Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Digital kamera
Fra : Askov

Dato : 05-05-05 14:34

Hej Alle Vidende

Jeg ved godt at jeg bare kan kikke alle tidligere emner igennem, men kan
bare ikke rigtig finde det jeg mangler.
Så jeg forsøger med en ny tråd. Jeg har længe haft et gammelt hp kamera, med
1,3 Mpix. Men vil gerne lidt videre. Gerne et stort spring videre.
Jeg har kikket på diverse kameraer men kan ikke hitte ud af det, altså at
vælge et.
Tror det skal værre et fra canon.
Ved ikke om det skal være Ixus eller en powershot.
Hvad er forskellen egentlig???
Og hvad skal man vælge??

Mvh
Kenneth

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 05-05-05 15:21

"Askov" <askov@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle Vidende

>. Men vil gerne lidt videre. Gerne et stort spring videre.
> Jeg har kikket på diverse kameraer men kan ikke hitte ud af det, altså at
> vælge et.

Start med at definer hvor du vil hen.
Mvh
Kenneth

Fra : Askov

Dato : 05-05-05 16:12

">> Hej Alle Vidende

> Start med at definer hvor du vil hen.
> Mvh
> Kenneth
Ved det ikke helt, skal være noget allround noget, gerne noget som tager
gode billeder, men det gør de vel alle.
noget som er nemt at finde ud af. Skal ikke bruges til noget bestemt, bare
et som kan bruges til alt.
Så alt i alt har jeg ikke noget specifict.

Mvh
Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-05-05 17:43

Askov wrote:
> Så alt i alt har jeg ikke noget specifict.

Så kan stort set alle opfylde dine behov

Men prøv så at gå ind på f.x. www.edbpriser.dk og indtast et maksimumbeløb -
og se hvad du kan få for de penge.

Kig så på kendte mærker, og se hvs de har i den prisklasse.

Som nævnt kan stort set alle opfylde de ønsker, som du er kommet med indtil
nu.

Nu nævner du selv Canon.

Ixus-modellerne er fine på fuld automatik og meget små og "lomme-venlige".

Powershot A-serien fylder lidt mere - men giver lidt flere muligheder for at
være kreativ for de samme penge.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : MC

Dato : 05-05-05 21:44

du skal vælge Olympus 8080WZ

du bliver glad... meget glad...

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 06-05-05 06:54

> [...]
> vælge et.
> Tror det skal værre et fra canon.
> Ved ikke om det skal være Ixus eller en powershot.

Powershot A-serien (som jeg går ud fra du har haft kig på) har mulighed for
fuld manuel kontrol (dog ikke A-3xx og A-400), de tager alle udemærkede
billeder!

Powershot A-x er større end Ixus, men har bedre kreative muligheder (manuel
kontrol)

Brian