Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bryllupsfotos
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 28-04-05 15:45

Hej ng

Hvad skal man give for bryllupsfotos? Jeg har fået oplyst nogle kradse
priser fra 1500 kr og opefter - lidt vel pebret hvis man spørger mig. Det
skal være helt almindelige bryllupsbilleder.

Kender nogen gode, men billigere fotografer i
Hjørring/Sindal/Frederikshavnsområdet?

Tips og råd modtages gerne!

PFT

Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-05 15:49

"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4270f6c4$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Tips og råd modtages gerne!

Køb et digitalkamera til 99,- kr. i Telebutikken og tag dem selv. Vupti.
Billigt og i en kvalitet, du garanteret finder helt i top. Hvem gider dog
ofre 1.500,- på noget så ligegyldigt og dagligdags som bryllupsbilleder?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-04-05 18:56

Jens Bruun skrev den 28-04-2005 16:48:

> [...]
> ofre 1.500,- på noget så ligegyldigt og dagligdags som bryllupsbilleder?

Smuk sarkasme.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Peter Holm

Dato : 28-04-05 15:52

Tommy Nielsen wrote:
> [...]
> priser fra 1500 kr og opefter - lidt vel pebret hvis man spørger mig.
> Det skal være helt almindelige bryllupsbilleder.

hvor mange billeder er der tale om? er det i studie eller ved feks. kirken?
Synes ikke 1500,- lyder dyrt, snarere billigt.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 16:05

On Thu, 28 Apr 2005 16:52:14 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>hvor mange billeder er der tale om? er det i studie eller ved feks. kirken?
>Synes ikke 1500,- lyder dyrt, snarere billigt.

Ja, jeg synes heller ikke det lyder specielt dyrt.
Men bevares, det er jo altid mulgt at finde en person der kan gøre det
for det halve sort.

Til så vigtig en begivenhed, hvor bilederne ikke kan tages om, er det
vist ikke værd at satse på andet end en erfaren bryllupsfotograf.

Man får hvad man betaler for, også her

/Alex

Fra : KG

Dato : 28-04-05 16:29

Hej Tommy ....

Jeg ved ikke hvorfor billeder af den slags SKAL være
billige ... men her er to ideer ...

Strandhaven i Frederikshavn Kalkværksvej tlf. 98429848
de er byens bedste og dyreste ... de gør det 112 % men
OK det koster ....

Dertil kan jeg anbefale FOTO 34 Danmarksgade 34 det
ligger tror jeg i den billige ende og de er meget
omhyggelige også .... tlf.: 98428066

Med venlig hilsen
Keld Gydum
Frederikshavn
--
Hjemmeside: www.bangsbo-design.dk
Mail: kgb@lite.dk OBS: Fjern b ved direkte Mail

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 28-04-05 19:04

"KG" <kgb@lite.dk> wrote in message
> Hej Tommy ....
>
> Jeg ved ikke hvorfor billeder af den slags SKAL være
> billige ... men her er to ideer ...
snip
> Med venlig hilsen
> [...]

Hvorfor må det ikke være billigt?:o.

Jeg kan lige oplyse at billederne skal tages henne hos en fotograf - det
tager max 45 minutter. Vi får ikke serveret champagne og jordbær under
fotograferingen; vi skal bare ha' taget et par ordentlige billeder!

MVH

Tommy

Fra : C. Stensgaard

Dato : 28-04-05 19:08

Hvad koster en håndværker i timen hvis han skal stille op med alt sit udstyr
og levere den forudbestilt vare ?

Jeg vil nu sige at 3500 eller derunder er billigt - og måske endda for
billigt - men du kan jo altid få en sort fotograf, men der dagen kan ikke
gøres om bagefter - så du vurderer selv.

Nuvel - der er mange dygtige amatørfotografer, hobbyfotografer eller folk
som har kastet sig ud i det - men der er djæveldytme også mange utroligt
ringe Trust me.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-04-05 20:18

In article <4271267a$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, C. Stensgaard wrote:
> [...]
> som har kastet sig ud i det - men der er djæveldytme også mange utroligt

Hej Claus - Læg lige mærke til, at parret besøger fotografen i dennes
Atalier. Fotografen skal ikke pakke noget sammen og tage afsted.

