Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken frækhed ;o)
Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-05 22:45

En eller anden har tilladt sig at poste dette billede på
psig - det er dybt foruroligende, jeg må hellere tage
mig en lille een, skål..)-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1513338

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-04-05 01:58

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En eller anden har tilladt sig at poste dette billede på
> psig - det er dybt foruroligende, jeg må hellere tage
> mig en lille een, skål..)-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1513338

Hvad kan man sige?
Den gode Sass har gjort det igen.
Det er lige til væggen over sofaen.

Totalt iorden trane dér
Respekt!!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ab

Dato : 29-04-05 07:02

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lige til væggen over sofaen.

Det ville jeg nu ikke opfatte som en kompliment, men en beskrivelse i
retning af "Hjortens flugt" og Morten Korch. Noget andet er så, at der er
tale om en ren (god) registrering af en fugl - lige til en fuglebog.

ab

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 29-04-05 07:14

> [...]
> retning af "Hjortens flugt" og Morten Korch. Noget andet er så, at der er
> tale om en ren (god) registrering af en fugl - lige til en fuglebog.

Hmm , jeg syntes nu det er et rigtigt godt billed af en trane, når der er
tale om foto vil det vel altid være en registrering med mindre der er tale
om et abstrakt motiv, og hvis det er abstrakt kan det efter min mening ikke
bruges som et fugle motiv, jeg kan tage fejl.

Peter Michael Nielsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-04-05 02:16

> [...]
> En eller anden har tilladt sig at poste dette billede på
> psig - det er dybt foruroligende, jeg må hellere tage

Hvadså Max?
Vil du med til Hirsholmene og smage på min Glenn Fiddich, mens vi skyder
tejst'er og terner og dukker os for angribende hættemåger?

Her er et link om Hirsholm
http://wayfarer3353.dk/Hirsholmene.htm

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-04-05 09:00

-max- wrote:

> En eller anden har tilladt sig at poste dette billede på
> psig - det er dybt foruroligende, jeg må hellere tage
> mig en lille een, skål..)-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1513338

Hva' max... har du fået en skrap konkurrent, som forsøger at gøre
dig rangen stridig...

Nå men bort set fra det, så er det jo et udmærket fuglebillede, så
det nok kan tåle at få lidt kritik, jeg vil sige, at kompositorisk
mangler der lige det allersidste. Der mangler noget luft foran
fuglen, så den kommer til at ligge i det gyldne snit, men det kan
man jo nemt fixe i PhotoShop...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-04-05 10:05

"Niels Riis Ebbesen"

> Hva' max... har du fået en skrap konkurrent, som forsøger at gøre
> dig rangen stridig...

Hehe, ja han er sku heldig en gang imellem, det er det jeg altid
har sagt, knægten har sku øje for det der.!

> [...]
> mangler der lige det allersidste. Der mangler noget luft foran
> fuglen, så den kommer til at ligge i det gyldne snit, men det kan

Det har du nok ret i, på den anden side minder det mig om
Michelangelo's værk i det Sistinske kapel, hvor spændingen
og den kompositoriske kraft er indeholdt i selve figurens anatomi
http://www.christusrex.org/www1/sistine/40j-E.jpg
Så der er jeg nok ikke helt enig med ab's sammanligning med
"hjortens flugt" og Morten Korch, men det var måske kun
møntet på Jespers anmeldelse.?-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-04-05 10:12

-max- wrote:

> Så der er jeg nok ikke helt enig med ab's sammanligning med
> "hjortens flugt" og Morten Korch, men det var måske kun
> møntet på Jespers anmeldelse.?-max-

Smag og behag kan ikke diskuteres, så jeg blander mig aldrig i, hvad
andre mener og skriver i en kritik, og når jeg skriver kritik, så
ytrer jeg kun min egen personlige mening...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-04-05 10:24

"Niels Riis Ebbesen"

> Smag og behag kan ikke diskuteres, så jeg blander mig aldrig i, hvad
> andre mener og skriver i en kritik, og når jeg skriver kritik, så
> ytrer jeg kun min egen personlige mening...

Hehe - det er nok en go' strategi Niels.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-04-05 11:12

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Smag og behag kan ikke diskuteres, så jeg blander mig aldrig i, hvad
> andre mener og skriver i en kritik, og når jeg skriver kritik, så
> ytrer jeg kun min egen personlige mening...

