Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300D og Sigma 50-500 / Canon 100-400
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 25-04-05 09:57

Hej
Jeg er ved at købe nyt glas og jeg har mulighed for at købe et Sigma 50-500
f/4-6,3 HSM. for 5700 kr.

men vil den kunne køre på mit kanera når blænden er over f/5.6 ?

Eller skal jeg vælge det som jeg først tænket på nemlig et Canon 100-400
f/4-5,6 IS USM og så undvære de sidste 100mm som jeg vil tro at jeg kan få
brugt for 8000-8500 kr.

kan lige sige at Canon som jeg prøvede ikke kunne virke på mit 300D

Det skal mest bruget til fuglefotos

mvh
Gerner

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-04-05 10:59

On Mon, 25 Apr 2005 10:56:55 +0200, Gerner Majlandt wrote:

> Hej
> Jeg er ved at købe nyt glas og jeg har mulighed for at købe et Sigma 50-500
> f/4-6,3 HSM. for 5700 kr.
>
> men vil den kunne køre på mit kanera når blænden er over f/5.6 ?

Mit har ingen problem med autofocus og det skyldes at Sigma snyder
kameraet til at tro at max blænden er f/5.6 og ikke de f/6.3 som det
oprigtigt har.

Jeg aner ikke om jeg gør det rigtigt når jeg bruger mit. Jeg skyder næsten
altid i Av og sætter manuelt blænden til f/6.3. Jeg bruger det også næsten
altid på 500mm så derfor kunne jeg godt have en fast 500mm, men prisen er
voldsom.

Alle billederne på min side over 300mm er taget med min bigma, på
autofocus.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 25-04-05 11:54

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
kr.

> kan lige sige at Canon som jeg prøvede ikke kunne virke på mit 300D

glemte lige at skrive: at det var med en 1,4X så blænden kommer over 5,6

mvh Gerner

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-04-05 20:22

On Mon, 25 Apr 2005 12:54:09 +0200, Gerner Majlandt wrote:

> "Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> kr.

> glemte lige at skrive: at det var med en 1,4X så blænden kommer over 5,6
>
> mvh Gerner

Det har betydning hvilken telekonverter du bruger. Jeg kender ikke
forskellene, men ved at der er nogen der ikke overfører oplysningerne til
kamereaet.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-04-05 19:13

> [...]
> brugt for 8000-8500 kr.
>
> kan lige sige at Canon som jeg prøvede ikke kunne virke på mit 300D

Hej Gerner

Jeg har læst i andre forums at det kan lade sig gøre med visse uoriginale
teleconvertere, eller ved at blokkere nogle af stifterne med tape i Canons
egen.

mvh
Flemming