Håndværkertimer koster vel 250-450 i timen. Derfor mener jeg 1500 kr for
45 minutter hos fotografen er i overkanten. Og de 3500 kr er helt hen
i vejret. Ikke engang advokater får den timeløn.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-05 20:26

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnd72dns.3n7.povlhp@ip100.home.terminal.dk

> Håndværkertimer koster vel 250-450 i timen.

Så har du vist ikke haft din Peugeot på et autoriseret værksted

> Derfor mener jeg 1500 kr
> for 45 minutter hos fotografen er i overkanten. Og de 3500 kr er helt
> hen i vejret.

Du glemmer vist, der er mere arbejde end blot de 45 minutter, hvor kunden
fysisk er tilstede hos fotografen? Jeg mener nu også, 3.500,- er klart i
overkanten, men 1.500 lyder i mine øren rimeligt billigt.

> Ikke engang advokater får den timeløn.

Jo, det gør dele af advokatstanden - desværre (jo, jeg har overvejet et
karriereskift).

For lige at være rigtigt OT: Hvordan går det med din russiske forbindelse?

Fra : Casper Holm Kristian~

Dato : 28-04-05 21:01

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
> meddelelse news:slrnd72dns.3n7.povlhp@ip100.home.terminal.dk

> Så har du vist ikke haft din Peugeot på et autoriseret værksted

Skift mærke... da jeg havde bil kostede det kun en køler og bremser på 6 år.
:) Og så blev den solgt...

Casper

Fra : C. Stensgaard

Dato : 28-04-05 20:58

Jeg mener absolut at 3500 er i den billige ende !

Det er jo ikke gjort med lidt studieoptagelser - der skal tilrettes
billeder, de skal justeres og fremkaldes og præsenteres i mappe (ekstra
pris)

Så der faktisk flere faktorer der spiller ind - og dertil er vel at man skal
betale moms og skat af det indtjente.

Så er materialeudgifterne, afskrivning på udstyr, smør på brøddet der skal
købes, husleje..... 1500,- jeg gør ikke mit udstyr klar for 1500,- det ville
da være tåbeligt at undergrave eksisterende fotografer der forsøger at leve
af deres erhverv. Men sådan er samfundet nu i dag, men jeg gør det ikke

Kvalitet koster - og det er hvad de skal overleve på - ikke om de kan
udbryde i telefonen "1500 kroner for et bryllup" til de første par der
ringer. Det er så sort som sort kan være !!! ingen tvivl.

Du kan selv gøre det samme regnestykke med 1500 kroner - træk så alle
udgifter fra og se hvad du havner med )))

Fra : Casper Holm Kristian~

Dato : 28-04-05 21:46

"C. Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbryde i telefonen "1500 kroner for et bryllup" til de første par der
> ringer. Det er så sort som sort kan være !!! ingen tvivl.

Nu har jeg altid fået regning på alt hvad jeg har købt.

> Du kan selv gøre det samme regnestykke med 1500 kroner - træk så alle
> udgifter fra og se hvad du havner med )))

Nu ved jeg ikke hvad foto udstyr koster, et skud vil være 50.000 for huset
og så skal der glas til for omkring 60-80.000,- inc. moms, også div.
til....skal vi sige 100.000 Kr.
det giver udstye til 230.000 Kr. og det kan vi så sige er + moms.

Jeg har maskiner på mit værksted til en ca. pris på 430.000 Kr. + moms (og
det er ikke ny pris) dertil kommer div. håndværktøj.
Jeg tager 296,- + moms for en svend pr. time og det er ca. samme pris ude i
byen.

