/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Stor Flagspætte
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 24-04-05 21:45

Hejsa.

Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil i
stedet vise et billede af en Stor Flagspætte

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256

--
Med venlig hilsen

Thomas Pedersen



 
 
Jens Stadsgaard (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 24-04-05 21:49

On Sun, 24 Apr 2005 22:45:13 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> Hejsa.
>
> Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
> Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil i
> stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256

Rigtig flot Thomas. Men synd med bladene i bunden af billedet, så halen
forsvinder. Så den lige på photosig 5 min siden.


--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Thomas Pedersen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-04-05 20:23


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1kje7qlxuc7dd.1vp0yjj8nt5e8.dlg@40tude.net...
> On Sun, 24 Apr 2005 22:45:13 +0200, Thomas Pedersen wrote:
>
> > Hejsa.
> >
> > Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
> > Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil
i
> > stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
>
> Rigtig flot Thomas. Men synd med bladene i bunden af billedet, så halen
> forsvinder. Så den lige på photosig 5 min siden.
>
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Hejsa Jens.
Ja, bladet er lidt distraherende, men sådan kan det jo gå, hvorfor skal
træerne også begynde at få blade nu, hehe

MVH
Thomas



Jakob (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 25-04-05 20:55

In article <426d438e$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...

> Ja, bladet er lidt distraherende, men sådan kan det jo gå, hvorfor skal
> træerne også begynde at få blade nu, hehe

Troede en flaske agent orange var standardudstyr for fuglefotografer ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Jens Stadsgaard (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 25-04-05 21:14

On Mon, 25 Apr 2005 21:22:55 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1kje7qlxuc7dd.1vp0yjj8nt5e8.dlg@40tude.net...
>> On Sun, 24 Apr 2005 22:45:13 +0200, Thomas Pedersen wrote:
>>
>>> Hejsa.
>>>
>>> Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
>>> Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil
> i
>>> stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
>>>
>>> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
>>
>> Rigtig flot Thomas. Men synd med bladene i bunden af billedet, så halen
>> forsvinder. Så den lige på photosig 5 min siden.

>
> Hejsa Jens.
> Ja, bladet er lidt distraherende, men sådan kan det jo gå, hvorfor skal
> træerne også begynde at få blade nu, hehe

Du må starte med at hive dem af.

Håber at se dig i stafetten om 14 dage. Husk at lystfiskning også er en
sport.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ove Kjeldgaard (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 25-04-05 21:55

Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Håber at se dig i stafetten om 14 dage. Husk at lystfiskning også er en
>sport.

Er det en sport at bade orm ?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Poul Erik (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Poul Erik


Dato : 25-04-05 23:35

On Mon, 25 Apr 2005 22:54:55 +0200, Ove Kjeldgaard
<ReadMyEmail@The.Signature> wrote:

>Er det en sport at bade orm ?

Nej, men en sport at få dem til at svømme.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------
http://skivsamling.nu/show.pl?id=26228&orderby=artist+asc&offset=all

Peter Michael Nielse~ (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Michael Nielse~


Dato : 24-04-05 22:11


"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:426c0559$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
> Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil i
> stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Thomas Pedersen
>
>

Godt billed, du er heldig, hvor tit har jeg ikke hørt den når jeg er ude med
hunden, jeg har dog aldrig set den, men den kan jo høres langt væk.
Ærgeligt med bladet.


--
Med venlig hilsen

Peter Michael Nielsen



Thomas Pedersen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-04-05 20:24


"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:426c0b02$0$22995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:426c0559$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
> > Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil
i
> > stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> >
> > Thomas Pedersen
> >
> >
>
> Godt billed, du er heldig, hvor tit har jeg ikke hørt den når jeg er ude
med
> hunden, jeg har dog aldrig set den, men den kan jo høres langt væk.
> Ærgeligt med bladet.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Peter Michael Nielsen

Hej Peter.

Du skal bare gå efter lyden, så finder du dem Ja, de larmer langt væk,
denne her gjorde nu ikke, det var et rent tilfælde jeg så den og så måtte
jeg hellere give det en chance eller to. Hold op man kan blive træt af at
holde en tele

MVH
Thomas



Tommy Jørgensen (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jørgensen


Dato : 24-04-05 22:47

Lækkert billede, men ja - lidt synd med de blade i bunden...

