurtigt, så tror jeg faktisk at jeg dropper den.

Do her. Nu var emnet ikke lige min kop te, og tilsyneladende heller ikke
din - endnu :-}

> Det undrer mig især, at nogle af dem, der har rost ideen i højstemte
> vendinger tilsyneladende ikke selv gider at bidrage med deltagelse i
> debatten - men det kan man jo lægge i hvad man vil!

Ja, det kan undre.

Et lidt filosofisk indlæg, som jeg er en del enig i.

Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-05-05 16:26

Gert Nielsen wrote:

> [...]
> billede der aldrig har eksisteret.
> Det var som forklaring - og der virkede den

Jeg er helt enig - og for mig kunne grænsen ligge der, hvor man sammensætter
elementer fra flere billeder. Det var forholdsvist let at formulere og
ganske let at tolke. Der er nogenlunde fri bane, blot må der ikke tilføjes
(eller måske også fjernes*) elementer fra andre billeder.

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 14:22

"Fif" <fif@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, nu tror jeg at jeg også vil prøve at være med ;0)
>
> Er helt ny i faget, så bær over med mig og vis mig til rette om

Så! Nu bliver jeg da rundtosset. Skulle linket ikke have været
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-52 i stedet? Jeg er mindst
lige så ny på Fotostafetten, så undskyld hvis jeg har lavet rav i den.

M.v.h.
Claus Petersen

Fra : Fif

Dato : 06-05-05 14:59

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-52 i stedet? Jeg er
> mindst lige så ny på Fotostafetten, så undskyld hvis jeg har lavet rav i

Jow. selvfølgelig...
godt du så det ;0)

Det rigtige link

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-52

Tak
Fif

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 10:00

> Det rigtige link
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-52

Hej Fif
Jeg har kigget på dit billede, og spekulerer på, hvad det opfylder af krav
til "Sportens verden". Det er jo kun instrumenterne til at udøve en sport.
Lidt lissom at fotografere en golfkølle eller cykel, og så kalde det golf
eller Tour de France? Nå, men nu til selve billedet. Kompositorisk står det
godt og solidt som en pyramide. Der er ikke noget der vælter her. Jeg ville
gerne have haft lidt mere lys på kolberne, og ind på bagsiden af de kanoner,
der er anbragt i skyggesiden. Jeg ville gerne have nogle mennesker med.
Noget liv, noget fortælling. Historien er lidt for hurtigt fortalt. "Der var
engang en konge." Og hvad så?

M.v.h. Claus Petersen

Fra : Fif

Dato : 07-05-05 11:11

> Hej Fif
> Jeg har kigget på dit billede, og spekulerer på, hvad det opfylder af krav
> til "Sportens verden". Det er jo kun instrumenterne til at udøve en sport.

Du har ret i at det kun er instrumenterne. Kravet til opfyldelse vil altid
være forskellig og det er jo det der er med til at gøre det spændende.
Derved er det også svært at vurdere generelt om motivet holder vand. Jeg
selv har svært ved det da jeg ikke kender fotografens baggrund, og derfor
forholder jeg mig pt. ikke til dette.

Min indgangs vinkel er jo en helt anden end andres da jeg jo var der, har
denne interesse osv. Billedet ville nok virke anderledes i en serie, men
såån er det jo ikke i dette forum ;0)

Jeg kan godt li' det simple billede der vækker fantasien og hvor der ikke er
for mange forstyrende ting i, og med dette motiv ville jeg godt vise den
kontinuerlige 'forskellighed' samt vække interesse for historien bag den
lange række af våben. (er det før,efter der er skudt. var der konkurence
eller var det en alm. dag på lerduebanen osv.) Men måske ville intentionen
ha' været tydeligere hvis der havde været en hjælpetekst med... hvem ved!

> [...]
> lidt >mere lys på kolberne, og ind på bagsiden af de kanoner, der er
> anbragt i >skyggesiden. Jeg ville gerne have nogle mennesker med.

