Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til resize?
Fra : Olsen

Dato : 28-04-05 07:13

Efterlyser et enkelt program hvormed jeg kan resize et foto så det passer
til ex en hjemmesides forlangende.

Ex et foto der kun på fylde 10kb.
Eller et foto der kun må være 320x240.

Har Elements 2 men kan ikke finde ud af at gøre det her.

\Olsen

Fra : PMH

Dato : 28-04-05 08:04

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ex et foto der kun på fylde 10kb.
> Eller et foto der kun må være 320x240.
>
> Har Elements 2 men kan ikke finde ud af at gøre det her.

Microsoft's hjemmeside.

Powertoy.

Download programmet "Imageresizer"
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Højreklik på et billedet, og vælg "resize picture", så kan
du selv vælge størrelsen på dit billede.

Mvh
PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 28-04-05 08:22

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Højreklik på et billedet, og vælg "resize picture", så kan
> du selv vælge størrelsen på dit billede.

i skal nok lige værke opmærksom på dette som står på siden:

PowerToys will only work with US-English regional settings.

mvh Gerner

Fra : PMH

Dato : 28-04-05 08:51

landt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> i skal nok lige værke opmærksom på dette som står på siden:
>
> PowerToys will only work with US-English regional settings.
>
> mvh Gerner

Mine settings er pære danske, og det virker fortrinligt.
Jeg har brugt mange Powertoy programmer, og der har
aldrig været problemer.

Men det skal retfærdigvis siges, at selve programmet
og dets kommandoer foregår på engelsk.

PMH

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 28-04-05 10:43

> [...]
> Jeg har brugt mange Powertoy programmer, og der har
> aldrig været problemer.
>
> Men det skal retfærdigvis siges, at selve programmet

Hej

okay, jeg ville hente den men opgav at jeg læste det med sproget, men nu vil
jeg da prøve igen

mvh Gerner

Fra : PerM

Dato : 28-04-05 08:55

Det virker altså glimrende på en dansk Windows XP

mvh
PerM

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-04-05 10:29

Gerner Majlandt wrote:

> PowerToys will only work with US-English regional settings.

Jeg tror bare det er en generel 'disclaimer' - jeg har aldrig haft problemer
med Powertoys på danske windowsplatforme.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 28-04-05 08:37

In article <42707ec8$0$22997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, snyd@c.dk
says...

> Har Elements 2 men kan ikke finde ud af at gøre det her.

Det kan helt sikkert lade sig gøre der, men jeg har ikke programmet så
jeg kan ikke beskrive proceduren.

Du kan evt hente gratisprogrammet xnview på www.xnview.com. Installer
det. Åben det billede du ønsker at ændre, tryk "shift+s" og vælg 320 X
240 fra rullemenuen, eller tast ønsket størrelse ind under
"skærmstørrelse".

I photoshop skal du gå ind under "image/billede" og vælge "image
size/billedstørrelse" og så ændre værdierne under "pixel dimensions".
jeg vil tro det foregår tilsvarende i elements.
Der er muligvis også mulighed for at bruge funtionen "gem til web" i fil
menuen, her kan du indstille hvormeget det skal komprimeres, og i en
kasse til højre kan du vælge opløsning, hvis du klikker på det rigtige
faneblad. Sådan er det i photoshop og noget af funktionaliteten er
såvidt jeg ved den samme.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-04-05 10:39

Jakob skrev:

>I photoshop skal du gå ind under "image/billede" og vælge "image
>size/billedstørrelse" og så ændre værdierne under "pixel dimensions".
>jeg vil tro det foregår tilsvarende i elements.

Det gør det, i hvert fald til og med ver. 2.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : TL

Dato : 28-04-05 12:36

> Det gør det, i hvert fald til og med ver. 2.

Næsten.

Du ændrer din image size via Image > Resize > Image size. I dialog boksen
skal du fjerne fluebenet i constrain proportions, hvis dine porportioner
ikke passer til denne størrelse. Klik ok.

Derefter ændrer du filstørrelsen i File > Save for web.

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : emj

Dato : 28-04-05 13:16

"TL" <lindkoldFJERN@MIGcity.dk> skrev::

>Du ændrer din image size via Image > Resize > Image size. I dialog boksen
>skal du fjerne fluebenet i constrain proportions, hvis dine porportioner
>ikke passer til denne størrelse. Klik ok.

Han skal da ikke fjerne noget flueben. Hvis han ønsker at ændre
proportionerne, må han beskære sig ud af det. Ellers bliver hans
billeder da ikke til at holde ud at se på.

Hilsen emj

Fra : TL

Dato : 28-04-05 16:34

..

> Han skal da ikke fjerne noget flueben. Hvis han ønsker at ændre
> proportionerne, må han beskære sig ud af det. Ellers bliver hans
> billeder da ikke til at holde ud at se på.
>
> Hilsen emj

Ja selvfølgelig. Den fik jeg byttet rundt - han kan selvfølgelig vælge en
fastsat beskæring på hans antal pixels. Jeg beklager...

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : Gert Andersen

Dato : 29-04-05 08:55

Olsen wrote:
> [...]
>
> Ex et foto der kun på fylde 10kb.
> Eller et foto der kun må være 320x240.
>
> Har Elements 2 men kan ikke finde ud af at gøre det her.

Hej Olsen

Prøv disse gratisprogrammer. Viewer er også god

http://www.faststone.org/

Hilsen
Gert

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 29-04-05 14:51

Jeg synes de fleste nævnte programmer er lidt for omstændige at bruge i
praksis, især hvis man har mange billeder der skal igennem møllen

JPEG Resizer 2.1 er det bedste, nemmeste, mindste program jeg har kunnet
finde til formålet.

http://www.virtualzone.de/files/

MVH Tommy