Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter - Laser??
Fra : SørenFisker

Dato : 02-05-05 07:49

Hej Gruppe

Jeg troede lige, jeg havde besluttet mig til at købe en Canon Pixma
IP5000.
Nu siger nogle (kloge?) mennesker, at hvis jeg skal printe kvalitetsfoto,
skal
jeg investere i en laserprinter!

Jeg ville meget gerne have nogle kommentarer fra jer!

Hilsen
Søren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-05-05 08:12

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal
> jeg investere i en laserprinter!
>
> Jeg ville meget gerne have nogle kommentarer fra jer!

Absolut ikke korrekt, fotos med en farvelaserprinter ser forfærdelige ud.
Køb en god blækprinter, f.eks. Epson R800 eller HP 8450. Pixmaen skriver
flot, men har ringe lysægthed, og er ikke så god til S/H.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...jeg skriver aldrig belærerende vejledninger, jeg
har dælme ikke tid til at yde individuel undervisning til enkelte

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-05-05 09:42

SørenFisker wrote:

> Jeg troede lige, jeg havde besluttet mig til at købe en Canon Pixma
> IP5000.

Jeg er lige skiftet fra altid at have brugt HP til Canon Pixma 5000 - og er
gevaldig glad for den. Især er jeg glad for at slippe væk fra HPs IMO
elendige og dyre papir og helt urimeligt dyre blækpatroner.

> Nu siger nogle (kloge?) mennesker, at hvis jeg skal printe
> kvalitetsfoto, skal
> jeg investere i en laserprinter!

Helt afgjort ikke. Jeg har adgang til i hvert fald 3 forskellige
farvelasere - og de skriver alle sammen rædselsfuldt. Den eneste
laseragtige, jeg kan anbefale er Xerox Phaser - men det er noget af et
skrummel, der bruger en del strøm (er dyr i materialer, hvis den skal
slukkes pga. af initialisering af farvesystemet) og kun mådelig til fotos.
Til gengæld er den fremragende til illustrerede brochurer o.l, da
udskrifterne er nærmest vejrbestandige og ligeglad med papiret.
Men til fotos, er der ingen reelle konkurrenter til inkjet.

vh
Jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-05-05 10:54

"SørenFisker"
> [...]
> skal
> jeg investere i en laserprinter!
>
> Jeg ville meget gerne have nogle kommentarer fra jer!

Hehe - ja da du skal ha' en laser fotoprinter, det er hvad de bruger
på foto anstalterne, hmm du skal nok ikke regne med at få noget
under en halv million.. Så vær du bare lad for den du har indtil
videre. -max-

Fra : Jacob

Dato : 03-05-05 01:25

> [...]
> på foto anstalterne, hmm du skal nok ikke regne med at få noget
> under en halv million.. Så vær du bare lad for den du har indtil

Jeg har lige fået et billede printet ud inde hos minolta. 1.5m bredt. i helt
ufattelig kvalitet. jeg vil gætte på at det er en laser de har brugt.
overfladen minder fuldstændig om de blanke billeder man får hos
fotohandleren.
men helt ufatteligt i den størelse. jeg er imponeret.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-05-05 15:55

In article <4275cd31$0$63624$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, SørenFisker wrote:
> [...]
> skal
> jeg investere i en laserprinter!
>
> Jeg ville meget gerne have nogle kommentarer fra jer!

Du kan købe en lille dye-sublim printer, er bedre end blæk.
laser er stadig ikke så godt som en 5 år gammel low-end blækprinter.