Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamara skal man vælge?
Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-04-05 13:01

Hej

Jeg har kig på følgende fire kamaraer og vil i den forbindelse lige høre om
der er nogen der har erfaringer og/eller gode råd til hvilket jeg bør vælge
ud fra et rent foto-teknisk synspunkt.

- Canon IXUS 50
- Canon IXUS 700
- Casio EXILIM EX-Z55/57
- Sony Cyber-shot DSC-W12

Disse opfylder alle mine krav, som er at det skal være et lille og handy
kamera samt min. et 2" LCD display. Forslag til andre kamaraer er også
velkomne.

--
Kenneth

Fra : Jakob

Dato : 30-04-05 12:56

In article <4273737c$0$79461$14726298@news.sunsite.dk>,
krs@csSLET.aau.dk says...

> Disse opfylder alle mine krav, som er at det skal være et lille og handy
> kamera samt min. et 2" LCD display. Forslag til andre kamaraer er også
> velkomne.

Der er vist et nyt casio exilim på trapperne, det kunne være at du
skulle checke det ud også, sonys nyeste hedder vist p200 det er også
værd at kigge på.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-04-05 13:40

Tak, dem vil jeg lige tage med i mine overvejelser..

Nogen der ved hvad det nye Casio exilim hedder/kommer til at hedde? Og
endelig hvornår det kommer på det danske marked?

--
Kenneth

Fra : [HCS] 4000

Dato : 30-04-05 13:41

Jeg kan kun sige at IXUS er et rigtigt godt kamera.
Leverer gode billeder og fylder ikke noget videre.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-04-05 14:38

Det er nemlig også hvad jeg har hørt.. men nogen der ud fra et fotomæssigt
synspunkt kan afklare hvad der er forskellen mellem IXUS 50 og IXUS 700?
Altså ud over de 2 ekstra MP og at IXUS 50 fysisk er lidt mindre. Er der
nogen forskel?

Har også hørt rygter om at Canon kamera'er skulle have problemer med visse
producentes SD-kort. Nogen der kan afklare/uddybe dette?

--
Kenneth

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 30-04-05 15:01

Kenneth Sørensen <krs@csSLET.aau.dk> wrote:
> [...]
> fotomæssigt synspunkt kan afklare hvad der er forskellen mellem IXUS
> 50 og IXUS 700? Altså ud over de 2 ekstra MP og at IXUS 50 fysisk er

DCResource har lige bragt to artikler hvor de kommer ind på forskellen:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_sd400-review/index.shtml
og http://www.dcresource.com/specials/SD400_vs_SD500/index.shtml. Så kan du
jo selv bedømme.

IXUS 50 hedder SD400 på amerikansk, og IXUS 700 hedder SD500.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-04-05 15:33

Takker, det var interessant læsning.

Det fik mig lige til at tænke på en anden ting: Nemlig er det billigere at
købe kamaraer i udlandet? Kan det anbefales?

--
Kenneth

Fra : Jakob

Dato : 30-04-05 15:38

In article <42739727$0$79453$14726298@news.sunsite.dk>,
krs@csSLET.aau.dk says...
> Takker, det var interessant læsning.
>
> Det fik mig lige til at tænke på en anden ting: Nemlig er det billigere at
> købe kamaraer i udlandet? Kan det anbefales?

Du kunne jo overveje tyskland, det er noget billigere, og uden de store
problemer.

Kig evt på www.guenstiger.de

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 30-04-05 18:46

> Du kunne jo overveje tyskland, det er noget billigere, og uden de store
> problemer.
>
> Kig evt på www.guenstiger.de

Og www.idealo.de

Det kan sjældent betale sig at handle udenfor EU da du så skal betale told
og moms (også af portoen!), og ofte er garantien kun dækkende i en bestemt
region (eller måske enda kun i det pågældende land)!

Brian

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-05-05 23:19

> [...]
> og moms (også af portoen!), og ofte er garantien kun dækkende i en bestemt
> region (eller måske enda kun i det pågældende land)!

Hvilke andre udenlandske forhandlere er der, altså med ordentlig garanti og
service og pris???

Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-05-05 23:08

> [...]
>
> Det fik mig lige til at tænke på en anden ting: Nemlig er det billigere at
> købe kamaraer i udlandet? Kan det anbefales?

Købte et Canon MVX 750i hos www.pixmania.com i paris og er 110% tilfreds...

Henrik Andersen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-05-05 23:19