Casper

Fra : Egon Stich

Dato : 29-04-05 09:22

"Casper Holm Kristiansen" <cholmen@pc.dk1> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er ikke ny pris) dertil kommer div. håndværktøj.
> Jeg tager 296,- + moms for en svend pr. time og det er ca. samme pris ude

Du kan ikke sammenligne et maskinværksted med en fotografisk virksomhed.
Fabrikken kører uden tvivl mindst 8 timer om dagen.
Måske endda med flere svende.
En fotograf har, desværre, "tomgangstimer".
Men når ugen er gået, skal ugelønnen aligevel være hjemme.

MVH
Egon

Fra : Holm

Dato : 02-05-05 18:41

> Du kan ikke sammenligne et maskinværksted med en fotografisk virksomhed.
Måske ikke.....

> Fabrikken kører uden tvivl mindst 8 timer om dagen.
7,75 time

> Måske endda med flere svende.
2 Stk.

> En fotograf har, desværre, "tomgangstimer".
> Men når ugen er gået, skal ugelønnen aligevel være hjemme.
Dette er rigtigt, men den sidste fotograf jeg var ved, måtte jeg vente 3
mdr. før der var tid.

Casper.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-04-05 07:21

Povl H. Pedersen wrote:
> Håndværkertimer koster vel 250-450 i timen. Derfor mener jeg 1500 kr for
> 45 minutter hos fotografen er i overkanten. Og de 3500 kr er helt hen
> i vejret. Ikke engang advokater får den timeløn.

Det kan sikkert sagtens gøres for mindre end 1500, så kan kunden jo bare få
120-rullerne med og selv sørge for at de bliver fremkaldt og forstørret op ?

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : 2rb1

Dato : 29-04-05 07:51

> [...]
> 45 minutter hos fotografen er i overkanten. Og de 3500 kr er helt hen
> i vejret. Ikke engang advokater får den timeløn.

Det er hamrende nemt at udtale sig om noget man ikke har en pind
(tilsyneladende) forstand på.

Til en bryllupsfotografering har jeg flg. udgifter:

ca. 20 stk. foto 'a ca. 40,- stk. (og det er ikke billeder fremkald i Bilka)
1 stk mappe til 500,-
Hov.... glemte lige momsen. 25% oveni
Hov igen.... min. 1 time foran pc.
Derudover kommer min husleje, forbrug, forsikring, udstyr osv. osv.

Mvh. 2rb1

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 08:47

"2rb1" <jule@manden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hov.... glemte lige momsen. 25% oveni
> Hov igen.... min. 1 time foran pc.
> Derudover kommer min husleje, forbrug, forsikring, udstyr osv. osv.

Hov hov Torben, den holder ikke helt.
Hvis man generelt ser på det at drive virksomhed, så er prisen beregnet ud
fra de variable udgifter + avance.
Det er af avancen man skal forrente de faste udgifter som f.eks. husleje,
ikke som en integeret del af prisen, da prisen så bliver forholdsvis for
høj, hvis man har meget at lave.

/Alex

Fra : 2rb1

Dato : 29-04-05 10:31

> [...]
> ikke som en integeret del af prisen, da prisen så bliver forholdsvis for

Ja ja - er det ikke også det jeg skriver? (eller er det) *LOL*

Min revisor har udregnet et tal som jeg skal gange min udgift med, og så
lægge moms til.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-04-05 08:56

In article <4271d93e$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, 2rb1 wrote:

> [...]
>
> Til en bryllupsfotografering har jeg flg. udgifter:
>
> ca. 20 stk. foto 'a ca. 40,- stk. (og det er ikke billeder fremkald i Bilka)

Det er dyrt. Jeg får fremragende resultateter hos Pixum efter at have
lavet en custom-profil og med passende USM.

> 1 stk mappe til 500,-

Det er skisme dyrt for et lille fotoalbum til 50 kr.

> Hov.... glemte lige momsen. 25% oveni
> Hov igen.... min. 1 time foran pc.

Så er vi oppe på ca. 2 timer x 500 kr/time. Det er 1000 kr.
Jeg synes det er OK at kunden skal betale for forbrugsmaterialer herudover,
men du er også forpligtet til at finde rimelige priser.

Fra : 2rb1

Dato : 29-04-05 10:22

> Det er skisme dyrt for et lille fotoalbum til 50 kr.