Ja lyset ville jeg også ha' haft lidt mere af, men syntes så at
pistolgrebene brændte for meget ud, så det var et kompromis ;0) Skytterne
bød sig desværre ikke til så de passede naturligt ind, og få dem til at
stille op til skud...hmm! ;0)

Hilsen
Fif

Fra : Carina

Dato : 07-05-05 12:33

Hej Fif

Jeg syntes at ideén holder emnet fint, dog er der et par forstyrrende emner
på billedet, men det sætter forventningen igang om at der snart træder en
flok ind og fatter geværene.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 15:23

> [...]
>
> Ja, nu tror jeg at jeg også vil prøve at være med ;0)
>
> Er helt ny i faget, så bær over med mig og vis mig til rette om

Lyset er det man fotograferer med. Fladt lys giver flade billeder. Så det er
en registrering af en masse geværer.
Så teknisk er det ok, men lidt kedeligt.
Din optagevinkel er nedad. Prøv at gå i knæ, så du kan skyde lidt opad. Og
også tættere på motivet.
Desuden ville jeg flytte mig lidt til venstre, så baggrunden blev knap så
rodet.
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 14:17

Her er mit første billede til Fotostafetten. Jeg faldt lige over et par
skønne drenge, som gik til sagen. Ingen tvivl om at der efterhånden er mange
mennesker, der har haft nogle gode stunder med en bold.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-53

M.v.h.
Claus Petersen

Fra : Fif

Dato : 07-05-05 09:16

> Her er mit første billede til Fotostafetten. >
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-53

Hej.
Dejligt billede af et par friske drenge.

Jeg kan godt li' kompositionen, dog kunne jeg godt ha' tænkt mig lidt mere
skarphed og at du havde skåret den nederste græsstribe væk.

Hilsen
Fif

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 10:26

> [...]
>
> Jeg kan godt li' kompositionen, dog kunne jeg godt ha' tænkt mig lidt mere
> skarphed og at du havde skåret den nederste græsstribe væk.

Hej Fif.

Tak skal du have. Indrømmet, jeg kunne også godt selv have tænkt mig lidt
mere skarphed, men jeg fik kun den ene chance. De startede omgående på at
løbe efter bolden, og så var de væk. Grunden til at der er græs med forneden
er at ungerne spiller på en sti. Hvis der ikke er græs med for neden i
billedet, så ville de lige pludselig spille på en større plads, og så er det
et helt andet billede. Jeg ville hellere have haft dem ud på en græsplæne,
men det var åbenbart ikke så sjovt

M.v.h. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 15:33

> [...]
> skønne drenge, som gik til sagen. Ingen tvivl om at der efterhånden er
> mange mennesker, der har haft nogle gode stunder med en bold.

Billedet er noget uskarpt, og det er synd.
Ærgerligt med stedet. Det giver en meget forstyrende baggrund og græskanten
i forgrunden burde enten væk eller gøres bredere.
Motivet er godt og ville have været perfekt på en græsplæne.
Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-05-05 16:33

Claus Petersen wrote:

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-53

Et godt motiv, og i modsætning til mange andre, har jeg intet mod græsset
forneden. Til gengæld kan jeg ikke lide den måde den første dreng skygger
for den anden. Drengen, der sparker, viser en masse bevægelse, dynamik og
balance, der havde været synlig hvis ikke den anden drengs arm havde været,
hvor den er. Man kan ingengang se om benet, der sparker bare er klonet ind
Og så har den sparkende dreng sin højre hånd begravet i nakken på den
anden.
Rent teknisk, så mangler der skarphed nogle steder, og der er for meget
andre steder. Jeg ville gerne have set lidt bevægelsesuskarphed ved bolden
og måske det ben, der sparker. Resten måtte så til gengæld gerne have været
lidt skarpere. Og så ville jeg nok have givet billedet en anelse kontrast -
det virker dødt og fladt.
Men et motiv, der afgjort har muligheder i sig.

