Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[link] Sammensat billede i tre dimensioner
Fra : Jens Bruun

Dato : 29-04-05 08:34

Faldt lige over denne: http://www.pbase.com/snoyes/image/25844155

Manden har taget 7x3x2 billeder og sat dem sammen. Syv billeder vandret, tre
billeder lodret og så har han forresten taget to forskellige eksponeringer
af hvert billede for at minimere billedstøj!

For det ikke skal være løgn har han også ekstraeksponeret hele øverste række
for at fange højlysene. Jeg er imponeret over, hvor megen tid og energi, der
ligger bag sådan et billede. På mig virker billedet unaturligt på én eller
anden måde. Opløsningen er for høj og farverne for tegneserieagtige, men
flot er det.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-04-05 08:59

In article <4271e351$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> anden måde. Opløsningen er for høj og farverne for tegneserieagtige, men

Det kunne være han skulle spare sammen til et EF-S 10-22mm - så kunne han
nøjes med et skud :) Den totale dybdeskarphed er ikke helt optimal på
billedet. Farverne synes jeg er helt i top.

Farverne i bunden holder ikke, der er røde plamager.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-04-05 11:34

Povl H. Pedersen wrote:

> Det kunne være han skulle spare sammen til et EF-S 10-22mm - så kunne
> han nøjes med et skud :) Den totale dybdeskarphed er ikke helt
> optimal på billedet. Farverne synes jeg er helt i top.

Det havde jo ikke løst eventuelle dynamikproblemer. Jeg synes der er en
fremragende stemning i billedet og ville ønske det var et, jeg havde lavet.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mikkel Lund

Dato : 29-04-05 11:36

> [...]
> anden måde. Opløsningen er for høj og farverne for tegneserieagtige, men

Det med ekstra eksponeringer kan nu ikke få mig til at måbe, men det er nok
fordi jeg er astronomi interesseret. I astronomi er det meget bruget at
stacke billeder (og lange eksponeringstider), der kan bliver bruge 1000
billeder af det samme motiv for at give et skarpt billede. Så der er
virkeligt lagt tid og energi i!
Jeg vil give dig ret i at billedet ser noget kunstigt ud, men hvis man ser
på de andre billede han har lavet så er det hans stil.

Hilsen Mikkel

Fra : Grev Dracula

Dato : 29-04-05 13:16

On Fri, 29 Apr 2005 09:33:45 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>anden måde. Opløsningen er for høj og farverne for tegneserieagtige, men

***
Her er at andet eksempel på et enormt sammensat billede af Hong Kong's
skyline ved nattetide:

http://myolympus.org/document.php?id=1693&full=1

I alt 13345 x 6328 pixel samlet af 16 enkeltoptagelser.

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 29-04-05 14:46

> Her er at andet eksempel på et enormt sammensat billede af Hong Kong's
> skyline ved nattetide:
>
> http://myolympus.org/document.php?id=1693&full=1
>
> I alt 13345 x 6328 pixel samlet af 16 enkeltoptagelser.

Ja, det fede ved panorama er ikke at man laver en 'snyde'-wideangle, men
mere at man får et billede af helt vildt høj opløsning som kan printes på
plakat bagefter i 300 dpi! Hørte om en mand der brugte noget meget specialt
foto-papir fra NASA til at lave højopløselige billeder i en meget
kompliceret process - han skulle lære at stitche istedet

MVH Tommy