Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 300 2.8 problem med IS ?
Fra : Erik Jensen

Dato : 02-05-05 12:54

Jeg har købt en Canon 300 2.8 og har måske et problem med IS.
Når jeg tager billeder håndholdt med IS slået til, bliver billederne
synligt mere sløret end hvis IS ikke er slået til. Er det noget I også ser
på jeres linser?

Desuden larmer det meget og ryster så meget at det kan ses i søgeren.

Jeg går og overvejer om jeg skal sende den tilbage eller beholde den og
sende den til rep. Det tog TechnikDirekt 2 1/2 måned at leverer den, så det
er noget hurtigere at sende den til PW. Den har også et problem med rear
focus.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-05 13:00

"Erik Jensen"
> [...]
> er noget hurtigere at sende den til PW. Den har også et problem med rear

Uh det lyder shitty - få den repareret, så ved du den er i orden, en ny kan
du aldrig være sikker på.. Er det ikke bare skønt når det sker,jeg har måtte
sende fabriksnye objektiver fra Nikon, Sigma og Canon til rep, man får lyst
til at kaste med skumbananer.. -max-

Fra : Peter Sindrup

Dato : 02-05-05 15:37

> Jeg har købt en Canon 300 2.8 og har måske et problem med IS.

> Desuden larmer det meget og ryster så meget at det kan ses i søgeren.

Hvis den ryster, så er der da noget *helt* galt.

Til reperation med den i en fart.

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-05-05 15:53

In article <Xns964A8D5ABAA0Bejelitedk@195.129.110.144>, Erik Jensen wrote:
> [...]
> er noget hurtigere at sende den til PW. Den har også et problem med rear

Det er en defekt eller død servo. På mit 28-135mm er prisen for rep et
sted mellem 500 og 1500 kr.

Jeg vil tro det er et brugt du har fået, eller transportskadet.
Jeg ville bytte den.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 02-05-05 15:57

On 2005-05-02, Erik Jensen <eje@FJERNpc.dk> wrote:
> [...]
> på jeres linser?
>
> Desuden larmer det meget og ryster så meget at det kan ses i søgeren.

Det lyder somom det er gyroen der er løs inden i objektivet. Jeg har
selv oplevet dette med et 70-200/2.8L IS.

> [...]
> er noget hurtigere at sende den til PW. Den har også et problem med rear

Hvis jeg var dig, ville jeg nok hellere sende objektivet retur, og få et
der virker fra starten. Jeg kan godt se 2½ måned er ekstremt længe, men
kan du ikke evt. ringe og høre TD hvor længe de vil tage om at levere en
erstatning for dette defekte objektiv?

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Erik Jensen

Dato : 02-05-05 21:58

Tak for respons.

Det står fifty fifty ang. rep. eller retur.

Lige en lille opdate. IS systemet virker tilsyneladende godt nok bortset fra
at billederne bliver lidt sløret. Jeg har også en 100-400 som også har IS.
Der synes jeg også at billederne bliver lidt sløret med IS. Så derfor var
jeg tænkte om det er en generel egenskab ved Canons IS.

Jeg har kontaktet PW for rep. men det bliver først efter weekenden.

Pakken fra TD var OK og uden synlige skader. Og indeni den pakke lå en
forseglet pakke fra Canon. Og alt så helt nyt ud ved udpakningen. Men hvis
det kan fixes af PW så er det helt ok med mig. Det koster bare en uge uden
kamera plus to ture til Rødovre.

Med en Canon 1.4 extender er rearfocus ikke så slemt.
--
Erik Jensen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 02-05-05 22:16

On 2005-05-02, Erik Jensen <eje@lite.dk> wrote:
> Pakken fra TD var OK og uden synlige skader. Og indeni den pakke lå en
> forseglet pakke fra Canon. Og alt så helt nyt ud ved udpakningen.

Det var også da jeg købte mit 70-200/IS af nyt fejlen var der, så
butikken fik lov til at bytte det til et uden løs gyro. Jeg er ikke
voldsomt imponeret af Canons kvalitetskontrol, men tilgengæld af
udstyrets holdbarhed når det endelig virker.

> Men hvis det kan fixes af PW så er det helt ok med mig. Det koster
> bare en uge uden kamera plus to ture til Rødovre.
>
> Med en Canon 1.4 extender er rearfocus ikke så slemt.

Sjovt. Jeg har netop en Canon 1.4 extender indleveret hos PW, som de
har testet på et 300mm objektiv de også havde til service. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>