vh
Jan

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 07-05-05 20:44

Vægtløftning, en sport for supermænd.

http://digitalpho2.dk/displayimage.php?album=9&pos=0

Hilsen Tommy

Fra : Carina

Dato : 07-05-05 22:34

LOL fedt billede - god humor
dejligt skarpt, en anderledes vinkel på sportens verden.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-05-05 09:55

Tommy Hjorth wrote:

> http://digitalpho2.dk/displayimage.php?album=9&pos=0

et helt OK familliebillede, som sikkert vil kunne fremkalde glæde om 25 år.
Men som billede betragtet er det IMO ikke seværdigt for andre. Der er
hverken bevægelse eller dynamik, men en unge, der er stillet op til en
fotografering.
HVis meningen er at fremstille supermand, skulle du nok have været længere
nede på maven - derved havde du også undgået den temmeligt kedelige
horisont, der deler billedet på midten. Kunne du måske ikke have fundet en
rapsmark, der skrånede, så den kunne have dækket hele baggrunden. Evt. brugt
en tele, så du havde fået mere uskarphed.
Sidder der ikke en flash på dit monsterkamera? Her ville jeg have brugt
noget fill-in. Især ansigtet kunne med fordel have fået lidt støttelys.
Hvad laver supermand i øvrigt med en marokkopude ude ved en rapsmark?
Ikke min kop the.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 08-05-05 14:29

Jan Bøgh wrote:
> Tommy Hjorth wrote:

Her har du klippet lidt ud har du ikke ?

> et helt OK familliebillede, som sikkert vil kunne fremkalde glæde om 25 år.

Og et helt ok. billed at deltage med i denne lille billed
udvekslingsopgave,

> Men som billede betragtet er det IMO ikke seværdigt for andre.

Nu er andre jo ikke = med alle

Der er
> hverken bevægelse eller dynamik, men en unge.

Ungen er min nevø, som gerne ville vise sin onkel hvor stærk han er.

> Sidder der ikke en flash på dit monsterkamera?

Naej det gør der vist ikke, nu vil jeg jo heller ikke betegne det som et
monster, men nærmere et professionelt stykke værktøj som tager
udemærkede billeder af unger.

> Hvad laver supermand i øvrigt med en marokkopude ude ved en rapsmark?

Såvidt jeg lige kan se så er superman ved at løfte den der marokko pude
ud ved rapsmarken.

> Ikke min kop the.

Nej for en så proff. fotograf som Jan bøgh fra nordjylland drikke ikke
earl grey.

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 15:22

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg er helt enig.
Var emnet cirkus var den mere velplaceret. Nu er det ret søgt.

Enig

> Der er

Igen enig

Knap så enig. Lyset er rimelig blødt uden slagskygger. Men lidt bearbejdning
måske.

Heller ikke min - og slet ikke til emnet.

> Nej for en så proff. fotograf som Jan bøgh fra nordjylland drikke ikke
> earl grey.

Jamen Thomas, kan du ikke tåle en måske hård men fair kritik, er det nok
ikke lige stedet.
Så klap lige hesten, og tag mod kritikken

Jeg vil da lige tilføje at du helt har overstyret USM, så kontrastområderne
er helt overstyret. Din normal og apparatet behøver ikke så meget!!

Gert
..

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 08-05-05 16:02

Gert Nielsen wrote:

> "Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt enig.
> Var emnet cirkus var den mere velplaceret. Nu er det ret søgt.

Hvad er ret søgt og hvad har superman med cirkus at gøre ? Det her
handler jo om vægtløftning og i min fortolkning er det vægtløftning.

> Enig

> Igen enig

Jow, det er da muligt at jeres tiltale form er unger jer om det det kan
da være, at det er derfor Jan Bøgh ikke er ansat i folkeskolen, jeg tror
ikke han evner det.

