Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt fotopapir (A4)
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-04-05 21:29

Hej.

Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?

Det skal bruges i en Canon IP5000.

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-04-05 21:34

"Rasmus Nielsen" <mail@FJERNDETTErasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?
>
> Det skal bruges i en Canon IP5000.

Aner det ikke, men hvis du køber Canon Pro-papir, får du optimalt resultat.
Jeg har godt nok noget Jessops liggende, jeg snart skal prøve, men har
ellers kun dårlige erfaringer med ikke-Canon-papir i Canon-printere.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Mikkel U.

Dato : 21-04-05 21:43

Rasmus Nielsen wrote:
> Hej.
>
> Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?
>
> Det skal bruges i en Canon IP5000.
>
> Mvh. Rasmus Nielsen.

Jeg har bestilt 20 stk Canon PP-101 - Photo Paper Plus Glossy, som
skulle være "ret godt". Iøvrigt også til en Canon Pixma 5000.
Prisen var cirka 90 kroner, hos OfficeIT.dk

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-04-05 22:05

Rasmus Nielsen wrote:
> Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?
> Det skal bruges i en Canon IP5000.
> Mvh. Rasmus Nielsen.

Prøv at bladre lidt tilbage i gruppen - spørgsmålet har været oppe at vende
flere gange.

Bl.a. følgende tråde handler om netop dette emne:

15/4 har Bo Andersen startet en tråd om emnet
14/4 har Peter Holm startet en tråd om emnet
22/3 har Gert Dyrn srartet en tråd om emnet
21/2 har Claus Smith startet en tråd om emnet
12/2 har A&B Linneberg startet en tråd om emnet

Der er vist flere - og der er svjh også nogle tråde om emnet i
dk.edb.hardware

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 21-04-05 22:12

"Rasmus Nielsen" <mail@FJERNDETTErasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?

Her er mine erfaringer - godtnok til en iP4000-printer:

www.kortlink.dk/google/rfb

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 22-04-05 06:56

Rasmus Nielsen wrote:
> Hej.
>
> Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?
>
> Det skal bruges i en Canon IP5000.
>
> Mvh. Rasmus Nielsen.

jeg har nu lavet 20 prints på glossypapiret fra http://tpi-danmark.dk/ med
min Pixma 4000.
Papiret er super godt! På højde med det test-papir der fulgte printeren.
Jeg fik http://tpi-danmark.dk/ til at sende som brev ved at forudbetale til
deres konto. Det giver en total pris på kr. 150 for 50 ark. Go pris synes
jeg. Jeg mener faktisk at printe bedre en Pixum nu, som jeg ellers har været
ovenud tilfreds med indtil nu.
Den meget snaksagelige mand fra http://tpi-danmark.dk/ hjælper desuden
telefonisk med opsætning af den rette printer/farveprofil. Go service. Og
der skulle være en pænere webside på vej.
En enkelt anke mod papiret skal dog nævnes: Der er tendens til, at der
sidder små papirrester på overfladen. Jeg vil defor anbefale, at man ilægger
eet stykke papir af gangen i printeren og lige tørrer overfladen af med en
blød klud eller lignende først. Hold papiret op i lyset og se grundigt efter
om der er rester - de kan sidde lidt fast. Burde nok trække en stjerne fra
på denne baggrund, for det betyder jo, at man ikke bare kan lægge en stak i
printeren og så printe løs. Men til mit 'et par print en gang imellem
forbrug' er det excellent.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Thomas

Dato : 22-04-05 07:27

"Rasmus Nielsen" <mail@FJERNDETTErasmusn.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Hvor køber jeg noget godt foto-papir (glossy) til en billig penge?
>
> Det skal bruges i en Canon IP5000.

Jeg har prøvet alle de uægte mærker på markedet og konklusionen er klar:
Bedste result opnås med Canons eget papir. Jeg bruger normalt tre klasser:

- Photo Paper Pro (når ikke et øje skal være tørt - ved farveprint er det
meget meget høj kvalitet)
- Photo Paper Plus Glossy (til svigermor og andre hvor kvaliteten ikke
bliver bemærket)
- Glossy Photo Paper (til ungerne)

Ofte kan de to sidstnævnte fås til halv pris.

Mvh.
Thomas