Nu er det jo ikke et eller andet album fra et supermarkede eller
fotoforretning, hvor man kan klistre 4 billeder på hver side

Det er er læderalbum til 20 stk. 18.24cm., så nej - det er faktisk ikke dyrt

Fra : Casper Holm Kristian~

Dato : 28-04-05 20:17

> Hvad koster en håndværker i timen hvis han skal stille op med alt sit
> udstyr og levere den forudbestilt vare ?

Vi tager 296,- for en mandetime med værktøj, og 96,- for en maskintime. =
392,- + moms.

> Jeg vil nu sige at 3500 eller derunder er billigt - og måske endda for
> billigt - men du kan jo altid få en sort fotograf, men der dagen kan ikke
> gøres om bagefter - så du vurderer selv.

Jeg mener at 3500 er for meget. Vi har lige fået lavet 4 billeder (13x18) og
det kostede kun ca. 1300-1500 ved fotografen.

Casper

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-05 20:21

> Vi tager 296,- for en mandetime med værktøj, og 96,- for en
> maskintime. = 392,- + moms.

Vi tager ca. 1.000,- for en konsulenttime og ca. 1.500,- for en arkitekttime
plus moms. Prøv at spørge Deloitte & Touche o.lign., hvad de skal have for
en time...

> Jeg mener at 3500 er for meget. Vi har lige fået lavet 4 billeder
> (13x18) og det kostede kun ca. 1300-1500 ved fotografen.

Det lyder godt nok billigt. Uden at kende markedet vil jeg mene, 3.500,- er
meget og 1.500 er meget, meget lidt.

Fra : Casper Holm Kristian~

Dato : 28-04-05 20:59

> [...]
>
> Vi tager ca. 1.000,- for en konsulenttime og ca. 1.500,- for en
> arkitekttime plus moms. Prøv at spørge Deloitte & Touche o.lign., hvad de

Er det håndværkere ?

> Det lyder godt nok billigt. Uden at kende markedet vil jeg mene, 3.500,-
> er meget og 1.500 er meget, meget lidt.

Der blev taget 3 ruller S/H film og så kom prøvebilleder med posten.
Jeg har fået lavet flere billeder ved denne fotograf og det er iorden det
det kommer fra dem.
Jeg har prøvet 3-4 inden denne og de skulle have mere for noget jeg selv
kunne have lavet.

Hvor lang tid skal man bruge på at fremkalde?
Mine børn og deres fætter var ved fotografen ca. 30min. med en time pris på
370 (296+moms) har man ca. 3,5 time.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-04-05 20:57

In article <42713797$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> plus moms. Prøv at spørge Deloitte & Touche o.lign., hvad de skal have for

Der er også forskel på dette, og så en almindelig faglært arbejder
som man vel kan kalde en fotograf. Han har måske været i mesterlære.

Jeg tror ikke revisorerne tager mere end jer. Muligvis i København, men
nok ikke her på fastlandet - medmindre du har fat i en partner eller lign.

Nå ja, og ind imellem skal der lige falde en lejlighed af også hvis
man er revisor.

> Det lyder godt nok billigt. Uden at kende markedet vil jeg mene, 3.500,- er
> meget og 1.500 er meget, meget lidt.

Du kan ikke sammenligne en almindelig faglært arbejder/håndværker med en
vidensarbejder. Enhver med billedsyn kan tage gode billeder. Men ikke
alle med flair for EDB kan lave gode programmer uden at kende en masse
andre ting.

Fra : Max[DK]

Dato : 28-04-05 19:17

> Jeg kan lige oplyse at billederne skal tages henne hos en fotograf - det
> tager max 45 minutter. Vi får ikke serveret champagne og jordbær under
> fotograferingen; vi skal bare ha' taget et par ordentlige billeder!

Så ring til onkel fedtmule og få ham til at tage dem... bryllupsbilleder er
svære at tage... men man kan da være heldig at P&S-kameraet rammen
rigtigt...

