Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto udefra og ind (Nikon Coolpix)
Fra : kautaq

Dato : 20-04-05 20:33

Jeg har forsøgt at tage billeder udefra og ind ad et lukket
vindue her klokken 20:10. Lidt for mørkt måske, men stadig
dagslys - nogenlunde!
Der er intet lys indendørs - kun fra solen. (vilkår)
Billeder skal tages fra ca. 25 meters afstand.

Men der var så godt som intet at se, der var for mørkt
indenfor til at jeg kunne få noget der bare kunne skelnes
fra hinanden.
I morgen prøver jeg ved fuld dagslys, men jeg tvivler
stærkt på at det bliver ret meget bedre.

1. Er der en metode/indstilling af kamera jeg skal prøve?
2. Ekstraudstyr som jeg skal have fat i, i en fart?
3. Hjælp Jeg er ikke så erfaren at det gør noget.

Nikon Coolpix 8800 (10 x zoom + 3 x digi)

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Brian Lund

Dato : 21-04-05 00:08

> [...]
> 2. Ekstraudstyr som jeg skal have fat i, i en fart?
> 3. Hjælp Jeg er ikke så erfaren at det gør noget.

Kan du instille kameraet til manuel? - Så kan du jo bare justere
blænde/lukkertid indtil du kan se noget på billedet! - Du skal muligvis
bruge et stativ... En anden god hjælp vil være et polfilter så du ikke får
reflektioner i ruden!

Brian

Fra : kautaq

Dato : 21-04-05 23:46

Lund wrote:

> [...]
> blænde/lukkertid indtil du kan se noget på billedet! - Du skal muligvis
> bruge et stativ... En anden god hjælp vil være et polfilter så du ikke

Polfilter er bestilt hos Bingo (hvorfor er al Nikons tilbehør i
restordrer?)

Jeg har læst på lektien og manualen ligeså, men de 10xZoom
rækker nok ikke og stativ er udelukket.
Jeg siger tak for hjælpen.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-04-05 08:13

In article <4d5f4b1544kautaq@post2.tele.dk>, kautaq wrote:

> Polfilter er bestilt hos Bingo (hvorfor er al Nikons tilbehør i
> restordrer?)

Så købe B+W eller Hoya - Det er de 2 førende filterfabrikanter.

> Jeg har læst på lektien og manualen ligeså, men de 10xZoom
> rækker nok ikke og stativ er udelukket.
> Jeg siger tak for hjælpen.

Husk, polfilter hjælper ikke megetvinkeltret på, men er optimalt
ca. 30 grader på glasset.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-04-05 18:54

Povl H. Pedersen wrote:

> Så købe B+W eller Hoya - Det er de 2 førende filterfabrikanter.

Det forekommer at jeg har set et eller andet sted, at Nikons filtre faktisk
/er/ Hoya.
vh
Jan

--