Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotosession hos Københavns Flugtskytte Klu~
Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-05 17:18

Jeg var på en fotoopgave hos Københavns Flugtskytte Klub ude på Amager. Her
er et par af billederne fra serien:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-348
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-346
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-345
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-344
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-360
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-358
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-357
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-354
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-352
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-361

Hele serien kan ses her:
http://gallery.bruun.com/thumbnails.php?album=search&search=skeet

Jeg har forsøgt at fange den dybe koncentration, disse eliteskytter udviser.
Jeg har også forsøgt af fryse skudet, og har været heldig et par gange. Man
kan faktisk tydeligt se pakken med hagl forlade løbet på ét af billederne.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : KNL DtP

Dato : 25-04-05 18:07

> Jeg var på en fotoopgave hos Københavns Flugtskytte Klub ude på Amager. Her
> er et par af billederne fra serien:

Flotte billeder du fik snuppet. Det er måske ikke så meget en sammenhængende
serie, men der er mange gode "skud" imellem, som fint kan stå for sig selv.

Jeg er mest vild med de dybt koncentrerede ansigter, som du flot har isoleret
med teleobjektiv:
http://gallery.bruun.com/albums/userpics/10003/_T0C8296.jpg

Fine farver, god skarphed og lækre detaljer på haglgeværet. Øjnene, bag de gule
skyderbriller, vidner om den totale fordybelse.

Det er sjovt at se, at de første billeder er lidt point-and-shoot, hvor der er
for meget af ingenting med. Efterhånden som du arbejder med motivet, bliver
beskæringerne meget bedre og du vælger nogle fine vinkler og bruger af og til
også flash.

Flot arbejde! Var det for resten en bestillingsopgave for skydeklubben eller
bare til eget galleri?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-05 18:22

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Var det for resten en bestillingsopgave for
> skydeklubben eller bare til eget galleri?

Ingen af delene. Det var en bestillingsopgave til en trediepart.

Tak for dine kommentarer.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 18:10

On Mon, 25 Apr 2005 18:18:29 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jeg var på en fotoopgave hos Københavns Flugtskytte Klub ude på Amager. Her
>er et par af billederne fra serien:

For pokker hvor sidder dette "skud" lige i øjet:
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=122&pos=51

Man kan se både røg, forladning og haglsværm. Man kan så også se at
han ikke rammer duen, han er langt bagved

Lidt ærgerligt for dig at der ikke var solskin da du tog billederne,
for det ville have givet lidt klarere farver. Jeg synes det er lidt
gråt som det er nu.

/Alex

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-05 18:24

> Lidt ærgerligt for dig at der ikke var solskin da du tog billederne,
> for det ville have givet lidt klarere farver. Jeg synes det er lidt
> gråt som det er nu.

Enig. Solen tittede kortvarigt frem, men desværre ikke nok. Jeg tror, jeg
tager derud igen ved lejlighed. Jeg har stadig et par idéer, der skal prøves
af i godt vejr.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-05 18:33

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-04-05 19:26

Alex Linaa wrote:

> Man kan se både røg, forladning og haglsværm. Man kan så også se at
> han ikke rammer duen, han er langt bagved

Arhhh - hvis det nu er en spidsdue, så er han nu ikke helt galt på den.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 20:25

On Mon, 25 Apr 2005 20:26:28 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Arhhh - hvis det nu er en spidsdue, så er han nu ikke helt galt på den.

Så vidt jeg kan se svinger han mod venstre, hvilket han kun ville gøre
på en sidedue. Den hælder også opad mod venstre, i flyveretningen.
Desuden er haglene allerede forbi, eller mindst ved siden af duen, i
mine øjne, så han er faktisk foran den.

Jeg har set det "billede" for real bag geværet alt for mange gange

/Alex

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-05 20:31

> Så vidt jeg kan se svinger han mod venstre, hvilket han kun ville gøre
> på en sidedue.

I snakker, som I har forstand til. Spidsdue, sidedue og hvad-ved-jeg. Det
skulle selvfølgelig lige passe, at en hel flok herinde er erfarne
lerdueskytter

> [...]
> mine øjne, så han er faktisk foran den.
>
> Jeg har set det "billede" for real bag geværet alt for mange gange

Jeg husker ikke situationen, men jeg er overbevist om, han svinger mod
højre. De var tre gutter, der skiftedes til at skyde. De skød to fulde
runder for min skyld, og jeg mener kun, jeg så én misser alt i alt. De var
ekstremt skrappe og er vistnok i topeliten (dvs. på landsholdsniveau).