> [...]
> Så klap lige hesten, og tag mod kritikken
>
> Jeg vil da lige tilføje at du helt har overstyret USM, så kontrastområderne

Helt vild

Din normal og apparatet behøver ikke så meget!!

Hvad er Gert normal og apparat ?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-05-05 17:53

Tommy Hjorth wrote:

> Hvad er ret søgt og hvad har superman med cirkus at gøre ? Det her
> handler jo om vægtløftning og i min fortolkning er det vægtløftning.

Muligvis i din fortolkning, men nu smider du det til offentlig kritik, og så
er det ikke din fortolkning, der nødvendigvis er den rigtige.

> Jow, det er da muligt at jeres tiltale form er unger jer om det det

Nu har jeg aldrig opfattet '
unge' som et specielt belastende udtryk, men det gør du åbenbart.

> kan da være, at det er derfor Jan Bøgh ikke er ansat i folkeskolen,
> jeg tror ikke han evner det.

Synes du selv det er en værdig kommentar i en situation, hvor du selv be'r
om kritik?
Reagerer du altid sådan, når noget går dig imod?

Har du røget hash da du skrev dette?

Det er totalt ude i hampen at komme med sådan et læs møj.
Det er ikke min skyld, at du selvom du bruger et superkamera ikke kan få et
bedre resultat ud af det. Jeg troede, at du deltog for at lære, men jeg
konstaterer at du ikke forholder dig til kritik, men kaster dig ud i et dybt
fornærmet forsvar for dit billede.
Og hvis din motivation for at deltage alene er at vinde, så har du
misforstået fotostafetten helt og aldeles. Men det kunne jo muligvis
forklare hvorfor du er så sur, som du åbenbart er.

PLONK!

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 08-05-05 19:29

Jan Bøgh wrote:

> Muligvis i din fortolkning, men nu smider du det til offentlig kritik, og så
> er det ikke din fortolkning, der nødvendigvis er den rigtige.

Nææ, men den er i dette tilfælde lige så rigtig som din.

> Nu har jeg aldrig opfattet '
> unge' som et specielt belastende udtryk, men det gør du åbenbart.

Nu river du jo "unge" ud af en kontekst som var mere end belastende at læse

> Synes du selv det er en værdig kommentar i en situation, hvor du selv be'r
> om kritik?

Jeg har jo ikke lige bedt om din kritik. Og hvor er det billed du har
bidraget med.

> Reagerer du altid sådan, når noget går dig imod?

Næh, men jeg vil forsvarer "unger" som stå mig nær, især fra en der ikke
selv deltager i denne fotostafet med andet end kritik, er du en
tøsedreng der ikke tør lade os se en sportsfoto fra dit kamera.

> Har du røget hash da du skrev dette?

> Det er totalt ude i hampen at komme med sådan et læs møj.

Tjaa, nu startede du jo selv.

> Det er ikke min skyld, at du selvom du bruger et superkamera ikke kan få et
> bedre resultat ud af det.

Næ, jeg ved godt at man skal være en bedre fotograf hvis man arbejder
med canon, nikon er mere point and shoot.

Jeg troede, at du deltog for at lære, men jeg
> konstaterer at du ikke forholder dig til kritik, men kaster dig ud i et dybt
> fornærmet forsvar for dit billede.

Jeg forsvarer faktisk ikke mit billed, men min nevø - overfor en pervers
sprogbrug

> Og hvis din motivation for at deltage alene er at vinde, så har du
> misforstået fotostafetten helt og aldeles.

Det her er sjov for mig, men du kan ikke tage dette som sjovt.

Tommy

Fra : Holst

Dato : 08-05-05 20:20

Tommy Hjorth wrote:

> Jeg har jo ikke lige bedt om din kritik. Og hvor er det billed du har
> bidraget med.

Tommy, jeg synes, at du skulle gå ud og trække noget frisk luft.

Du har taget et billede, som du er måske er glad for. Når du vælger at
poste det, så må du også forvente, at andre måske ikke har helt samme
mening om billedet - måske mest fordi de ikke - som du - har et
følelsesmæssigt forhold til knægten.