Sjovt nok har vi et flagspætte-par, der ugentligt kommer og besøger vores
lille have i udkanten af Odense (vi bor i rækkehus). De kan rigtig godt lide
min kærestes hjemmelavede fugle-kugler, men vi skal ikke bevæge os ret meget
inde bag ved vinduerne før de flyver igen. Har aldrig rigtig fået et godt
billede af dem, da jeg synes det er lidt snyd, og ikke særlig kønt, når de
hænger og dingler i kuglerne

MVH Tommy

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
news:426c0559$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring Gråsten
> Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se, så jeg vil i
> stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Thomas Pedersen
>
>



;o\)-max- (25-04-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 25-04-05 03:25


"Tommy Jørgensen"
> Lækkert billede, men ja - lidt synd med de blade i bunden...
>
> Sjovt nok har vi et flagspætte-par, der ugentligt kommer og besøger vores
> lille have i udkanten af Odense (vi bor i rækkehus). De kan rigtig godt lide
> min kærestes hjemmelavede fugle-kugler, men vi skal ikke bevæge os ret meget
> inde bag ved vinduerne før de flyver igen. Har aldrig rigtig fået et godt
> billede af dem, da jeg synes det er lidt snyd, og ikke særlig kønt, når de
> hænger og dingler i kuglerne
>
> MVH Tommy

Måske du kunne stille en flot træstub op og fylde et hul
med din kones fuglefoder, orme og larver, der ku være
nogle spændende billeder..

Thomas dit billede er bare for flot - perfekt lys - nok den
bedste spætte jeg har set på psig, jeg er sikker på du
fløjtede hele vejen hjem.. Ingen halo .. -max-



Tommy Jørgensen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jørgensen


Dato : 25-04-05 10:00

> Måske du kunne stille en flot træstub op og fylde et hul
> med din kones fuglefoder, orme og larver, der ku være
> nogle spændende billeder..
>
> Thomas dit billede er bare for flot - perfekt lys - nok den
> bedste spætte jeg har set på psig, jeg er sikker på du
> fløjtede hele vejen hjem.. Ingen halo .. -max-
>
>

Hov, det var da en fremragende idé! Vi har faktisk en del træstubbe stående
i haven til krukker osv. - de ville være perfekte!

MVh Tommy



Thomas Pedersen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-04-05 20:27


"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:kzYae.114326$Vf.4196098@news000.worldonline.dk...
>
> "Tommy Jørgensen"
> > Lækkert billede, men ja - lidt synd med de blade i bunden...
> >
> > Sjovt nok har vi et flagspætte-par, der ugentligt kommer og besøger
vores
> > lille have i udkanten af Odense (vi bor i rækkehus). De kan rigtig godt
lide
> > min kærestes hjemmelavede fugle-kugler, men vi skal ikke bevæge os ret
meget
> > inde bag ved vinduerne før de flyver igen. Har aldrig rigtig fået et
godt
> > billede af dem, da jeg synes det er lidt snyd, og ikke særlig kønt, når
de
> > hænger og dingler i kuglerne
> >
> > MVH Tommy
>
> Måske du kunne stille en flot træstub op og fylde et hul
> med din kones fuglefoder, orme og larver, der ku være
> nogle spændende billeder..

Glimrende forslag, som jeg også selv har overvejet at gøre ind i mellem, jeg
er jo lidt utålmodig anlagt

> Thomas dit billede er bare for flot - perfekt lys - nok den
> bedste spætte jeg har set på psig, jeg er sikker på du
> fløjtede hele vejen hjem.. Ingen halo .. -max-

Hehe, nu kan jeg faktisk ikke fløjte, men svanerne var pludselig ikke så
spændende mere, selvom den slåskamp de havde et par meter fra mig blev lidt
vild. Ingen billeder, da jeg kun kunne få ansigtet af den ene svane med i
søgeren, så jeg opgav