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 23:50

On Mon, 25 Apr 2005 21:31:28 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>I snakker, som I har forstand til.

Det gør vi vel alle

>Spidsdue, sidedue og hvad-ved-jeg. Det
>skulle selvfølgelig lige passe, at en hel flok herinde er erfarne
>lerdueskytter

To er ikke en flok, men bortset fra det så er den god nok :)

>Jeg husker ikke situationen, men jeg er overbevist om, han svinger mod
>højre.

Jeg smed for sjov billedet ind i et redigeringsprogram, og tegnede en
linie langs løbet. Det viser tydeligt, at da billedet blev taget
pegede hans gevær til venstre, og oven for haglsværmen. Det kan det
kun komme til ved at svinge nedefra og skråt opad mod venstre.
Duen peger også opad mod venstre, og da man ikke kaster lerduer nedad,
må den nødvendigvis flyve mod venstre.

>De var tre gutter, der skiftedes til at skyde. De skød to fulde
>runder for min skyld, og jeg mener kun, jeg så én misser alt i alt. De var
>ekstremt skrappe og er vistnok i topeliten (dvs. på landsholdsniveau).

Ja landsholdsniveau kan jeg ikke prale af, men jeg har dog været
reserve til det jyske regionalhold. Jeg kan altså godt genkende et bom
når jeg ser det

/Alex

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 25-04-05 21:40

> Arhhh - hvis det nu er en spidsdue, så er han nu ikke helt galt på den.
>

> vh
> Jan
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

Når der nu er tale om skeet ville man kunne se tårnet hvis der var tale om
en spidsdue, men uanset om det er spids/bag/sidedue er det godt fanget at få
hagle sværmen med.

Peter Michael Nielsen

Fra : fam. Ager

Dato : 25-04-05 19:15

rigtig flot arbejde Jens....

mvh torben

Fra : Michael Bothager

Dato : 25-04-05 19:38

Jens Bruun wrote:
> Jeg var på en fotoopgave hos Københavns Flugtskytte Klub ude på Amager. Her
> er et par af billederne fra serien:

<snip>
> [...]
> kan faktisk tydeligt se pakken med hagl forlade løbet på ét af billederne.

Hej Jens

Der er nogle gode billeder imellem, som de andre også har sagt. Selv
ville jeg have lavet lidt dodge/burn for at få detaljerne frem de
rigtige steder. Jeg tror også de ville gøre sig godt i S/H.

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-358 er jeg (som Alex L)
helt hooked på.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-04-05 20:20

On Mon, 25 Apr 2005 18:18:29 +0200, Jens Bruun wrote:

> [...]
> kan faktisk tydeligt se pakken med hagl forlade løbet på ét af billederne.

Jeg vil kigge på lidt senere. Jeg ved at du kun er tilfreds med det
perfekte så jeg er helt sikker på at de er gode.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-04-05 09:29

Jens Bruun wrote:

> Jeg var på en fotoopgave hos Københavns Flugtskytte Klub ude på Amager. Her
> er et par af billederne fra serien:

Hmm... der er ikke et eneste af billederne, som hæver sig op over
talentløst kniperi niveau, du arbejder ikke med lyset, der mangler
sprøjt i farverne, og enten har du stive ben, eller så er du bange
for at få beskidte bukser...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 27-04-05 17:09

> [...]
> talentløst kniperi niveau, du arbejder ikke med lyset, der mangler sprøjt
> i farverne, og enten har du stive ben, eller så er du bange for at få

Kære Niels,

Jeg forstår simpelthen ikke din facon.

Et af de seneste indlæg i denne gruppe er fra dig, med et super-konstruktivt
og positivt forslag til en udvidelse af gruppen.

Og så ovenstående indlæg hvor du gør dit yderste for at nedgøre en
begejstret og stolt "glad amatør". Billeder som mange andre, før dine
negative kommentarer, har rost - ja, jeg fristes til at sige til skyerne -
og hvor jeg selv sad og glædede mig over andres begejstring over de flotte
billeder.

Jeg har læst og skrevet i mange andre fora end dette, og jeg må sige at jeg
er mildest talt overrasket over faconen her i dk.fritid.foto

Hvorfor gør du det?
Det kan næppe være for at gøre reklame for dig selv som grafiker, fotograf
og webdesigner, for jeg tror ikke der er ret mange der bliver fristet af den
reklame du gør for dig selv.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-04-05 18:03

Peter Sindrup wrote:

> [...]
> negative kommentarer, har rost - ja, jeg fristes til at sige til skyerne
> - og hvor jeg selv sad og glædede mig over andres begejstring over de

Ja, NRE forveksler stereotyp grovhed med reel kritik

Og jeg sad og undrede mig over de pos. udtalelser. De er velbelyste, tæt
beskåret og har intet alvorligt farvestik. Men ellers kan jeg ikke se at
de kan have interesse for andre end de deltagende, evt. familie eller
andre med interesse ud i lerdueskydning.

