Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nye fuglebilleder
Fra : Gert Medom

Dato : 26-04-05 15:49

I søndags var jeg ude og nyde det dejlige, omend lidt kølige, vejr.

Jeg har før vist billeder frem, og håber, at i også vil give disse et par
kommentarer med på vejen.

disse to billeder er taget med Eos 300D og en tamron 70-300mm på fuld tele.

Denne fiskehejre så jeg på i en halv time, mens den spankulerede rundt i
vandet. Den nåede at fange tre fisk, mens jeg så på og var iøvrigt
imponerende hurtig til at hugge til, når der var en fisk!
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=310412&kode=

En hun gråand.
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=310411&kode=

På Skørping station mens jeg ventede på toget til Århus. Motivet minder mig
om omslaget på F P Jac´s digtsamling fra 1986: Under viadukten til Allerøds
himmel.
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=310413&kode=

Hvis billeder ikke vises i fuld størrelse er der et lille link nedenunder,
hvor man kan få det vist i fuld str.

Mvh Gert Medom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-04-05 18:24

Gert Medom wrote:

> Jeg har før vist billeder frem, og håber, at i også vil give disse et par
> kommentarer med på vejen.

Tja... jens brunn er jo ved at lave nogle regler der forbyder
negativ kritik, så jeg vil nøjes med at sige, at de da er bedre end
slet ingen billeder, og de to første har en fin uskarphed og en
perfekt centerkomposition...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 18:42

> [...]
> kritik, så jeg vil nøjes med at sige, at de da er bedre end slet ingen
> billeder, og de to første har en fin uskarphed og en perfekt

Det samme kan man sige om www.photogallery.dk.... de er bedre end ingen
billeder.....omvendt kan man indvende, at ingen billeder i dette tilfælde
måske var bedre

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-04-05 20:16

> [...]
> kritik, så jeg vil nøjes med at sige, at de da er bedre end slet ingen
> billeder, og de to første har en fin uskarphed og en perfekt

Er du dum eller hvad, der forsøges at få dig og dine latterlige kommentarer
ud af gruppen, og da det nok ikke kan lade sig gøre, er der kommet forslag
om at kritik skal være konstruktiv og gives i en god tone.
Og det er udelukkende på grund af dig at voksne mennesker behøver at bruge
tid på at tilføje en så selvfølgelig ting i gruppens fundats.

Ps:

Ved du at negativ kritik kan gives i en god tone.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 26-04-05 21:17

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og det er udelukkende på grund af dig at voksne mennesker behøver at bruge
> tid på at tilføje en så selvfølgelig ting i gruppens fundats.

Den mand er en katastrofe for gruppen..............han burde have fået
klippet sin forbindelse for længe siden..

Fra :

Dato : 26-04-05 21:22

> Den mand er en katastrofe for gruppen..............han burde have fået
> klippet sin forbindelse for længe siden..

Ret underholdende
Henrik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-04-05 21:57

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>vandet. Den nåede at fange tre fisk, mens jeg så på og var iøvrigt
>imponerende hurtig til at hugge til, når der var en fisk!

Desværre ligger fokus bag hejren. Billedet er også noget brændt ud i
højlysene. Husk at se på histogrammet, når du har taget et billede (jeg
husker det heller ikke altid selv, men det bør være en vane)

>En hun gråand.
>http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=310411&kode=

Den er ikke helt skarp. Du kunne også stramme kompositionen en del op.
Endelig forstyrre de tre hvide klatter (fugle) i baggrunden - de bør
klones væk.

> [...]
>om omslaget på F P Jac´s digtsamling fra 1986: Under viadukten til Allerøds

Det siger mig ikke så meget (jeg kender ikke den digtsamling). Men hvad
ville du opnå med ISO 800?

Peter

Fra : Gert Medom

Dato : 26-04-05 22:07

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klones væk.

> Det siger mig ikke så meget (jeg kender ikke den digtsamling). Men hvad

Hej Peter!

Tak for dine kommentarer. Jeg var ved at være bange for, at billederne kun
ville give anledning til mudderkastning mellem "børnene", men du redder
dagen.

Jeg tror at iso 800 er en forglemmelse..

Jeg vil foreslå en opdeling af fotogruppen, men på en anden måde end hidtil
foreslået: Lad de seriøse fortsætte her, og lav en undergruppe, der hedder
dk.fritid.foto.mudderkastning til de, der idag bruger indlæggene i gruppen
som et påskud til at promovere egne fortræffeligheder og til at dyrke
virtuelle uvenskaber.

Hilsen Gert