MVH
Thomas



Thomas Pedersen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-04-05 20:25


"Tommy Jørgensen" <tommyhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:426c13cc$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Lækkert billede, men ja - lidt synd med de blade i bunden...
>
> Sjovt nok har vi et flagspætte-par, der ugentligt kommer og besøger vores
> lille have i udkanten af Odense (vi bor i rækkehus). De kan rigtig godt
lide
> min kærestes hjemmelavede fugle-kugler, men vi skal ikke bevæge os ret
meget
> inde bag ved vinduerne før de flyver igen. Har aldrig rigtig fået et godt
> billede af dem, da jeg synes det er lidt snyd, og ikke særlig kønt, når de
> hænger og dingler i kuglerne
>
> MVH Tommy

Hej Tommy.

Dem vil vi se billeder af, bare igang med det glimrende forslag Max har
stillet At sidde på lur er tricket Men du skal jo nok være en smule
tålmodig

MVH
Thomas



Jan Bøgh (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 25-04-05 08:08

Thomas Pedersen wrote:

> Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring
> Gråsten Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se,
> så jeg vil i stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256

Det er et meget flot billede af en spætte. Pudsigt nok var jeg i sidste uge
ude for at prøve at få et knipseri af en spætte i en lokal skov. Det fik jeg
desværre ikke, men jeg fik denne her i stedet:

http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Træløber.html

Er den ikke sød?

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Ukendt (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-05 09:12


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:426c9749$0$73746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det er et meget flot billede af en spætte.

Utrolig flot! Den er næsten levende - så skidt med den distraherende gren.

>Pudsigt nok var jeg i sidste uge
> ude for at prøve at få et knipseri af en spætte i en lokal skov. Det fik
> jeg
> desværre ikke, men jeg fik denne her i stedet:
>
> http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Træløber.html
>
> Er den ikke sød?
>
Jo da. En god 500mm har de fleste af os ikke, men det ser ud til at en 300mm
kan bruges. Men så må du beskære det.
De øverste 20% virker helt forkert på mig, og ødelægger billedet.
Ved ikke om billedet kan tåle 50% mere beskæring, men det er nok det der
skal til.
Gert



Jan Bøgh (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 25-04-05 11:41

Gert Nielsen wrote:

> Jo da. En god 500mm har de fleste af os ikke, men det ser ud til at
> en 300mm kan bruges. Men så må du beskære det.
> De øverste 20% virker helt forkert på mig, og ødelægger billedet.
> Ved ikke om billedet kan tåle 50% mere beskæring, men det er nok det
> der skal til.

Naehj - det vil nok være at stramme den. Som du selv er inde på - 300 mm. er
nok i underkanten her og en træløber er en bette fowl.


vh
Jan
--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Pedersen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-04-05 20:30


"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
news:426ca63d$0$73774$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> news:426c9749$0$73746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Det er et meget flot billede af en spætte.
>
> Utrolig flot! Den er næsten levende - så skidt med den distraherende
gren.
>
> >Pudsigt nok var jeg i sidste uge
> > ude for at prøve at få et knipseri af en spætte i en lokal skov. Det fik
> > jeg
> > desværre ikke, men jeg fik denne her i stedet:
> >
> > http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Træløber.html
> >
> > Er den ikke sød?
> >
> Jo da. En god 500mm har de fleste af os ikke, men det ser ud til at en
300mm
> kan bruges. Men så må du beskære det.

300'eren har også den store fordel, at man bliver knap så tung i armen efter
at have holdt den i flere minutter Jeg synes ellers jeg har set
imponerende billeder fra mange der har 300/4 med TC. Så er man da ude hvor
det begynder at blive sjovt, selvom 500mm også tit er lidt kort

MVH
Thomas



Jan Bøgh (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 26-04-05 07:57

Thomas Pedersen wrote:

> 300'eren har også den store fordel, at man bliver knap så tung i
> armen efter at have holdt den i flere minutter

Jeg har nærmest et etbenet stativ fastmonteret på skrumlet, så jeg slipper
for værkende arme.

vh
Jan


--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Pedersen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-04-05 11:30