Man kunne evt. tale om 2 typer billeder:
1) de, der er lavet med tanke på at skulle hænges op for at blive set på.
2) de, der laves for at illustrere noget konkret - eks. reportage,
specielle oplevelser, manualer osv.
Der kan selvfølgelig være overlapninger mellem de to typer. Man ser eks.
mange reportagebilleder og reklamebilleder der indeholder elementer fra
1), og disse er ofte de, der er værd at iagttage. "Tør" reportage er
sjældent interessant.
Omtalte billeder hører til 2) og overlapper ikke 1). De mangler
engagement, liv, æstetik og noget mere end den blotte registrering.
Forestil dig nogle personer, der ikke ved hvad et skydevåben er. De
ville sikkert sige: "Hvorfor står de mænd så mærkeligt"
Og det fører til lidt mere: Skal der en forklaring til et billede,
forklarer billedet ikke nok.(med småt begynd) eller vises for de
forkerte (med småt slut)
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : N/A

Dato : 27-04-05 19:07

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-04-05 19:07

Peter Sindrup wrote:

> Men hvis nu det er/var hele idéen med billedserien?
> Jeg mener det grund nok til at man kan "tillade" sig at offentliggøre
> dem her og få dem bedømt for det de er tænkt som.

Hvis man lægger billeder frem til beskuelse, må man acceptere den
bedømmelse, man får. Man kan ikke stille specielle krav. Og man må gå ud
fra, at fremlagte billeder følgeligt er blevet filtreret af ophavsmand.

> Jeg tænkte specielt på det ene billede hvor fotografen havde fået både
> krudtrøgen, filt-proppen mellem halg og krudt, haglskyen og lerduen med.
> Det syntes jeg selv var godt.

Det var egentlig lidt af det, jeg var inde på i det, du har klippet fra:
Er det godt illustreret eller er det et godt billede (evt. begge dele)

>I hvert fald godt nok til at man kunne
> tillade sig at lade sig begejsre på fotografens vegne.

Tja, måske. Jeg ville hellere begejstres over billederne

Fra : Peter Sindrup

Dato : 27-04-05 19:23

> Hvis man lægger billeder frem til beskuelse, må man acceptere den
> bedømmelse, man får. Man kan ikke stille specielle krav. Og man må gå ud
> fra, at fremlagte billeder følgeligt er blevet filtreret af ophavsmand.

Selvfølgelig skal man forvente kritik, men personligt havde jeg *også*
en forvetning om at kritikken ville være konstuktiv, og skrevet i en
venskabelig og positiv tone. Vi er her jo, trods alt, "for sjov"

> Tja, måske. Jeg ville hellere begejstres over billederne

Det ene udelukker vel ikke det andet?

De bedste hilsner

Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-04-05 20:32

Peter Sindrup wrote:

> Selvfølgelig skal man forvente kritik, men personligt havde jeg *også*
> en forvetning om at kritikken ville være konstuktiv, og skrevet i en
> venskabelig og positiv tone.

Tja, måske. Det afhænger af hvad man lægger i det. Hvis det er
fotokritik-stilen, du mener, er jeg ikke enig. Den giver ikke kritik,
kun rygklapperi, og det tjener ikke nogen, fotografisk.
Omvendt kan jeg kun være enig med dig i din kritik af NREs måde.
Ideelt set burde man begrunde hvorfor man mener hvad man gør når man
roser eller kritiserer, og i begge tilf. er det lige vigtigt at man gør det.

> Vi er her jo, trods alt, "for sjov"

Sådan burde det være...

Fra : Jakob

Dato : 28-04-05 00:41

In article <426fb917$0$633$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
nospamnews@psi.avic.dk says...

> Kære Niels,
>
> Jeg forstår simpelthen ikke din facon.

Ignorer ham, han kan ikke finde ud af andet, og det bliver ikke
anderledes. Jo mere du brokker dig jo mere får han ud af det.

Men lad det ikke afholde dig fra at bruge dette forum :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Sindrup

Dato : 28-04-05 06:59

> Ignorer ham, han kan ikke finde ud af andet, og det bliver ikke
> anderledes. Jo mere du brokker dig jo mere får han ud af det.