Fotostafetten skulle gerne være et sted, hvor vi alle kan tage ved lære.
Der er ikke noget krav om, at man selv skal poste et billede, for at
måtte give sin besyv med hensyn til andres postede billeder. Men vi
lærer jo typisk ved at få at vide, hvad der kan gøres bedre; ved at få
at vide, hvad der ikke er godt nok.

Jan kommer faktisk med en meget pæn og sober kritik af dit billede.
Alligevel bliver du fornærmet.

Fra : Fif

Dato : 08-05-05 21:07

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad der ikke er godt nok.
>
> Jan kommer faktisk med en meget pæn og sober kritik af dit billede.

Enig!!!
Man må tage hvad der kommer ;0) sødt som surt.

Forskelligheder lærer man af... ikke modarbejder.

Hilsen
Fif

Fra : Holst

Dato : 09-05-05 07:59

Fif wrote:

> Enig!!!
> Man må tage hvad der kommer ;0) sødt som surt.

Tjah ... i hvert fald når det sure gives på en pæn måde, som Jan efter
min mening gjorde.

Fra : Erik J

Dato : 07-05-05 20:44

Hermed mit bud:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-54

Taget under en solotræning ved høj ISO og dermed støjfyldt. Derudover taget
gennem bagvæggens glas så jeg er ikke helt tilfreds personligt set, men vil
meget gerne have råd til forbedring.

Hilsen
Erik JP

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-05-05 09:47

Erik J wrote:
> Hermed mit bud:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-54

Billedet er ikke hverken interessant eller teknisk godt. Og det tror jeg
aldrig du ville opnå uden brug af lys. Når motivet i bund og grund er så
kedeligt med en kedelig mand i kedelig påklædning i et udsøgt kedeligt rum,
er det dig, der som fotograf skal gøre billedet vedkommende. Og i det
eksisterende grå lys, er der IMHO intet, der kan løfte kontrast eller farver
frem.
Havde mande så bare haft et pandebånd, en bluse eller andet kulørt på sig,
havde der måske været noget at hente. Jeg vil tro, at den bedste mulighed
ville bestå i et finde en detalje - altså tæt på. Et koncentreret forvredet
ansigt, en hånd, der fatter om ketsjeren eller lignende.
Nu er det blot et trist billede af en halvskaldet HK'er der er igang med at
redde lidt af ungdommens kropslige dynamik fra den uafvendelige aldring i
nogle kedelige omgivelser.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Erik J

Dato : 08-05-05 18:18

> [...]
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på

Hvad angår manglen på nerve bliver vi ikke uenige. Der mangler klart at
forpint udtryk eller noget. Påklædning lys eller lokale kan jeg desbærre
ikke gøre noget ved grundet regler for sporten.

Årsagen til dette blev valgt var at han var den som blev skarpest. Har
nogenliggende fra andre spillere men med fokert fokus liggende o.l. så de
var meget værre.

Jeg bliver ved så jeg bliver bedre. Takker for den sobre måde du gav
kritikken på.

Hilsen
Erik JP

Fra : Erik J

Dato : 08-05-05 18:37

> [...]
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på

Tjah jeg kiggedepå det igen og skar det tættere på. Ikke at jeg er tilfreds
da det hele er for uskarpt, men her er der mere af koncentrationen.
http://img.photobucket.com/albums/v18/Dutch-DK/Sport/squash1-cut.jpg

Lad mig gerne vide om jeg motivmæssigt er på rete spor. Teknisk ved jeg det
mangler meget.

