Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan I se musikken?
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 18:10

Grunden til jeg spørger sådan, er at jeg har rodet med et billede til
en musik-cd, og jeg har efterhånden kigget så meget på det at jeg er
helt blind for detaljer.

http://galleri.linaa.com/displayimage.php?album=64&pos=6

Kan man se musikstilen i billedet?
Trænger budskabet igennem?
Andre kommentarer?

/Alex

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 18:37

In article <u9q4711etalqsveugi5gr22lvhie5l37lq@4ax.com>, Alex Linaa
<www.linaa.com> says...

> http://galleri.linaa.com/displayimage.php?album=64&pos=6
>
> Kan man se musikstilen i billedet?

Vi er vist ovre i den genre grækerkaj ville kalde for onko-bongo muzak,
aka rock :0)

Meen budskabet ud over den sædvanlige rockband, cool solbrille attitude
den kan jeg ikke gennemskue. Men jeg kan godt lide stilen.

Hvis det er et verdensmusikband så skal du nok arbejde mere med det ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 19:11

On Fri, 29 Apr 2005 19:36:44 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Vi er vist ovre i den genre grækerkaj ville kalde for onko-bongo muzak,
>aka rock :0)

ok, den var vist alligevel for nem

>Meen budskabet ud over den sædvanlige rockband, cool solbrille attitude
>den kan jeg ikke gennemskue.

Well, der er nok ikke andet budskab end
vi-spiller-tung-rock-og-vi-giver-fanden-i-alt-andet - Men det er der
jo så mange måder at formidle på.

>Men jeg kan godt lide stilen.

Tak :)

>Hvis det er et verdensmusikband så skal du nok arbejde mere med det ;0)

Hehe, det er det ikke. Det er et band fra Vejle, der trængte til at
booste deres visuelle image.

Tak for kommentarerne.

/Alex

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-04-05 19:34

> Grunden til jeg spørger sådan, er at jeg har rodet med et billede til
> en musik-cd, og jeg har efterhånden kigget så meget på det at jeg er
> [...]

Jeg tror jeg ville prøve at fjerne reflekserne i fyrenes solbriller, og
fylde forreste mands brilleglas helt ug med sort.

Bare et forslag !

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 21:02

On Fri, 29 Apr 2005 20:34:03 +0200, "Langgaard Bærbar"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Jeg tror jeg ville prøve at fjerne reflekserne i fyrenes solbriller, og
>fylde forreste mands brilleglas helt ug med sort.

Jeg forsøgte at fjerne alle reflekserne, hvilket gjorde billedet lidt
dødt synes jeg. Men når jeg farver den forreste musikers briller helt
sorte, og fjerne nogle af reflekserne, så virker det faktisk stærkt.

Tak for inputtet :)

/Alex

Fra : K

Dato : 29-04-05 19:45

> Kan man se musikstilen i billedet?

Jeg ser en stil som eks. Big fat snake genren

> Trænger budskabet igennem?

jov, det synes jeg nok ....jeg ser musik for mig

> Andre kommentarer?

Rettelser, nummer 2 mands hånd mener jeg skal fjernes ( den generer mig )
ydermere synes jeg at 3'de og 4'de mand skal stå lidt tættere og sidst men
ikke mindst synes jeg teksten på 2'nd mands t-shirt er for dominerende i
billedet, teksten "Thrill Ride" bør nok fjernes med mindre det er titlen på
albummet

Jeg har sendt et billede til dig af hvordan jeg synes det bør se ud !

V.H John

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 21:03

On Fri, 29 Apr 2005 20:45:14 +0200, "K" <@> wrote:

> [...]
>albummet
>
>Jeg har sendt et billede til dig af hvordan jeg synes det bør se ud !

Tak skal du have. Den med teksten havde jeg ikke selv tænkt på, og du
har jo ret :)

/Alex

Fra : michael bs

Dato : 29-04-05 20:20

> Grunden til jeg spørger sådan, er at jeg har rodet med et billede til
> en musik-cd, og jeg har efterhånden kigget så meget på det at jeg er
> [...]