OK - taget til efterretning.

> Men lad det ikke afholde dig fra at bruge dette forum :0)

Det er jeg så til gengæld ikke så sikker på jeg vil.
Jeg bliver simpelthen i dårligt humør når jeg læser den slags
ukonstruktiv kritik, og jeg er da ikke sikker på at jeg ville
have lyst til selv at få billeder vurderet her, hvis jeg skal stå
model den facon - kritikken berittiget eller ej.

Peter

Fra : Jakob

Dato : 28-04-05 08:27

In article <42707bbb$0$647$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>,
nospamnews@psi.avic.dk says...

> Det er jeg så til gengæld ikke så sikker på jeg vil.
> Jeg bliver simpelthen i dårligt humør når jeg læser den slags
> ukonstruktiv kritik

Jamen det er simpelthen for ærgeligt. Få dig en nyhedslæser hvor du kan
smide ham i kill filtret, så behøver du ikke se den slags indlæg. Så er
80 % af den slags fjernet i et hug.

Det er mange her der kan finde ud af at give kritik på en konstruktiv
måde.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-04-05 10:13

"Peter Sindrup"

> [...]
> have lyst til selv at få billeder vurderet her, hvis jeg skal stå
> model den facon - kritikken berittiget eller ej.

I hygger jer rigtigt hva - )-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-04-05 12:02

-max- wrote:

> I hygger jer rigtigt hva - )-max-

LOL!

Fra : Jakob

Dato : 28-04-05 18:44

In article <4270a902$0$79462$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> I hygger jer rigtigt hva - )-max-

Næhh egentlig ikke.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-04-05 12:16

Peter Sindrup wrote:

> [...]
> have lyst til selv at få billeder vurderet her, hvis jeg skal stå
> model den facon - kritikken berittiget eller ej.

Hmm... ind til vidre har du jo bare brokket dig, så smut du bare, vi
går næppe glip af noget væssentligt...

Jeg kan iøvrigt oplyse dig, at li'som jeg aldrig kommenterer eller
blander mig i, hvad du og andre mener om nogle billeder, så er jeg
også temmelig ligeglad med med, hvad du eller andre synes og mener
om mine billed-kommentarer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Sindrup

Dato : 29-04-05 09:06

> Hmm... ind til vidre har du jo bare brokket dig, så smut du bare, vi går
> næppe glip af noget væssentligt...

Tak for denne gang.

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-04-05 10:37

"Jens Bruun"
> [...]
> kan faktisk tydeligt se pakken med hagl forlade løbet på ét af billederne.

Jeg så lige Niels kritik, og den skal jo nok få nogle til at fare i
blækhuset - meeeeen Jens han har altså ret i at det ikke er
billeder der få folk til at tisse i bukserne af begejstring.
Teknisk er flere af dem pæne (der er for mange billeder)
men spørgsmålet er om ikke man kunne lave dem mere
dramatiske ved at fifle lidt ved standart indstillingerne, det
kommer jo an på hvad de skal bruges til - og jeg er sikker på
de vil gøre sig glimrende i klub bladet eller lokal sprøjten,
med lidt tekst udenom, hvis det er det har du løst opgaven
helt perfekt.

Billedmæssigt, savner jeg spræl, kreativitet og engagement.
Først og fremmest glemmer du baggrunden - selvom den er
(med vilje) halvsløret kan den bruges kompositorisk, der var
godt nok ikke meget at arbejde med, men jeg ville nok opgive
den rene og skære sandhed og flytte folkene, som du jo var
inviteret af, til mere fotogene steder og lade dem blive instrueret
til mere dramatiske kompositioner. Til et stævne kan det ikke
lade sig gøre, men her havde du chancen.

Et billede hvor de lader - kommer der ikke røg ud af enden når
de lige har fyret (ja det er geværet jeg snakker om) osv..
kunne måske være fedt. Og mere variation, mangler nogle ultra
tæt hvor man kan se killer instinktet i øjet

Prøv at beskær det omkring livet
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=0

Ikke så spændende vinkel og baggrund
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=1
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=2

Bedre vinkel men baggrunden kedelig og distraherende
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=3
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=4
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=5

Hmm - fokus på gevær løbet
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=6

Meget bedre, men baggrunden er stadig ikke fed
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=7
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=8
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=11

Det ser ud som om han skyder el masten
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=10

Kreativ vinkel, men himlen løber med opmærksomheden
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=15
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=16