Hilsen
Erik JP

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 19:09

On Sun, 8 May 2005 19:37:21 +0200, Erik J wrote:

> [...]
> http://img.photobucket.com/albums/v18/Dutch-DK/Sport/squash1-cut.jpg
>
> Lad mig gerne vide om jeg motivmæssigt er på rete spor. Teknisk ved jeg det

Det er meget bedre. Mens jeg kiggede og vurderede billederne lavede jeg
noget lignende dette. Se her http://www.stadsgaard.com/erikjp2.jpg Jeg har
givet lidt levels i photoshop. Samt meget lidt kontrast og farvemæthed.
Desuden lidt USM. Og det har været en nænsom tur gennem Neat Image.

Fra : Erik J

Dato : 08-05-05 21:48

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> givet lidt levels i photoshop. Samt meget lidt kontrast og farvemæthed.
> Desuden lidt USM. Og det har været en nænsom tur gennem Neat Image.

Den har været gennem neat image en gang inden du gjorde det, men kan se det
har hjulpet. Jeg overvejede en lign beskæring men kunne ikke lide den da
hovedet kom for meget i centrum. Men det virker meget bedre end mit det
store.Brugte ligeledes USM i Gimp.

Takker for rådet.

Hilsen
Erik JP

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 22:04

On Sun, 8 May 2005 22:48:06 +0200, Erik J wrote:

> [...]
> har hjulpet. Jeg overvejede en lign beskæring men kunne ikke lide den da
> hovedet kom for meget i centrum. Men det virker meget bedre end mit det

Beskæring er tit svært, hvad ønsker man selv med, hvad ønsker andre, hvad
fungerer og hvad før ikke.

Hvis beskæringen var gjort i kameraet, ville du også få et noget skarpere
ansigt og meget mere ansigt at arbejde med. Et godt råd er få kun det med
i optagelsen du ønsker og spild ikke plads på det andet.

Mit store problem er pt. at jeg går for tæt på ved portræt af ansigt. Jeg
får ikke det med jeg skal ha.

Fra : Erik J

Dato : 08-05-05 22:14

> [...]
> i optagelsen du ønsker og spild ikke plads på det andet.
>
> Mit store problem er pt. at jeg går for tæt på ved portræt af ansigt. Jeg

Har ligeledes være mit problem. Og da han bevæger sig brugte jeg ikke zoomen
og stod lidt, væk. Også for at mindske min reflektion. Men alligevel. Jeg
har kin 3MP i mit nuværende kamere og får nogen gange udfordret teknikken
lidt rigeligt. Men det må jeg lære at udnytte i stedet.

Hilsen
Erik JP

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-05-05 19:38

Erik J wrote:

> [...]
> http://img.photobucket.com/albums/v18/Dutch-DK/Sport/squash1-cut.jpg
>
> Lad mig gerne vide om jeg motivmæssigt er på rete spor. Teknisk ved

Jeg synes du er på rette spor. Billedet bliver mere vedkommende - især også
fordi, der kommer en smule ansigt på.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Holst

Dato : 08-05-05 20:23

Erik J wrote:

> [...]
> http://img.photobucket.com/albums/v18/Dutch-DK/Sport/squash1-cut.jpg
>
> Lad mig gerne vide om jeg motivmæssigt er på rete spor. Teknisk ved jeg det

Indtil jeg begyndte at frekventere denne gruppe for en måneds tid siden,
har jeg aldrig rigtig langt mærke til, hvad en anden beskæring kan gøre
ved et billede.

Der er ingen tvivl om, at denne beskæring er meget bedre. At billede så
stadig er rimelig skod, er en anden historie, som du vist ikke har megen
chance for at gøre noget ved.

Fra : Erik J

Dato : 08-05-05 21:50

> [...]
>
> Der er ingen tvivl om, at denne beskæring er meget bedre. At billede så
> stadig er rimelig skod, er en anden historie, som du vist ikke har megen

Takker for ordene. Teknisk er det for skod grundet korn ved den ISO som er
brugt.

Hilsen
Erik JP

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 18:24

On Thu, 5 May 2005 17:11:05 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

Nu er det svære punkt kommet for mig i denne uge, nemlig at kåre en vinder
der får æren at stille opgaven til om 14 dage (uge 20). Billedet der for
siger at det er vinderen har der ikke været. De fleste af billederne
ligger på højde med hinanden.