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:426de63a$0$73775$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Thomas Pedersen wrote:
>
> > 300'eren har også den store fordel, at man bliver knap så tung i
> > armen efter at have holdt den i flere minutter
>
> Jeg har nærmest et etbenet stativ fastmonteret på skrumlet, så jeg slipper
> for værkende arme.
>
> vh
> Jan
>
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

Det har jeg også, men alligevel, til flugtbilleder der er stativet ofte i
vejen synes jeg, og i det her tilfælde var jeg på vej ned til søen da
situationen pludselig var der, og for ikke at støje, så blev den håndholdt,
hehe. Sådan kan man jo være så dum ind i mellem

MVH
Thomas



Jan Bøgh (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 26-04-05 13:10

Thomas Pedersen wrote:

>>> 300'eren har også den store fordel, at man bliver knap så tung i
>>> armen efter at have holdt den i flere minutter
>>
>> Jeg har nærmest et etbenet stativ fastmonteret på skrumlet, så jeg
>> slipper for værkende arme.

> Det har jeg også, men alligevel, til flugtbilleder der er stativet
> ofte i vejen synes jeg, og i det her tilfælde var jeg på vej ned til
> søen da situationen pludselig var der, og for ikke at støje, så blev
> den håndholdt, hehe. Sådan kan man jo være så dum ind i mellem

Problemet er jo at de fleste rigtig fede billeder, man /ikke/ får taget, jo
netop optræder på tidspunkter, hvor man ikke er klar. Og man kan jo ikke
fise rundt at tage snapshots med en 300 mm (eller endnu værre din 500).

BTW: Jeg har lige for sjov skyld vejet min 300 mm - den vejer godt 3 kg, så
man kunne jo bruge den som træningsredskab

vh
Jan


--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Pedersen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 26-04-05 20:14


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:426e2f8b$0$73727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Thomas Pedersen wrote:
>
> >>> 300'eren har også den store fordel, at man bliver knap så tung i
> >>> armen efter at have holdt den i flere minutter
> >>
> >> Jeg har nærmest et etbenet stativ fastmonteret på skrumlet, så jeg
> >> slipper for værkende arme.
>
> > Det har jeg også, men alligevel, til flugtbilleder der er stativet
> > ofte i vejen synes jeg, og i det her tilfælde var jeg på vej ned til
> > søen da situationen pludselig var der, og for ikke at støje, så blev
> > den håndholdt, hehe. Sådan kan man jo være så dum ind i mellem
>
> Problemet er jo at de fleste rigtig fede billeder, man /ikke/ får taget,
jo
> netop optræder på tidspunkter, hvor man ikke er klar. Og man kan jo ikke
> fise rundt at tage snapshots med en 300 mm (eller endnu værre din 500).
>
> BTW: Jeg har lige for sjov skyld vejet min 300 mm - den vejer godt 3 kg,

> man kunne jo bruge den som træningsredskab
>
> vh
> Jan
>
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

Ja, så vejer de det samme, næsten, min vejer 3,1 kilo. Er det en f/2,8 du
render rundt med? Men du har ret, man misser mange billeder, jeg forsøgte at
få svalerne i flugten idag, men huha, det er godt nok svært at holde dem i
søgeren med en 500mm, man skal jo også helst have full-frame, hehe. Nå, men
det kommer jo nok efter et par tusinde billeder
Okay, hvorfor kan man forresten ikke tage snapshots med 300 eller 500mm, det
er da det jeg selv gør, hehe. Den kommer da med så snart jeg kører en tur,
man ved jo aldrig lige hvornår den havørn kommer fræsende hen over hovedet
på en med perfekt lys og en isfugl efter sig der har en blåhval i munden og
slår havørnen i hovedet med blåhvalen. Hvis det er den drøm man har, så er
det bare med at være forberedt, hehe.

MVH
Thomas



Jan Bøgh (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 27-04-05 08:42

Thomas Pedersen wrote:

> Ja, så vejer de det samme, næsten, min vejer 3,1 kilo. Er det en
> f/2,8 du render rundt med?

Yeps.

