Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er Canon EOS 350D for lille?
Fra : Peter Sindrup

Dato : 27-04-05 06:55

Hej gruppe,

Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at det
der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres
kommentarer til dette?

Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

På forhånd tak

Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-04-05 07:05

Peter Sindrup wrote:
> Næsten uanset hvor man læser om det nye 350D, er der nogen der mener at
> det der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.

Kommer an på størrelsen af dine hænder. Jeg har selv nogle ret store
hænder, og jeg har svært ved at holde på huse der ikke er "fullsize",
hermed ment med vertikal greb i selve huset.

350'eren er ret lille sammenlignet med andre (d)SLR huse, men det er jo
også et "billigt" consumer kamera det skal appellere til Hr. og Fr. Danmark.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-04-05 07:18

Ja, men nogle kommenterer også at man kan købe et batterigreb, som giver
vertikal greb og passende plads til hånden.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 27-04-05 07:36

Hans Kruse wrote:
> Ja, men nogle kommenterer også at man kan købe et batterigreb, som giver
> vertikal greb og passende plads til hånden.

Det kan du have ret i, men selve huset er en hel del mindre end for eks.
300D - som efter min mening heller ikke er for stor i forvejen.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page3.asp

For mig ville der være et kæmpe problem, at have et hus der ikke ligger
godt i hånden - uanset performance af huset generelt. Vi har svjh
diskuteret komfort af SLR tidligere, hvor vi var meget uenige, så lad os
undgå at diskutere dette igen

Men du har da så sandelig ret. Man kan købe et batterigreb til et 350D
hus

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 07:43

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt i hånden - uanset performance af huset generelt. Vi har svjh
> diskuteret komfort af SLR tidligere, hvor vi var meget uenige, så lad os

Det tror jeg faktisk det vil være for de fleste.. Hvis kameraet ikke ligger
godt i hånden, tror jeg heller ikke man vil have den samme lyst til at
fotografere, som hvis kameraet lå godt i hånden..

> Men du har da så sandelig ret. Man kan købe et batterigreb til et 350D
> hus

Og det vil da hjælpe lidt på størrelsen

MVH
Thomas H.

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-04-05 09:31

> [...]
> godt i hånden - uanset performance af huset generelt. Vi har svjh
> diskuteret komfort af SLR tidligere, hvor vi var meget uenige, så lad os

Jeg synes ikke der er noget specielt at diskutere. Smag og behag er jo
forskellige, jeg ville blot gøre opmærksom på at der ikke var nogen grund
til at sortere mindre DSLR fra, når der kan monteres batterigreb, som man jo
kan tage af og på efter behov. F.eks. bruger jeg min 20D med og uden
batterigreb. På en lille ferietur, som jeg lige har været på til Venezia i
en forlænget week-end tog jeg ikke batterigrebet med og kun nogle få
objektiver. Til sådanne ture vil jeg ovenikøbet overveje at anskaffe et mere
allround objektiv som f.eks. 17-85mm IS, da komboen Sigma 15-30mm + Canon
24-70 f/2.8 er temmelig tunge.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 07:32

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres

Jeg har selv 350D og ja, det er ikke ret stort. Det er mindre end 300D jeg
havde før, men med mine hænder syntes jeg dog ikke det er et problem. Der er
ingen tvivl om, at som Hans Kruse nævner, kan man investere i et batterigreb
til kameraet, og det vil helt sikkert hjælpe på størrelsen..

> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Ikke for mit vedkommende..

Fra : michael bs

Dato : 27-04-05 08:36

"Thomas H." <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse

> Ikke for mit vedkommende..

Heller ikke for mit vedkommende. Det er lille ja, men man holder med venstre
hånd på objektivet og bærer kameraet, så højre hånd er fri til at styre og
betjene kameraet. Og det kan man fordi kameraet er så let.
Med et stort objektiv opleves kameraet som et appendix til
objektivet...eller en forstørret lens-cap
Jeg synes størrelsen er en af de mest tiltalende argumenter for dette lille
super-kamera.

mvh Michael

Fra : Thomas H.

Dato : 27-04-05 09:21

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:426f40f7$0$726$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg synes størrelsen er en af de mest tiltalende argumenter for dette
lille
> super-kamera.

