Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cykelløb....
Fra : Gert Medom

Dato : 03-05-05 05:13

I søndags var jeg til cykelløb i Århus. Det kom der en del billeder ud af.
Jeg har været igang med saksen, og har arbejdet lidt med autolevels og
hue/saturation for at få lidt mere "gang" i dem.

http://www.megapixel.dk/vis/billede/313071/3//cykell_b_03.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/313070/3//cykell_b_02.jpg

http://www.megapixel.dk/vis/billede/313069/3//cykell_b_01.jpg

Hvis billeder ikke vises i fuld størrelse er der et lille link nedenunder,
hvor man kan få det vist i fuld str.

Mvh Gert Medom

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas Kjær

Dato : 03-05-05 06:34

On 2005-05-03, Gert Medom <Gert.medom@stofanet.dk> wrote:
> I søndags var jeg til cykelløb i Århus. Det kom der en del billeder ud af.
> Jeg har været igang med saksen, og har arbejdet lidt med autolevels og
> hue/saturation for at få lidt mere "gang" i dem.

Billederne ser ud til at være taget med en iso ~200 på et kompaktkamera?
Jeg synes du burde have brugt enten en lidt længere lukketid, og så forsøgt
at panorere med cyklerne, så du kunne have fået lidt bevægelse i
billederne, eller en kortere, så du kunne have frosset dem helt.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/313071/3//cykell_b_03.jpg

Her savner jeg fokus på cykelrytterne og ikke på buskadset i baggrunden.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/313070/3//cykell_b_02.jpg

Jeg synes her igen at fokus burde være i forgrunden. Jeg ville også
gerne have været foruden bilen i øverste højre hjørne.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/313069/3//cykell_b_01.jpg

Her har du gang i et dejligt tæt crop. Jeg ville dog gerne have set
lidt frit "rum" til højre for cykelrytteren, så han havde noget at køre
"ind i".

> Hvis billeder ikke vises i fuld størrelse er der et lille link nedenunder,
> hvor man kan få det vist i fuld str.

For min skyld må du meget gerne skalere billederne ned til web-brug.
Kvaliteten af den bliver nu engang pænere når et billedbehandlings-
program skalerer dem, end når min browser skal det - og det er nu engang
lidt hurtigere at hente skalerede versioner på 50-100KB, end billeder på
~1MB/stk.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-05-05 07:56

Gert Medom wrote:

> I søndags var jeg til cykelløb i Århus. Det kom der en del billeder ud af.
> Jeg har været igang med saksen, og har arbejdet lidt med autolevels og
> hue/saturation for at få lidt mere "gang" i dem.

Jeg har taget et kik på dine links, men jeg måtte desværre
konstatere, at oplevelsen slet ikke stod mål med indsatsen, jeg vil
faktisk betegne billederme som noget middelmådigt sports-knipseri,
det virker som om de er skudt helt planløst og tilfældigt, jeg
savner noget komposition...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 03-05-05 12:25

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har været igang med saksen, og har arbejdet lidt med autolevels og
> hue/saturation for at få lidt mere "gang" i dem.

Hej, det er aldrig godt at noget i bevægelse er på vej ud af billedet, altså
helt ude i kanten, og det må man da sige at de to forreste ryttere er.
Fokusen er heller ikke så god da skarpheden ligger på baggrunden.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/313070/3//cykell_b_02.jpg

Her er det galt igen, med en halv rytter i front, og fokus midt i rækken af
ryttere.

> http://www.megapixel.dk/vis/billede/313069/3//cykell_b_01.jpg

Igen en rytter, mere ude af end inde i billedet,, men det er nu heller ikke
det nemmeste du har valgt at fotografere, så på den igen, med de gode råd i
baghovedet.

Og læg så mindre billeder på din side næste gang, gerne med et link til
billederne i fuld størrelse.

Mange venlige fotohilsner.
--
Leif Langgaard