> Men du har ret, man misser mange billeder,
> jeg forsøgte at få svalerne i flugten idag, men huha, det er godt nok
> svært at holde dem i søgeren med en 500mm, man skal jo også helst
> have full-frame, hehe. Nå, men det kommer jo nok efter et par tusinde
> billeder

Det er jo nok lige der, hvor et S-objektiv er berettiget. Min er en
halvgammel AF, der trækkes af husets motor. Normalt betyder det ikke noget
for mig, at den skal bruge et sek. til indstilling, men jeg kunne godt
forestille mig at svaler i flugt er skrap kost. Trøsten for mig er så, at
F2.8 til gengæld giver en dejlig masse lys at fokusere efter.

> Okay, hvorfor kan man forresten ikke tage snapshots med 300 eller
> 500mm, det er da det jeg selv gør, hehe. Den kommer da med så snart

Den er fremragende til snapshots - men vækker temmeligt meget opmærksomhed.
Jeg skulle tage nogle billeder til en bekendt i vores hovedgade (der er
gågade) hvorfor jeg måtte vandre et par hundrede meter mellem al godtfolket.
Jeg tror der var tre gange, hvor jeg smuglyttede mig frem til ordet
'paparazzi' (og jeg ved det er flertal og har også fået bekræftet at det
kalder de sig selv - også når der er tale om en).

> jeg kører en tur, man ved jo aldrig lige hvornår den havørn kommer
> fræsende hen over hovedet på en med perfekt lys og en isfugl efter
> sig der har en blåhval i munden og slår havørnen i hovedet med
> blåhvalen. Hvis det er den drøm man har, så er det bare med at være
> forberedt, hehe.

Lykken står den kække bi! Heldet smiler til den, der griber det! osv.osv.

I øvrigt har jeg en lille anekdote i den forbindelse:
Jeg har ofte - som regel -mit kamera liggende i bilen, når jeg i embeds
medfør er ude på de nordjyske landeveje. Nogle gange med normaloptikken,
andre gange (oftest) min praktiske 80-200 mm og en sjælden gang min 300 mm.
Her tidligt i foråret oplevede jeg på en bakketop, at jeg kunne følge en 5-6
musevåger på vel højst 50 m. der nærmest så ud som om de sloges. Og de var
så langt nede, at jeg nærmest så sidelæns på dem. Så selv om fuglefotos ikke
er min primære intewresse, var der dog basis for en spændende optagelse.
Frem med kanonen ned med sideruderne, kameraet til øjet - knips - knips - og
så lige et blik på histogrammet. For at opdage, at der sgu intet histogram
var. Shiiiit - intet memerycard - det sad hjemme i PCen

Morale: husk at tømme kortet og så med det samme lægge det tilbage i
kameraet.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Thomas Pedersen (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 27-04-05 19:13


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:426f423e$0$73731$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Thomas Pedersen wrote:
>
> > Ja, så vejer de det samme, næsten, min vejer 3,1 kilo. Er det en
> > f/2,8 du render rundt med?
>
> Yeps.
>
> > Men du har ret, man misser mange billeder,
> > jeg forsøgte at få svalerne i flugten idag, men huha, det er godt nok
> > svært at holde dem i søgeren med en 500mm, man skal jo også helst
> > have full-frame, hehe. Nå, men det kommer jo nok efter et par tusinde
> > billeder
>
> Det er jo nok lige der, hvor et S-objektiv er berettiget. Min er en
> halvgammel AF, der trækkes af husets motor. Normalt betyder det ikke noget
> for mig, at den skal bruge et sek. til indstilling, men jeg kunne godt
> forestille mig at svaler i flugt er skrap kost. Trøsten for mig er så, at
> F2.8 til gengæld giver en dejlig masse lys at fokusere efter.
>
> > Okay, hvorfor kan man forresten ikke tage snapshots med 300 eller
> > 500mm, det er da det jeg selv gør, hehe. Den kommer da med så snart
>
> Den er fremragende til snapshots - men vækker temmeligt meget
opmærksomhed.
> Jeg skulle tage nogle billeder til en bekendt i vores hovedgade (der er
> gågade) hvorfor jeg måtte vandre et par hundrede meter mellem al
godtfolket.
> Jeg tror der var tre gange, hvor jeg smuglyttede mig frem til ordet
> 'paparazzi' (og jeg ved det er flertal og har også fået bekræftet at det
> kalder de sig selv - også når der er tale om en).