Beskær omkring livet og lidt i højre og venstre side
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=19

Men det har været en kanon svær opgave, med det "LYS" og de omgivelser,
og fyrene er næsten for pæne - Brillerne er fede, lige forfra med refleksen
af geværløbet i brillerne, helt helt tæt - måske.. Jeg ved det ikke Jens, det
er så pisse nemt når man ikke selv står der, jeg har prøvet at skulle lave
noget lignende for venner puha det er real svært. En ting jeg tror måske
hjælper, er at lave et par skitser af billeder man gerne vil lave og sige det
her vil jeg ha' og så improvisere ud fra det, og med digital hvor man kan
se og vise billederne med det samme, kan man lige snakke om hvordan et
billede måske kan gøres bedre mens man er der.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-04-05 11:05

> Jeg så lige Niels kritik, og den skal jo nok få nogle til at fare i
> blækhuset

Ikke mig.

> og jeg er sikker på
> de vil gøre sig glimrende i klub bladet eller lokal sprøjten,
> med lidt tekst udenom, hvis det er det har du løst opgaven
> helt perfekt.

Tja, det var opgaven, men derfor ville jeg jo gerne have de lidt mere
utraditionelle skud.

> Først og fremmest glemmer du baggrunden

Næ, jeg glemte den nu ikke. Jeg var pinagtig opmærksom på en baggrund, jeg
vidste, var stærkt generende. Jeg kunne bare ikke på stedet gennemskue,
hvordan jeg skulle slippe af med den eller bruge den kreativt.

> [...]
> til mere dramatiske kompositioner. Til et stævne kan det ikke
> lade sig gøre, men her havde du chancen.

Enig. Jeg overvejede muligheden, men lod være. Det ærgrer mig lidt bagefter.
Dog er der rimeligt faste rammer, når de skyder med skarpt

> [...]
> kunne måske være fedt. Og mere variation, mangler nogle ultra
> tæt hvor man kan se killer instinktet i øjet

Taget ad notam.

> Men det har været en kanon svær opgave, med det "LYS" og de
> omgivelser,

Jeps. Men sådan er betingelserne jo med tvungne opgaver. Jeg tror, jeg
mangler lidt mod til at se de utraditionelle motiver i disse situationer.

> En ting jeg tror måske hjælper, er at lave et par skitser af
> billeder man gerne vil lave og sige det her vil jeg ha' og så
> improvisere ud fra det,

Enig. Jeg har haft en række tvungne opgaver med diverse sportsgrene, og har
ofte savnet et forudgående kendskab til de enkelte dicipliner, så jeg på
forhånd har kunne tænkt lidt over det. Jeg er også først nu så småt ved at
kunne vurdere, hvilke værktøjer, der er optimale til en given opgave.

> og med digital hvor man kan
> se og vise billederne med det samme, kan man lige snakke om hvordan et
> billede måske kan gøres bedre mens man er der.

Jeps, men jeg mangler den erfarne fotografs billedsyn. Jeg er klar over, jeg
har lang vej igen. Talent har selvfølgelig noget med det at gøre, men der er
også en stor portion håndværk og erfaring involveret, og det skal nok blive
bedre og bedre hen ad vejen, hvis jeg bliver ved med at forsøge.

Tak for en meget detaljeret og lærerig gennemgang.

Fra : Jakob

Dato : 27-04-05 18:17

In article <426e1244$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

Vil da lige sige tak til jer begge, Jens fordi du lægger hovedet på
blokken, og Max for den detaljerede gennemgang, det er lærerigt for os
uerfarne fotografer :0)

Har du foriøvrigt flyttet rundt på dit arkiv Jens, jeg kan ikke bruge
Max'es links ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-04-05 21:15

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Har du foriøvrigt flyttet rundt på dit arkiv Jens, jeg kan ikke bruge
> Max'es links ??

Næ, men den måde, Max linker på, er ikke den helt "rigtige", når man linker
til Coppermine. Det eneste link til et billede i Coppermine, der aldrig
ændres, er det specifikke link, der står under "URL:" i billedatadelen. Et
sådan specifikt link hedder i Coppermine f.eks.
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-358. Jeg synes selv, det er
en besynderlighed i Coppermine, men sådan er det nu engang.

Fra : Jakob

Dato : 28-04-05 00:37

In article <426ff2ac$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-358. Jeg synes selv, det er
> en besynderlighed i Coppermine, men sådan er det nu engang.

Ahh ok.

--
Venlig hilsen

Jakob