Den grafiske sort/hvide stil med power på kontrast kan være meget
virkningsfuld men jeg bryder mig i dette tilfælde mig slet ikke om den
udbrændte hvide, der er så dominerende i venstre side af billedet. Meget
amatøragtigt efter min mening. Se om du kan finde detaljerne frem i
ansigterne i stedet. Det virker meget mere råt og effektfuldt.
mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 21:05

On Fri, 29 Apr 2005 21:20:22 +0200, "michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

>Den grafiske sort/hvide stil med power på kontrast kan være meget
>virkningsfuld men jeg bryder mig i dette tilfælde mig slet ikke om den
>udbrændte hvide, der er så dominerende i venstre side af billedet.

Der er andre billeder i serien der ikke er slet så udbrændte, men
bandet synes selv bedst om dette.

>Meget amatøragtigt efter min mening.

Nu er jeg jo også kun amatør, så hvordan skulle det kunne blive
anderledes?

>Se om du kan finde detaljerne frem i
>ansigterne i stedet. Det virker meget mere råt og effektfuldt.
>mvh Michael

Kan være, jeg er selv i tvivl, hvilket var hvorfor jeg spurgte. Der er
andre billeder i serien med flere detaljer.

Tak for inputtet

/Alex

Fra : Anders F

Dato : 29-04-05 22:27

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> On Fri, 29 Apr 2005 21:20:22 +0200, "michael bs"
> <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:
> Kan være, jeg er selv i tvivl, hvilket var hvorfor jeg spurgte. Der er
> andre billeder i serien med flere detaljer.

Kanon! Jack + barnevogn er da et oplagt bagcover =D

/Anders (der også synes der er lidt hvidt i venstre side af originalen. En
sort/grå trøje til ville ikke være af vejen ?)

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 22:43

On Fri, 29 Apr 2005 23:27:09 +0200, in dk.fritid.foto you wrote:

>Kanon! Jack + barnevogn er da et oplagt bagcover =D

Hehe, det er nu faktisk frontcoveret + noget tekst.
Bagcoveret er dette:
http://galleri.linaa.com/displayimage.php?album=64&pos=2 hvor der kun
er flasken og en støvle tilbage af den fan der lå i barnevognen.

Bandbilledet var tænkt at skulle inden i cd-coveret, og på en sort
T-shirt.

>/Anders (der også synes der er lidt hvidt i venstre side af originalen. En
>sort/grå trøje til ville ikke være af vejen ?)

Jeg bliver efterhånden overbevist om at I har ret, så jeg prøver at
smide lidt gråt i billedet i venstre side.

Tak for inputtet :)

/Alex

Fra : michael bs

Dato : 30-04-05 09:34

> Jeg bliver efterhånden overbevist om at I har ret, så jeg prøver at
> smide lidt gråt i billedet i venstre side.
>
> Tak for inputtet :)
>
> /Alex

Det, der ikke er så interessant, er at se dele af ansigter som hvide flader,
ingen detaljer, skygger, træk, former, betoninger,nuancer, personlighed...
bare en hvid flade..det virker dødt og udynamisk selv om det modsatte var
tiltænkt.

mvh Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-04-05 14:56

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Andre kommentarer?
>
> /Alex

Fjern printet på de to hvide T-shirts og sæt så den relevante tekst i
et råt design i det sorte felt i højre nederste side.

Mvh
Erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-04-05 16:56

> [...]

> Grunden til jeg spørger sådan, er at jeg har rodet med et billede til
> en musik-cd, og jeg har efterhånden kigget så meget på det at jeg er

Jeg havde ikke set de andre indlæg da jeg skrev mit. Jeg synes ikke det
er nogen god idé at fjerne reflekserne i solbrillerne - de bidrager til
et 'råt' look - det samme som de udbrændte hvide i trøjerne.
Jeg foreslog at anbringe relevant tekst i det sorte hjørne - giv den
eventuelt lidt overstrålingsglorie for at understrege udtrykket.
Mvh
Erling