Min 500 er en HSM så det svarer vel til Nikons AF-S objektiver. Men men men,
svalerne kan sagtens lade sig gøre med en gammeldaw's AF-motor, jeg har
taget dem med min gamle 75-300mm f/4.5-5.6 zoom, så det kan du også med en
f/2.8, hehe. Nå, du bliver også kaldt paparazzi, det er jeg også blevet ved
Gråsten slotssø, hehe. Dælens træls beskrivelse synes jeg

> > jeg kører en tur, man ved jo aldrig lige hvornår den havørn kommer
> > fræsende hen over hovedet på en med perfekt lys og en isfugl efter
> > sig der har en blåhval i munden og slår havørnen i hovedet med
> > blåhvalen. Hvis det er den drøm man har, så er det bare med at være
> > forberedt, hehe.
>
> Lykken står den kække bi! Heldet smiler til den, der griber det! osv.osv.
>
> I øvrigt har jeg en lille anekdote i den forbindelse:
> Jeg har ofte - som regel -mit kamera liggende i bilen, når jeg i embeds
> medfør er ude på de nordjyske landeveje. Nogle gange med normaloptikken,
> andre gange (oftest) min praktiske 80-200 mm og en sjælden gang min 300
mm.
> Her tidligt i foråret oplevede jeg på en bakketop, at jeg kunne følge en
5-6
> musevåger på vel højst 50 m. der nærmest så ud som om de sloges. Og de var
> så langt nede, at jeg nærmest så sidelæns på dem. Så selv om fuglefotos
ikke
> er min primære intewresse, var der dog basis for en spændende optagelse.
> Frem med kanonen ned med sideruderne, kameraet til øjet - knips - knips -
og
> så lige et blik på histogrammet. For at opdage, at der sgu intet histogram
> var. Shiiiit - intet memerycard - det sad hjemme i PCen

Uha, den kender jeg også. Var en gang taget til Rømø, og klar til at
fotografere og alt det. Og jeg havde jo selvfølgelig husket det hele,
undtagen alle memory-cards pånær det 128mb der sad i kameraet og så også
lige lade strøm på batterierne, hehe. Sådan er man jo så dum ind i mellem


> Morale: husk at tømme kortet og så med det samme lægge det tilbage i
> kameraet.

Og husk at lade batterierne op efter brug

MVH
Thomas



;o\)-max- (25-04-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 25-04-05 11:00


"Jan Bøgh"
> Thomas Pedersen wrote:
>
> > Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring
> > Gråsten Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se,
> > så jeg vil i stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
>
> Det er et meget flot billede af en spætte. Pudsigt nok var jeg i sidste uge
> ude for at prøve at få et knipseri af en spætte i en lokal skov. Det fik jeg
> desværre ikke, men jeg fik denne her i stedet:
>
> http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Træløber.html
>
> Er den ikke sød?
>
> vh
> jan

Dejligt billede - damn svær belysning og sefølig skal den ha hvidt
bryst bare for at gøre det dobbelt besværligt, måske du kan hive
lidt mere detaljer frem i dit billedredigerings program.

Har en ide til et fugle skjul - en stor sombrero hat hvor man syr
kamuflage stof der når næsten ned til jorden, og et kikhul sefølig
hvor det nu passer.. Mon ikke det ville fungere, hvis du gider og
teste det og melde tilbage.. Man kunne måske også konstruere
noget paraply agtigt noget efter samme princip, hmm og så et
par bukser med indbygget stol så man ku sætte sig når man blev
træt, hmm og lommer i forhænget til frokosten, øl og snaps, jaja
nu kører den igen -max-



Jan Bøgh (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 25-04-05 11:23

-max- wrote:

> Dejligt billede - damn svær belysning og sefølig skal den ha hvidt
> bryst bare for at gøre det dobbelt besværligt, måske du kan hive
> lidt mere detaljer frem i dit billedredigerings program.

