Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Autofokus på Canon350D
Fra : Jesper Andersen

Dato : 25-04-05 08:36

Hej

Jeg har et problem med at mit Canon 350D til tider ikke kan autofokusere.
Hvis jeg selv vælger autofokus punkt, kan jeg godt fokusere med de
midterste, men dem i siden er der til tider problemer med. Hvad kan det
skyldes? Kan det være støv på autofokus sensoren og hvad gør man ved det?

Mvh
Jesper

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-04-05 08:56

"Jesper Andersen"
> [...]
> midterste, men dem i siden er der til tider problemer med. Hvad kan det
> skyldes? Kan det være støv på autofokus sensoren og hvad gør man ved det?

Du sender kameraet til rep. -
Går ud fra du har testet i god belysning. -max-

Fra : Jesper Andersen

Dato : 25-04-05 09:08

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in

> Du sender kameraet til rep. -
> Går ud fra du har testet i god belysning. -max-

Det prøver jeg. Det er nok bedst at det er nogen der ved hvad de foretager
sig, som kigger på det

Mvh
Jesper

Fra : [HCS] 4000

Dato : 25-04-05 09:13

Har du indstillet kameraet til fokusering med alle punkter og ikke kun til
midterste?
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Jesper Andersen

Dato : 25-04-05 09:34

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> wrote in

> Har du indstillet kameraet til fokusering med alle punkter og ikke kun
> til midterste?

Jeg bruger enkelt-punkts fokus og skifter mellem de enkelte punkter. Jeg
har et vindue med en grå karm og forsatsruder med mørkt træ. Jeg starter
med at vælge det midterste fokuspunkt og fokuserer på det mørke træ. ingen
problem, det gør den relativt hurtigt (eller, så hurtigt som kit-lisnen nu
gør det). Vælger jeg at den skal fokusere med f.eks. punktet længst til
venstre og retter det mod det mørke træ, opgiver den at fokusere. Det er ud
fra det at jeg konkluderer, at der er problemer med at fokusere med nogle
af punkterne.

/Jesper

Fra : Nyrup

Dato : 25-04-05 10:13

Kan det ikke være noget med om fokuspunkterne er "kryds-sensitive" eller
vertikal-/horisontal- sensitive?
Jeg mener at det er sådan på D70, men om Canon har samme teknik ved jeg
ikke...

mvh,
Nyrup

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-04-05 10:46

"Nyrup"
> [...]
> vertikal-/horisontal- sensitive?
> Jeg mener at det er sådan på D70, men om Canon har samme teknik ved jeg

Hehe - ja det skal nok passe, men kameraet burde nu alligevel
kunne fokusere i alm. belysning..

En vindueskarm burde den kunne klare, selvom det jo er en
modlys situation, kan måske være tricky med ikke så lysfølsomme
objektiver - prøv at gå ud i det dejlige vejr og lav en ny test -

Prøv også at ring til PW (canon service) måske får du et stort
suk og besked om at sende det ind Nogle problemer kender
de alt for godt på de forskellige rep. værksteder, nogle gange når
man ikke at sige mere end model navnet før de ved hvad der er
galt, det er som at sidde over for madam Mim og hendes magiske
kugle )-max-

Fra : Jesper Andersen

Dato : 25-04-05 10:54

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in news:a%2be.114360$Vf.4196564
@news000.worldonline.dk:

> En vindueskarm burde den kunne klare, selvom det jo er en
> modlys situation, kan måske være tricky med ikke så lysfølsomme
> objektiver - prøv at gå ud i det dejlige vejr og lav en ny test -

Jeg prøver lige at teste lidt mere i dagslys, inden jeg indleverer det til
rep. Desværre har jeg lige et arbejde der skal passes, så det bliver først
i eftermiddag eller i morgen. Ret frustrerende at sidde inde og kigge ud på
det gode vejr og alle de billeder der venter på at blive taget

> [...]
> man ikke at sige mere end model navnet før de ved hvad der er
> galt, det er som at sidde over for madam Mim og hendes magiske

Det prøver jeg, hvis den opfører sig lige sådan i dagslys.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jesper

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-04-05 11:05

"Jesper Andersen"
> [...]
> i eftermiddag eller i morgen. Ret frustrerende at sidde inde og kigge ud på
> det gode vejr og alle de billeder der venter på at blive taget

Det bedste lys er altså morgen og sen eftermiddag, så drop den
lamme undskyldning, og så længe midter sensoren fungerer er
det bare med at komme ud og knipse. Tjek vejr udsigten og
aflever kameraet nå vi rammer en lavtryks periode.. -max-