Jeg har med vilje ikke kommenteret nogle af billederne i denne uge før jeg
kommer med vinderen. Jeg har kommenteret dem alle, som følger herefter.
Men først tak for deltagelsen. Og velkommen til de par nye ansigter der
har været med.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-50 (Carina)

Øjnene på hunden burde være helt skarpe, samt at hunden - som andre også
siger - burde være mere til ventre i billedet. Billedet giver også udtryk
for at være taget i gråvejr. Det havde været bedre i solskin evt. kunne du
have tilføjet noget mere farve til billedet. Baggrunden virker meget
rodet. Hvis alt dettte havde været i orden ville det være rigtig godt og
måske en vinder.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51 (Mogens)

Helt sikkert et flot billede. JEg kan se at du har gjort noget ud at få
farver på billedet efter de tidligere kritiker jeg har givet. Her har du
nok gået lidt forlangt i at få nogle mere spaglende farver end godt er.
Solyset gør at der ikke er brug for så meget. Vinklen det er taget i er
jeg helt vild med.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-52 (fif ?)

Du hedder vel ikke fif?

Fjern de ting der ødelægger, så som tæppe og bold/høreværn farven er
ihvertfald ikke god. Kun stativ og geværer og ikke noget tæppe, høreværn,
veste osv. Skarpheden mangler lidt - ikke meget. Jeg synes ikke at
baggrund og hovedmotiv er ikke ret gode sammen. Der har været en del andre
råd som også vil være en mulighed. Ikke helt som jeg gerne vil have det,
men et udmærket foreslag.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-53 (Claus Petersen)

Børns leg med bold, tja hvorfor ikke. Noget jeg ikke lige havde tænkt på
kunne være inden for emnet, men jeg valgte jo at gøre det bredere ved at
tilføje verden. Kunne man bare få alle børn til at løbe efter en bold
eller andet så ville det være dejligt. Drengen forrest i billedet virker
meget uintereserret og virker ødelæggede på mig. Havde han stået 15 m væk
og var klar til at modtage og så en anden vinkel på billedet. Men som her,
så skær græsset i bunden væk og det samme i toppen så det bliver lidt mere
panorama view i det og så lige den ekstra skarphed. Prøv med lidt USM.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-54 (Erik JP)

Jeg vil giver Jan ret langt hen af vejen, det gråt og kedeligt at se på.
Jeg ville skære i det ved hængslet og et stykke oppe i det. Skarpeden
placeret i hovedet på spilleren. OG så lidt justering i levels, contrast
og farve. Og så lige en anden trøje. SÅ er det faktisk brugbart. Men
billeder gennem en rude er ikke nemt og kan også se et par reflekser.

http://digitalpho2.dk/displayimage.php?album=9&pos=0 (Tommy Hjorth)

Lidt mere blå himmel og lidt flashfill, så havde den været helt hjemme.
Skarpheden er hvor den skal være og farvene er ok, måske lidt mere pang på
dem ikke ret meget for det vil det ikke kunne tåle.

Lars Troels' billede er uden for konkurrence og jeg vil kommentere det ved
billedet.

Det har været utroligt svært at finde en vinder og jeg har brugt det meste
af eftermiddagen på at kigge og vurdere mere end en gang. Så vinderen er
dette billede

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-51 postet af Mogens.

Det er det jeg finder som en anelse bedre end de andre som gør en vinder
(komposition, venten - spænding, optagested).

Så Mogens jeg ser frem til en offenliggørelse af dit valg af emne til om
14 dage(uge 20).

Husk at emnet for næste uge (19) er: Ved Vandet og stillet af Carina.

Fra : Erik J

Dato : 08-05-05 18:46

> [...]
> og farve. Og så lige en anden trøje. SÅ er det faktisk brugbart. Men
> billeder gennem en rude er ikke nemt og kan også se et par reflekser.