Tænk, jeg synes at din standardreaktion på negativ kritik af dine billeder
er at reagere med et svar hvor du linker til kritikerens billeder og siger
det er noget talentløst turistknipseri. Du lyver jo så det driver af dig.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Men jeg er ikke stupid, så jeg vil ikke mere ulejlige denne gruppe med
mine billeder og indlæg." -Niels Riis Ebbesen i dk.fritid.foto 17. april

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 16:02

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er noget talentløst turistknipseri. Du lyver jo så det driver af dig.

Og dine personlige meninger om hr. NRE har intet at gøre i denne tråd!!!
Drop nu det pis og lad os alle nyde noget godt og konstruktivt fotosnak!

/Ole

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 16:04

> [...]

Og dine personlige meninger om hr. NRE har intet at gøre i denne tråd!!!
Drop nu det pis og lad os alle nyde noget godt og konstruktivt fotosnak!

/Ole - der endnu ikke er "god" nok til at komme med kritik på andres
billeder

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 16:09

"Ole Rasmussen" <ole@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Og dine personlige meninger om hr. NRE har intet at gøre i denne tråd!!!
> Drop nu det pis og lad os alle nyde noget godt og konstruktivt fotosnak!

Undskylder det dobbelte indlæg - Outlook kan ikke finde ud af Morten's
mailadresse og sendte derfor indlægget 2 gange !!!

/Ole

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 16:03

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-04-05 17:03

Ole Rasmussen wrote:

> Og dine personlige meninger om hr. NRE har intet at gøre i denne
> tråd!!! Drop nu det pis og lad os alle nyde noget godt og
> konstruktivt fotosnak!

Fremkommer NRE med en decideret forkert påstand eller løgn bliver det
påpeget. Sådan er det at være på usenet - lyver man, kommer folk efter én.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 17:24

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Fremkommer NRE med en decideret forkert påstand eller løgn bliver det
> påpeget. Sådan er det at være på usenet - lyver man, kommer folk efter én.

Så gør det - og KUN det!!! Personlig hetz hører ingen steder hjemme, slet
ikke i d.f.f....

EOD herfra...

/Ole

Fra : michael bs

Dato : 29-04-05 21:01

"Ole Rasmussen" <ole@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> EOD herfra...
>
> /Ole

Hvad betyder EOD?

jeg kender kun EOS

mvh Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-04-05 12:15

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42729294$0$696$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvad betyder EOD?
>
> jeg kender kun EOS
>
> mvh Michael
++++++++++++++++++

Hej.

Enten "End Of Discussion" eller "End Of Debate"

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 17:36

> [...]
> det er noget talentløst turistknipseri. Du lyver jo så det driver af dig.

Ok, havde godt nok sagt EOD, men denne påstand så jeg da gerne udbygget ?
Sad lige og rodede lidt tilbage i grupen - til omkring 1. marts. Jeg fandt
ikke ET ENESTE negativt indlæg fra NRE omhandlende billedkritik - derimod
fik jeg et indtryk af en debatør med en god omgangstone og sans for humør.
Det kunne andre måske lære noget af ?

/Ole

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-04-05 18:01

Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> billedkritik - derimod fik jeg et indtryk af en debatør med en god
> omgangstone og sans for humør. Det kunne andre måske lære noget af ?

Hvis du mener NRE er en god debattør med en god omgangstone og sans for
humor, tror jeg ikke vi kommer meget længere. Du har formodentlig søgt på
det forkerte navn, ellers har du en holdning til debat, omgangstone og
humor, som divergerer i ret stor grad fra min, og fred være med det. :)

Du kan blandt andet se lidt af hans metoder hér:
http://groups-beta.google.com/group/dk.fritid.foto/browse_frm/thread/ecaad9d5b5c2afff/81b76a9f6a501567?q=niels+ebbesen+%22wartou%22+%2Bwww.fotokritik&rnum=1&hl=en#81b76a9f6a501567.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-04-05 21:01

Morten Wartou skrev:

>Hvis du mener NRE er en god debattør med en god omgangstone og sans for
>humor [...]

Morten! NRE som person og dabattør er et OT emne her. Hvis du ikke kan
lide hans tone - hvad jeg kan ha' en vis forståelse for, den kan virke
provokerende på nogle - så put ham i dit kill-filter og skån os for
dine OT personangreb!