/Max
Som da gerne ville gøre det for dig hvis jeg boede tættere på, men jeg ville
ikke stå inde for om du får noget du kan bruge....

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-04-05 20:05

Tommy Nielsen skrev den 28-04-2005 20:04:

> Hvorfor må det ikke være billigt?:o.

Det må det da også.
Tilgengæld bliver produktet sandsynligvis derefter.

> Jeg kan lige oplyse at billederne skal tages henne hos en fotograf - det
> tager max 45 minutter. Vi får ikke serveret champagne og jordbær under
> fotograferingen; vi skal bare ha' taget et par ordentlige billeder!

Tja, hvad tror du en håndværker koster på en lørdag?

Derudover er det 45 minutter sammen med jer.
Hvad med husleje?
Men så kommer vi til fremkaldelsen, hvor der er risiko - uanset hvor
lille den er - at billederne bliver fremkaldt forkerte. Og dermed at I
slet ingen billeder får.
Og så kommer der udvælgelse, forsendelse, emballage, fakturering.

For slet ikke tale om udstyr.

Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 28-04-05 20:23

> [...]
> slet ingen billeder får.
> Og så kommer der udvælgelse, forsendelse, emballage, fakturering.

Tja, hvis det er digitalt er der jo ikke nogen risiko....

Morten

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-05 20:27

"Morten Sten Andersen" <no@thanks.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, hvis det er digitalt er der jo ikke nogen risiko....

Nåda.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-04-05 07:23

Morten Sten Andersen wrote:
> Tja, hvis det er digitalt er der jo ikke nogen risiko....

Hvis det er digitalt er det formodentligt udstyr med en pris på godt over
50000kr der er i brug, den slags skal jo også betales.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-04-05 09:49

Morten Sten Andersen skrev den 28-04-2005 21:22:

> Tja, hvis det er digitalt er der jo ikke nogen risiko....

Nå, nogensinde hørt om datacrash? Eller, at digitalt udstyr til prof. er
et haj-tandsæt dyrere end aktuelle tdc-tilbud til 99 kroner.

Fra : KG

Dato : 28-04-05 20:05

Hej Tommy ....

Jeg skal da ikke vurdere om det skal være dyrt eller billigt
men Strandhaven er perfekt og prisen er derefter ....

Skal der være bryllup så la' der være bryllup ... mine foto
fra Strandhaven holdt i 24 år ....

Hilsen Keld

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-04-05 09:47

KG skrev den 28-04-2005 21:04:
> [...]
> men Strandhaven er perfekt og prisen er derefter ....
>
> Skal der være bryllup så la' der være bryllup ... mine foto

hvad med ægteskabet?

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 12:40

On Thu, 28 Apr 2005 16:44:58 +0200, "Tommy Nielsen"
<tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote:

> [...]
>priser fra 1500 kr og opefter - lidt vel pebret hvis man spørger mig. Det
>skal være helt almindelige bryllupsbilleder.

Hej Tommy...
Kan ikke lige hjælpe dig med det der, men jeg fik selv en ide vedr.
festen, da vi blev gift for snart tre år siden:

Købte 20 engangskameraer, der blev delt ud blandt gæsterne.

Det var en lowsy kvalitet af selve kameraet, men det gav ca 350 rigtig
sjove billeder. Netop det at kameraet var lowsy gjorde, at der kom flere
billeder af gæsten på den anden side af bordet, der ikke kunne få
kameraet til at fungere. Adskillige billeder af loftet osv, men alt i
alt en god/sjov investering....synes jeg i hvertfald.

Selve bryllupsbillederne udenfor kirken og ude i noget grønt blev taget
af min kones svoger, der er semi-proff. fotograf. Han brugte i dagens
anledning et godt Nikon digitalkamera, kørte hjem og printede ca 28 stk.
ud i A4, og satte dem i rammer fra Føtex. De blev så om aftenen delt ud
- 1 til hvert gæstepar... Alt i alt beløb det sig til ca 1800,-, for vi
betalte kun for materialerne, 1-gangskameraer, rammer, fotopapir og en
blækpatron..:)

Held og lykke med projektet...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)