Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ebayforhandlere og fotoudstyr?
Fra : michael bs

Dato : 27-04-05 16:47

Har nogen af Jer købt kameraer, tilbehør, objektiver, filtre osv gennem
ebay?
Jeg tænker ikke på brugt auktioner men gennem de forhandlere der findes på
ebay, f. eks forhandlere bosiddende i Hong Kong og andre steder.
Har købene fungeret godt? Er der noget man skal passe på?
Erfaringer må gerne uddeles.

mvh Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-04-05 17:10

michael bs wrote:
> [...]
> ebay, f. eks forhandlere bosiddende i Hong Kong og andre steder.
> Har købene fungeret godt? Er der noget man skal passe på?

Jeg har købt fra HugoSo (aka ur-galaxy eller sådan) for et års tid siden,
det gik udemærket.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 18:39

Har lige købt gennem samme

Det gik også fint. Slap for at betale told og mons, da opakken blev sendt
med lav værdi

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-04-05 17:16

hej

jeg har købt masser paa ebay, baade .DE og .COM og baade fotoudstyr, og
andet.. jeg har aldrig oplevet noget uregelmessigt.... en enkelt gang
gik der meget lang tid inden der kom noget... 3-4 uger, men det kom...*S*

det eneste jeg lige er opmærksom paa, er at de ikke er nogle uden
'history' dvs. helt med mere end 40-50 handler, og uden negative
feedbacks....

/F

Fra : michael bs

Dato : 27-04-05 18:16

"Finn Bindeballe" <postmaster@127.0.0.1> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det eneste jeg lige er opmærksom paa, er at de ikke er nogle uden
> 'history' dvs. helt med mere end 40-50 handler, og uden negative

Hvad med moms og told?

Michael

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-04-05 19:47

michael bs wrote:

> "Finn Bindeballe" <postmaster@127.0.0.1> skrev i en meddelelse

> Hvad med moms og told?
>
> Michael

Hvis du handller i EU, er det ikke noget med told og moms....
uden for skal der betales 25 % moms.... plus 3-6 % told afhængnin af
hvor det kommer fra. - Hvis det altsaa ikke er en 'GAVE' *G*...for saa
er det gratis....

/F

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-05 22:38

> [...]
> det kommer fra. - Hvis det altsaa ikke er en 'GAVE' *G*...for saa er det

Hvis der ikke er nogen værdiangivelse fra afsenderen, så ringer de fra
fortoldningen og spørger efter dok om værdien, ellers bliver pakken sendt
retur.
Det er nok at sende en udskrift fra f.eks ebay på det man har købt. Så kan
man jo selv bestemme om man vil "ændre" i tallene inden udskriften. Noget
med at bagatelgrænsen går på 80 Kr, så slipper man for told og moms