Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SB600 og SB800..
Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 03-05-05 17:00

Hej Gruppe.

Jeg har set efter både SB600 og SB800 til mit nye D70.
De understøtter bægge TTL og I-TTL og der er mange andre liheder. Men hvad
er forskellen og hvor stor er den?
Jeg læste i et tideliger inlæg om brugen af D70 og 3 SB800 kan mian ikke
bruge 1 SB800 og 2 SB600? Jeg mener man sparrejo en del.

På forhånd tak Thorbjørn.

Fra : HKJ

Dato : 03-05-05 17:26

Thorbjørn Spurre Jensen wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Jeg har set efter både SB600 og SB800 til mit nye D70.
> De understøtter bægge TTL og I-TTL og der er mange andre liheder. Men hvad
> er forskellen og hvor stor er den?

Nogle af forskellen er:
SB800 er lidt kraftigere
SB800 har en diffuser med
SB800 har indbygget bounce card
SB800 har levels med farvefilter til lysstofrør og indendørs brug. Dette
bruges hvis du ikke kan lyse hele rummet om med flash, men noget af
omgivelserne bliver lyst om af det almindelige lys.
SB800 kan bruge 5 batterier, for ekstra hurtig opladning.
SB800 kan bruge SU4 mode (Dum slave flash)
SB800 understøtter alt gammelt Nikon udstyr.
SB800 kan lave strobo light
SB800 kan bruges til lommelygte

Jeg ved ikke om SB600 har en fod med, det har SB800.

Til dagligdags brug vil jeg mene at forskellen er lille, men hvis du
gerne vil eksperimentere, så har SB800 mange flere muligheder.

> Jeg læste i et tideliger inlæg om brugen af D70 og 3 SB800 kan mian ikke
> bruge 1 SB800 og 2 SB600? Jeg mener man sparrejo en del.

Det kan du sagtens.

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 03-05-05 19:26

Mange tah for detfine svar. det kunne værre at man skulle se lidt mere
efter
en SB800

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 20:53

Har selv stået med samme valg til mit D70, og det blev en SB800.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-05-05 07:27

Thorbjørn Spurre Jensen wrote:
> Mange tah for detfine svar. det kunne værre at man skulle se lidt mere
> efter
> en SB800

Du kan jo prøve at tage prisen for en SB600, lægge en omnibounce til - så er
der i virkeligheden ikke så langt.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-05 15:57

> Du kan jo prøve at tage prisen for en SB600, lægge en omnibounce til - så
> er
> der i virkeligheden ikke så langt.
>
> vh
> Jan
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm
+++++++++++++++++++

Ja, det ca. 450 Kr. det tager de i Bingo Foto Frederikssundsvej i København.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : PerM

Dato : 04-05-05 16:18

- og ca 160 kr. incl. forsendelse hos www.stofen.com Jeg købte en til min
SB600 direkte hos dem. Ingen problem - den var fremme på mindre end en uge.
Jeg er iøvrigt meget tilfreds med min SB600, den opfylder alle mine behov,
men det er jo forskelligt fra person til person.

mvh
PerM

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4278e1ad$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Dag Stinus

Dato : 03-05-05 20:57

> [...]
> SB800 kan bruge 5 batterier, for ekstra hurtig opladning.
> SB800 kan bruge SU4 mode (Dum slave flash)
> SB800 understøtter alt gammelt Nikon udstyr.

SB800 kan anvende batterierpakker fra Quantum
http://www.qtm.com/battery/index_battery.html, det kan SB600 ikke.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Pelle

Dato : 04-05-05 00:21

Hej,

Du kan sagtens have sb-800 som master og så 2 sb-600 som flash, eller
endnu ældre flash fra nikon.

Havde fornøjelsen at have 2 sb-800 og 1 sb-600 hvor den ene 800 var
master og de andre to er slave.

Hvis man har råd og vil lege så køb en 800.

og som tilføjelse til HKJ så er der fod med til 600 også.

Fra : Benny N. Juul

Dato : 04-05-05 07:30

"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> skrev i en meddelelse
Jeg har set efter både SB600 og SB800 til mit nye D70.
De understøtter bægge TTL og I-TTL og der er mange andre liheder. Men hvad
er forskellen og hvor stor er den?

Hej Thorbjørn

Det har hr Rockwell skrevet lidt om her:
http://www.kenrockwell.com/nikon/sb600.htm

Mvh.
Benny