>Du kan blandt andet se lidt af hans metoder hér:
> [...]

Jeg kan ikke se noget specielt chokerende i det indlæg. Det er frækt,
provokerende og skægt, men i forhold til så mange andre udfald på
usenet ret uskyldigt. Ligesom du har ret til ikke bryde dig om hans
fotos, har han vel ret til ikke at bryde sig om dine.

x-fut:

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 21:22

> [...]
> humor, som divergerer i ret stor grad fra min, og fred være med det. :)
>
> Du kan blandt andet se lidt af hans metoder hér:

Morten, når man bruger det sprog du bruger i den første reply til NRE's
indlæg (fra ovennævnte link) kan du ikke tillade dig at brokke dig! Det er
dig der starter med at sammenligne NRE med 12-årige børn.....

Jeg skrev i mit tidligere indlæg at jeg havde kigget tilbage til omkring 1.
marts her i gruppen, og at der i denne periode ikke var noget at sætte på
NRE's kritik af andre personers billeder, og at det ud fra de indlæg virker
som om NRE er en god debattør. Er det noget du kan tilbagevise ?

Tror du ikke at det er på tide at komme videre i dit liv - det er trods alt
½ år siden NRE trådte dig over tæerne.......... Tror faktisk du vil finde ud
af at det så blivere meget sjovere at følge med her i gruppen

/Ole

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-04-05 22:11

Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> NRE's indlæg (fra ovennævnte link) kan du ikke tillade dig at brokke
> dig! Det er dig der starter med at sammenligne NRE med 12-årige

Du har vist ikke læst meget af NRE's kritik. Min kritik var kraftigt
inspireret (og provokeret) af NRE's kritikform, og en sammenligning med en
12-årig er ingenting at regne mod sammenligning med f.eks. følgende han
skrev om Ole Larsens billeder:

"Når jeg ser Ole's "spild af fotomaterialer", så kommer jeg til at
tænke på det eksperiment, hvor man gav zoologisk haves chimpanser
nogle engangskameraer at lege med... "

> [...]
> noget at sætte på NRE's kritik af andre personers billeder, og at det
> ud fra de indlæg virker som om NRE er en god debattør. Er det noget

For det første vil jeg gerne påpege, at jeg finder det helt i orden med
kritik på den "hårde" måde - folk om det. Beder man om kritik, må man kunne
tage det, men selvfølgelig bør der være en vis grad af respekt overfor
modtageren. Endvidere bør man måske forholde sig til modtagerens niveau,
præcis som en teateranmelder vil forholde sig til det forventelige
skuespillerniveau på et lokalteater i forhold til Det Kongelige Teater.
Problemet er troværdigheden. Det lyser langt ud af NRE's kritik, at det er
dem der har været efter ham, som får det på den hårde måde.

Så sent som 26. april i år, skrev NRE dette om Jens Bruuns billeder:

"Hmm... der er ikke et eneste af billederne, som hæver sig op over
talentløst kniperi niveau, du arbejder ikke med lyset, der mangler
sprøjt i farverne, og enten har du stive ben, eller så er du bange
for at få beskidte bukser... "

Om man kan lide Bruuns billeder eller ej er en ting, men at kalde det
talentløst knipseri er nok at gå lidt for vidt, synes du ikke? Virker det
troværdigt, og kan der være en sammenhæng mellem de uenigheder der er mellem
NRE og Jens Bruun, og så NRE's kritik?

> [...]
> trods alt ½ år siden NRE trådte dig over tæerne.......... Tror
> faktisk du vil finde ud af at det så blivere meget sjovere at følge

Aha. Vi kan hive en tilfældig sag frem, skrevet af NRE 26. maj til
Langgaard, i en tråd jeg desuden ikke var involveret i:

"Og så har jeg efterhånden erkendt, at din dumhed er ved at være
harmoniseret med morten wartou's, du står allerde med det ene ben i
mit kill-filer - så en dumhed til og troll-fælden klapper... "

Desuden er jeg egentlig ret ligeglad med hans angreb på min person, jeg kan
sagtens klare det, men jeg ved at mange har forladt gruppen grundet hans
modbydeligheder.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-04-05 15:03

> [...]
>
> "Når jeg ser Ole's "spild af fotomaterialer", så kommer jeg til at
> tænke på det eksperiment, hvor man gav zoologisk haves chimpanser

Du har ret i at jeg ikke systematisk har læst ret mange af NRE's indlæg. Det
eneste jeg har gjort (systematisk) er at gennemse foto"kritik"tråde startet
af NRE siden 1. marts 2005 - og heri kunne jeg ikke finde belæg for de
påstande der blev sagt tidligere. Hermed ikke sagt at NRE ikke kan bruge et
særdeles hårdt og til tider meget barnligt sprog, men de gange jeg har
oplevet det er det ofte som svar på tiltale... hvem der så i første omgang
startede den dårlige omgangstone aner jeg ikke - jeg har ikke fulgt gruppen
i mere end nogle måneder.......