Takker for ordene. Lagde en anden beskæring længere oppe.

Jeg hader ruderne og med mit nuværende udstyr skal jeg tænke endnu mere over
dem. Men jeg bliver ved, da jeg elsker sporten og så må jeg bare blive bedre
hen af vejen. Takker for ordene..

Hilsen
Erik JP

Fra : Fif

Dato : 08-05-05 19:00

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> On Thu, 5 May 2005 17:11:05 +0200, Jens Stadsgaard wrote:
> [...]

Nope!
Ann-kirstin er det laaange 'umulige at huske at skrive rigtigt' navn.

> Ikke helt som jeg gerne vil have det,
> men et udmærket foreslag.

Takker og bukker ;0)

Hilsen
Fif
Der har lært en hel del i denne uge og glæder sig til næste opgave!

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 19:11

On Sun, 8 May 2005 20:00:26 +0200, Fif wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Nope!
> Ann-kirstin er det laaange 'umulige at huske at skrive rigtigt' navn.

Det var mest af interesse jeg spurgte, giver lidt mere med en navn end
blot et nick synes jeg.

> Takker og bukker ;0)
>
> Hilsen
> Fif
> Der har lært en hel del i denne uge og glæder sig til næste opgave!

Det er det hele går ud på og det er fedt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-05-05 20:56

Fif skrev den 08-05-2005 20:00:

> Nope!
> Ann-kirstin er det laaange 'umulige at huske at skrive rigtigt' navn.

Aaaak. Min søster hedder Ann-Christin det er da nemt nok at huske

flytter lige svar på dette indlæg til dk.snak.snik (FUT til dk.snak.snik)

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 19:08

Jeg er faktisk helt enig. Fin afgørelse. Tak for konstruktiv kritik. Det
bliver spændende at se, hvad Mogens finder på. Ærgerligt at Lars Troels kom
lidt for sent

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 19:16

On Sun, 8 May 2005 20:07:49 +0200, Claus Petersen wrote:

> Jeg er faktisk helt enig. Fin afgørelse. Tak for konstruktiv kritik. Det
> bliver spændende at se, hvad Mogens finder på. Ærgerligt at Lars Troels kom
> lidt for sent

Det vil jeg give dig ret i, men svært at nå når man tager et billede kl.
14.30 og så poste det før kl. 10.

Fra : Lars Troels

Dato : 08-05-05 20:45

> Det vil jeg give dig ret i, men svært at nå når man tager et billede kl.
> 14.30 og så poste det før kl. 10.

Hej allesammen

Først tillykke til Mogens med sejren. En afgørelse som jeg er enig i.

Dernæst må jeg indrømme at jeg ikke tidligere har deltaget i stafetten og
faktisk ikke havde set hvornår der var indleveringsfrist. Da jeg alligevel
sad og var ved at gøre billedet klar til avisen, syntes jeg det kunne være
sjovt at deltage, når nu lige det var mit favoritemne i denne uge. Jeg er i
hvert fald ikke ærgerlig. Jeg synes derimod det var en seriøs og rigtig
dommerafgørelse.

God aften til jer.

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-05-05 20:10

On Sun, 8 May 2005 20:45:04 +0100, Lars Troels wrote:

> [...]
> sad og var ved at gøre billedet klar til avisen, syntes jeg det kunne være
> sjovt at deltage, når nu lige det var mit favoritemne i denne uge.

Det er jo lidt en skam. Du kunne have haft et i overskud fra Viborg - FCK.
Den var vidst inden for tidsgrænsen. SVJH skrev jeg at det ikke behøvedes
at være fra superligaen.

> Jeg er i
> hvert fald ikke ærgerlig. Jeg synes derimod det var en seriøs og rigtig
> dommerafgørelse.

Tak Lars. Har kigget på dem mange gange for at være helt sikker og kiggede
igen lige før jeg postede.