Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Mit D70 er sløvt i forhold til min vens?
Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 22-04-05 22:28

Hej i gruppen!

Jeg er så heldig at have fået mig et Nikon D70, men jeg undrer mig
lidt: Når jeg sætter den i "burst mode"/"continous mode" og forventer
at kunne skyde ca. 3 billeder i sekundet, så er den temmelig sløv i
forhold til min vens lige så nye D70. Vi har prøvet med de samme
indstillinger og samme cf-kort, men min er stadig lidt "sløv i det".

Her er lidt lyd hvis i gider lytte lidt:

Min vens D70: http://www.tvedbakken.dk/hurtig_d70.mp3

Mit eget D70: http://www.tvedbakken.dk/langsom_d70.mp3

Er der en indstilling vi ikke lige kan få øje på og som jeg er kommet
til at slå til, eller er mit kamera bare en uheldig udgave?

på forhånd mange tak og med venlig hilsen

Simon

Fra : Max[DK]

Dato : 22-04-05 22:38

> [...]
>
> Er der en indstilling vi ikke lige kan få øje på og som jeg er kommet til
> at slå til, eller er mit kamera bare en uheldig udgave?

Er du sikker på at dit ikke står til at tage i RAW og hans i JPEG?

/Max

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 22-04-05 22:46

On 2005-04-22 23:38:19 +0200, "Max[DK]" <maxses_NEIN@hotmail.com> said:

> Er du sikker på at dit ikke står til at tage i RAW og hans i JPEG?
>
> /Max

Nej, de er begge sat til den laveste opløsning og "basic". Faktisk
stiger hastigheden til noget der ligner min vens kamera, når jeg sætter
mit i RAW - men kun 3 billeder.

vh Simon

Fra : Kenneth K.

Dato : 22-04-05 22:46

On Fri, 22 Apr 2005 23:27:42 +0200, Simon Tved Bakken
<simon@snydogbedragskalfjernes.tvedbakken.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der en indstilling vi ikke lige kan få øje på og som jeg er kommet
> til at slå til, eller er mit kamera bare en uheldig udgave?

Jeg gætter på at du ikke har slået NoiseReduction fra, det halverer nemlig
hastigheden når den er aktiv. Grøn menu, 2. øverst.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 22-04-05 22:56

On 2005-04-22 23:45:39 +0200, "Kenneth K." <fake@fakemaildontsend.com> said:

> Jeg gætter på at du ikke har slået NoiseReduction fra, det halverer
> nemlig hastigheden når den er aktiv. Grøn menu, 2. øverst.
>
> vh,
> Kenneth

For hulan hvor er internettet dog smart - havde det ikke været for dit
svar, så havde jeg gået og mukket hele weekenden

Det var lige præcis NR jeg havde rodet mig ud i - mange tak, godt gættet !
Så er jeg glad igen - hvor er det dog et fint lille kamera.

Ved godt det ikke er en salgsgruppe, men hvis nogen har et gammelt og
meget lysstærkt objektiv liggende til billige penge og som vel at mærke
passer til mit nye kamera (behøver ikke være AF) så sig endelig til.
fx. noget 50mm 1.4 eller noget?

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-05 23:00

"Simon Tved Bakken" <simon@luskluskskalfjernes.tvedbakken.dk> skrev i
en meddelelse

> For hulan hvor er internettet dog smart - havde det ikke været for dit
> svar, så havde jeg gået og mukket hele weekenden

Jeps. Vi udstyrsfetichister elsker at hjælpe hinanden på internettet, så vi
slipper for at tage billeder

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Nyrup

Dato : 23-04-05 09:08

> Jeps. Vi udstyrsfetichister elsker at hjælpe hinanden på internettet, så
vi
> slipper for at tage billeder
>
> --
> -Jens B.

Hej Jens!

Hvor er det dog glimrende formuleret!! - Jeg kunne ikke være mere enig med
dig!!!...

mvh,
Nyrup

Fra : Kenneth K.

Dato : 22-04-05 23:14

On Fri, 22 Apr 2005 23:56:21 +0200, Simon Tved Bakken
<simon@luskluskskalfjernes.tvedbakken.dk> wrote:

> [...]
> gættet !
> Så er jeg glad igen - hvor er det dog et fint lille kamera.

Anytime. Ja, det er ret smart det der indernæt. Lur mig om det ikke er
nævnt i manualen, så måske du skulle kigge lidt i den... :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 23-04-05 00:12

On 2005-04-23 00:13:47 +0200, "Kenneth K." <fake@fakemaildontsend.com> said:

> Anytime. Ja, det er ret smart det der indernæt. Lur mig om det ikke er
> nævnt i manualen, så måske du skulle kigge lidt i den... :)

hehe, ja - skulle jeg nok - men lærte ikke hvad fx "noice reduction"
hedder på fransk i skolen, og manualet byder ikke på andre sprog. Må
finde en på nettet - eller se om det kan byttes til en dk-version.

Fra : bb

Dato : 23-04-05 02:50

>hehe, ja - skulle jeg nok - men lærte ikke hvad fx "noice reduction"
>hedder på fransk i skolen, og manualet byder ikke på andre sprog. Må
>finde en på nettet - eller se om det kan byttes til en dk-version.

se nederst på denne side for at få byttet manualen
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6485

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 23-04-05 07:06

On 2005-04-23 03:49:35 +0200, bb <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> said:

> se nederst på denne side for at få byttet manualen
> http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6485

supert,

mange tak!

Fra : Peter Bjoern

Dato : 23-04-05 07:29

On Sat, 23 Apr 2005 01:12:17 +0200, Simon Tved Bakken
<simon@.luskluskskalfjernes.tvedbakken.dk> wrote in dk.fritid.foto:

>hehe, ja - skulle jeg nok - men lærte ikke hvad fx "noice reduction"
>hedder på fransk i skolen, og manualet byder ikke på andre sprog. Må
>finde en på nettet - eller se om det kan byttes til en dk-version.

Du kan downloade en engelsk version her :

http://www.nikon.com.sg/TechSupp/Manual/DIGISLR/DIGISLR_Manual.htm

Med venlig hilsen

Peter