Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 27-04-05 20:16

Hej NG!

Håber virkelig at det er den rigtige gruppe, eller må I meget undskylde!!

Jeg har et spørgsmål:

Jeg har modtaget en stak billeder af mine børn, taget af et firma der hedder
Jysk Børnefoto, fra Hadsten. Der er returret på de billeder vi ikke vil
beholde. Bag på konvolutten står der: " Jysk Børnefoto gør opmærksom på at
alle returnerede billeder bliver kørt igennem vores antiscansystem pxl, som
fortæller os om et billede har været scannet (piratkopieret), er det
positiv, udelukker det fotografering fremover."

Kan man det, eller er det bare en tom trussel?
Ikke fordi jeg vil gøre det, jeg vil selvfølgelig have originalerne, som
står i en form for ramme, det ser rigtig godt ud.

Jeg er som sagt bare nysgerrig, - og jeg kunne ikke finde en gruppe som jeg
synes passede bedre...

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 20:33

On Wed, 27 Apr 2005 21:16:16 +0200, "Carsten Nielsen"
<carsten77@mail.dk> wrote:

> [...]
>positiv, udelukker det fotografering fremover."
>
>Kan man det, eller er det bare en tom trussel?

Den har været oppe at vende i gruppen flere gange, bl.a.:

http://shor.ter.dk/919001269

Konklussionen er at det er en fis i en hornlygte

/Alex

Fra : pwee

Dato : 27-04-05 23:00

"Carsten Nielsen" <carsten77@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står i en form for ramme, det ser rigtig godt ud.
>
> Jeg er som sagt bare nysgerrig, - og jeg kunne ikke finde en gruppe som

I 1995 deltog jeg i en arbejdsgruppe, hvor kopisikring af
fortrolige dokumenter, tegninger, breve, billeder osv var på bordet.
primært gik emnet på vandmærke (Watermark) i forskellige udformninger.
vi berørte også andre muligheder, som jeg ikke her kan afsløre,
men med hensyn til anden form, såsom en registrering af abnormal
behandling af omtalte papirer, var også muligheden at "indbygge" et
lysfølsomt område i emnet, (papiret) usynligt for det blotte øje, men efter
en eksponering
af lys, lyskilde af en vis intensitet, ville en forandring kunne påvises med
belysning af en ultraviolet eller infrarød
lyskilde. Dette blev dog ikke yderligere diskuteret, (på grund af
omkostninger ved fremstilling
af papiret) og også for at en affotografering med objektiv (camera), var
mulig,
og således uden effekt på ovennævnte.
v/h pw.