> [...]
> Problemet er troværdigheden. Det lyser langt ud af NRE's kritik, at det er
> dem der har været efter ham, som får det på den hårde måde.

Jeg har ikke kunnet se et mønster i hvem det er NRE "er efter" som du kalder
det, men jeg har kunnet se et meget tydeligt mønster i hvem det er der
kommer med off-topic og usaglige kommentarer angående NRE. Som sagt, jeg har
ikke været her så længe, så det kan godt være der ligger noget forud for
"min tid" jeg ikke kan tage med i mine betragtninger.....

> [...]
> troværdigt, og kan der være en sammenhæng mellem de uenigheder der er
> mellem NRE og Jens Bruun, og så NRE's kritik?

Det hænger da sikkert sammen med deres personlige uenigheder - men de er vel
os andre uvedkommende ? Hvis man skulle kommenterer hver eneste gang der
bliver sagt noget "forkert" i en tråd her på usenet ville man hurtigt få
skrivekrampe.... Lad dog de to om deres uenigheder ! Så vil jeg også prøve
at blande mig uden om dine problemer med NRE

> [...]
> harmoniseret med morten wartou's, du står allerde med det ene ben i
> mit kill-filer - så en dumhed til og troll-fælden klapper... "

Og det er jo så et af de eksempler hvor NRE tråder over stregen - men igen,
hvem smed det første rådne æg? Jeg ved det ikke.......

> Desuden er jeg egentlig ret ligeglad med hans angreb på min person, jeg
> kan sagtens klare det, men jeg ved at mange har forladt gruppen grundet
> hans modbydeligheder.

Når nu du har det sådan, så forstår jeg ikke at du skal lave dit første
indlæg i denne tråd - NRE kommer med en konstruktiv kommentar, indleder en
(personlig) meningsudveksling med max (læg mærke til brugen af smilies) - og
så kommer du med et angreb på NRE...... det syntes jeg er malplaceret !

Jeg vil stoppe diskussionen her - men kom endelig med dine kommentarer til
ovenstående .

/Ole

Fra : Jakob

Dato : 30-04-05 15:45

In article <42739038$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ole@nowhere.com says...

> Du har ret i at jeg ikke systematisk har læst ret mange af NRE's indlæg. Det
> eneste jeg har gjort (systematisk) er at gennemse foto"kritik"tråde startet
> af NRE siden 1. marts 2005

Nej ok jeg gider heller ikke spinne mere på den, blot sige at det jo
ikke er her problemet ligger.

Følg gruppen i længere tid så skal du nok finde ud af hvordan det hænger
sammen. Eneste grund til at jeg omtalte NRE's facon overfor en anden
bruger er at denne følte sig provokeret herover. Det skulle jeg muligvis
have ladet ligge, men det irreterer mig så inderligt når folk bliver
hægtet af gruppen af den grund.

EOD.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-04-05 17:48

In article <42726276$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ole@nowhere.com says...

> ikke ET ENESTE negativt indlæg fra NRE omhandlende billedkritik - derimod
> fik jeg et indtryk af en debatør med en god omgangstone og sans for humør.
> Det kunne andre måske lære noget af ?

ROFL :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-05 21:24

> [...]
> fik jeg et indtryk af en debatør med en god omgangstone og sans for humør.

KAn du vise mig et indlæg i denne gruppe fra 1.marts og frem til i dag hvor
NRE laver et negativt indlæg ? Det ligger ikke hos mig.....

/Ole

Fra : michael bs

Dato : 29-04-05 09:43

> [...]
> En eller anden har tilladt sig at poste dette billede på
> psig - det er dybt foruroligende, jeg må hellere tage

Skål!
Gode farver også... Velvia Vision fornægter sig ikke.

mvh Michael