Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ANderledes brug af et digital kamera
Fra : Michael Bothager

Dato : 20-04-05 21:23

Hejsa

Nogen der har lavet hele spillefilm med deres kamera? En fyr her:
http://patrykrebisz.com/stills/FINAL_movie.html har lavet en hel
spillefilm med en 20D, hvor en af hovedelementerne er et digitalkamera.
Jeg syntes det er skisme en fed måde at arbejde på, næsten
stumfilmsagtigt samtidi med det er hyper-moderne.

Muligvis kan det gå hen og blive en ny trend. Nogen der har lavet (eller
set) noget tilsvarende? Kom gerne med links

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-04-05 21:36

Michael Bothager wrote:
> [...]
> Jeg syntes det er skisme en fed måde at arbejde på, næsten
> stumfilmsagtigt samtidi med det er hyper-moderne.

Jeg venter KUN på at soundtracket skal udkomme på CD!

> Muligvis kan det gå hen og blive en ny trend. Nogen der har lavet (eller
> set) noget tilsvarende? Kom gerne med links

Jeg synes ikke der er noget særligt specielt ved, at filmen er skudt med
et spejlreflekskamera. Det er kuriøst, hvis noget, men ellers er det
blot teknik. Havde filmen været indholdsløst og idéfattigt sludder ville
det tekniske fundament ikke kunne redde det alligevel. At filmen så
"handler om" et digitalkamera gør ikke det vilde for mig. Det er et
sjovt påfund, men heller ikke så meget andet.

I bund og grund er det vel en form for stop-motion film, "blot" med
levende karakterer?!

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Holst

Dato : 20-04-05 21:42

Michael Bothager wrote:

> [...]
>
> Muligvis kan det gå hen og blive en ny trend. Nogen der har lavet (eller
> set) noget tilsvarende? Kom gerne med links

Prøv at tag en tur forbi http://www.legogoestohollywood.de og se filmene
der. Navnlig filmen "Michael Jackson's Thriller", som er en udgave i
lego af Michael Jacksons video til "Thriller". Filmen er lavet med et
almindeligt lille Olympus digitalkamera, og til Thriller-videoen tog de
over 5.000 billeder, hvis jeg ellers husker ret.

Fra : Pia Lildballe

Dato : 21-04-05 10:06

> [...]
> almindeligt lille Olympus digitalkamera, og til Thriller-videoen tog de
> over 5.000 billeder, hvis jeg ellers husker ret.

ideen er go - billeder og lyd er fint syncet....men det kunne være fedt at
se en skarp version, hvor der var anvendt de rigtige filmiske elementer. Der
mangler dybde i billederne, der er ikke 'klippet' til closeup-indstillinger
osv. Det er enormt meget arbejde der er lagt i noget, der med få midler i
form af lidt generel filmteknik kunne ha været en klasse over.

mvh
peter

Fra : Jakob

Dato : 20-04-05 21:38