Ja, især fordi det bliver nemt at have med rundt, man skal ikke nødvendigvis
have en stor fototaske, men kan nemt klare sig med men mindre handy en..

Dog har jeg selv en rygsæk fra lowepro, den er jeg meget glad for, jeg kan
have alt mit udstyr med, og den er behagelig at have på ryggen..

link til tasken: http://kortlink.dk/rrs

MVH
Thomas H.

Fra : .J.S...

Dato : 27-04-05 14:15

> [...]
> det der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres

Prøv selv med dine hænder !

Måske kommer det også lidt an på hvor store objektiver man skal køre med.
Skal man bakse rundt med en meget stor tung zoom er det måske bedste med et
lidt større og solidere kamerahus.

> Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Igen, kig selv i søgeren !

Kommer man fra et typisk lille søgerkamera, så er søgeren jo større, omvendt
er man vandt til en fullsize film SLR så vil det virke noget småt.
Bortset fra det med størrelsen er det en udmærket søger, klar og godt med
lys.
Jeg har efterhånden vænnet mig til det, om end det er noget sværere at
focusere manuelt.

mvh/JS

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-04-05 14:56

Peter Sindrup wrote:
> [...]
>
> Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Tror det er et temperamentsspgsml. Jeg holder fint på min D70 OG på min
Powershot A selvom de er af meget forskellig størrelse. Og 350 D, vil
jeg holde 7 stegte rødspætter på, er mig lige så anvendelig,
størrelsesmæssigt.
Men prøv.....

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Brian Lund

Dato : 27-04-05 15:28

> [...]
> der for lille, til at man kan få et ordenligt greb på det.
> Med fare for at starte endnu en religionskrig, kunne jeg så bede om jeres

Jeg har selv købt et!

Jeg kan nu sagtens få et ordentligt greb om den, jeg synes bare den er lidt
for smal! - Jeg skal bevæge pegefingeren "langt" for at ramme hjulet og
udløserknappen i forhold til hvordan jeg synes den burde falde naturligt...
Men jeg kan sagtens leve med det!

> Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
> Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Den er ikke mindre end på andre Canon (crop 1,6) DSLR svjv.
Jeg har haft en 300D i fingrene og de er umiddelbart meget ens
størrelsesmæssigt...

Brian

Fra : Brizz

Dato : 27-04-05 15:35

> [...]
> for smal! - Jeg skal bevæge pegefingeren "langt" for at ramme hjulet og
> udløserknappen i forhold til hvordan jeg synes den burde falde

Ved godt der er relativ stor pris forskel men er det ikke ærgeligt at "
skulle leve med det"
En ting du vil bruge så tit også det ikke ligger naturligt for. Det var da
en af de ting der ville kunne få mig til at vælge andet.
Har selv et 20D og det ligger perfekt i min forholdsvis store hånd.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 27-04-05 17:22

> [...]
> en af de ting der ville kunne få mig til at vælge andet.
> Har selv et 20D og det ligger perfekt i min forholdsvis store hånd.

Jeg kommer fra et Powershot A75, så den vej rundt er det jo kun bedre...
Og mht, at skulle leve med det, så vil jeg hellere leve med et ekstra
objektiv, når jeg engang får sparet lidt op ;)

Brian

Fra : Eivind

Dato : 27-04-05 20:38

> [...]
>
>Der er også mange tests der nævner at søgeren er meget lille.
>Er der noget problem i den daglige brug af kameraet?

Jeg synes det er for lille og jeg har en genemsnitlig stor mandehånd.
Fotohandleren prøvede endda at bilde mig ind at jeg bare vænnede mig
til det.. sikke noget pjat.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 28-04-05 22:19

> Jeg synes det er for lille og jeg har en genemsnitlig stor mandehånd.
> Fotohandleren prøvede endda at bilde mig ind at jeg bare vænnede mig
> til det.. sikke noget pjat.

Det indtryk havde jeg også, intel jeg opdager at Kameraet kan holdes på to
måder, og stadig have et godt greb. Min hånd er også ledt større end
gennemsnittet men jeg tror ikke det er størelsen der er problemet, fordi
Canon pro 1 er endnu mindre og ligger udemærket i min hånd. Når man har lært
EOS 350D At kende ligger den bare rigtig godt i hånden. Søgeren kunne godt
være større.
Venligst Glenn