Det kan jeg da prøve - der er ikke gjort ret meget ved det ud over lidt
beskæring og noget USM.

> Har en ide til et fugle skjul - en stor sombrero hat hvor man syr
> kamuflage stof der når næsten ned til jorden, og et kikhul sefølig
> hvor det nu passer.. Mon ikke det ville fungere, hvis du gider og
> teste det og melde tilbage..

Nu er jeg også jæger - måske kunne det bruges der?
Jeg kunne forstille mig at vildtet styrter omkuld, døde af grin, når de
ser en sombrero komme vandrende ud over stepperne.

I øvrigt har sombreroer flere anvendelsesmuligheder:
http://prague.tv/galleries/image.php?filename=sombrero.jpg;gallery=funny-pics-huggy

> Man kunne måske også konstruere
> noget paraply agtigt noget efter samme princip, hmm og så et
> par bukser med indbygget stol så man ku sætte sig når man blev
> træt, hmm og lommer i forhænget til frokosten, øl og snaps, jaja
> nu kører den igen

Det ku' være man skulle slå sig på fuglekiggeri - den der frokost i den
grønne lyder yderst tiltalende.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Jan Bøgh (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 25-04-05 11:39

Jan Bøgh wrote:

>> Dejligt billede - damn svær belysning og sefølig skal den ha hvidt
>> bryst bare for at gøre det dobbelt besværligt, måske du kan hive
>> lidt mere detaljer frem i dit billedredigerings program.

Har prøvet her:
http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Tr%E6l%F8ber%202.html

Først bagefter så jeg at processen har haft den omkostning, at der er kommet
et lidt kedeligt bokeh med nogle trælse kompressionsartefakter. Så fuglen
skulle nok have være masket af.

vh
Jan



;o\)-max- (25-04-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 25-04-05 12:16


"Jan Bøgh"
> Jan Bøgh wrote:
>
> >> Dejligt billede - damn svær belysning og sefølig skal den ha hvidt
> >> bryst bare for at gøre det dobbelt besværligt, måske du kan hive
> >> lidt mere detaljer frem i dit billedredigerings program.
>
> Har prøvet her:
> http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Tr%E6l%F8ber%202.html
>
> Først bagefter så jeg at processen har haft den omkostning, at der er kommet
> et lidt kedeligt bokeh med nogle trælse kompressionsartefakter. Så fuglen
> skulle nok have være masket af.
>
> vh
> Jan

Ja - det er ikke smukt - Du kan evt bruge "burn" værktøjet en hånd
med hul i, sæt den til shaddow 5% og og kør over højlysende nogle gange,
hvis du sætter den til highlight blir det gråt og det vil vi ikke ha'.
Du kan også makere højlysende i select color range eller magic wand og
forsigtigt justere i kurver.. Og der findes sikkert mere sofistikerede metoder,
noget med highpass og lab color, men det har jeg sku glemt.. -max-



Thomas Pedersen (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 25-04-05 20:28


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:426c9749$0$73746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Thomas Pedersen wrote:
>
> > Ja, hvad kan jeg sige, jeg kom til at gå en tur i skoven omkring
> > Gråsten Slot, og ja, der var svaner, men dem gider I sikkert ikke se,
> > så jeg vil i stedet vise et billede af en Stor Flagspætte
> >
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1510256
>
> Det er et meget flot billede af en spætte. Pudsigt nok var jeg i sidste
uge
> ude for at prøve at få et knipseri af en spætte i en lokal skov. Det fik
jeg
> desværre ikke, men jeg fik denne her i stedet:
>
> http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/DSC_5385%20Træløber.html
>
> Er den ikke sød?
>
> vh
> jan
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

De er søde de træløbere. Sjovt nok, jeg forveksler altid navnene på de der
små fugle, hehe. Bliv endelig ved med at forsøge, jeg har da tænkt mig at
skulle have noget bedre af spætten i hvert fald, men hvordan og hvornår, det
er så en anden ting (der er så mange billeder der venter på at blive taget
)

MVH
Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste