Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Frodo Nifinger vildleder denne gruppe...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-04-05 19:43

Frodo Nifinger vildleder fotogruppen...

Det er nok de fleste bekendt, at jeg har postet et OTD (Oplæg Til
Debat), der handler om en opdeling af fotogruppen, og den
forbindelse har Frodo Nifinger postet en indlæg, hvor han forsøger
at vildlede denne gruppes brugere, og han hævder, at det er min
hensigt at ødelægge gruppen.

Lad mig staks sige, at alle de påstande som Frodo Nifinger og hans
støtter fremfører er noget forvrøvlet sludder, det er ikke min
hensigt at ødelægge noget som helst, men jeg er nået til den
erkendelse, at mængden af emner der diskuteres her i fotogruppen er
blevet alt for stor, og at det er tvingende nødvendigt at overveje
en logisk opdeling gruppen.

Jeg er kommet frem til, at det mest naturlige ville være at skelne
imellem fotoudstyr og det at fotografere + billederne, en inddeling
som iøvrigt kendes fra edb-grupperne, hvor der også er inddelt i
hard- og software. Der er næppe nogen som vil begynde at snakke om
indkøb af og priserne på computere, i de grupper som handler om
web-design og programering.

I grove træk, så går mit OTD ud på, at der kommer en ny
fotoudstyrsgruppe til den inkøbsorienterede snak, hvor der kan
sammelignes produkter, priser, forhandlere o.s.v., og hvor disideret
forbrugersnak også vil være on-topic.

I fotogruppen vil der stadig kunne snakkes om en given tele er
velegnet til fuglefotografering, eller om et et flashanlæg er godt
nok til et lille hobby-portrætstudio, for så længe snakken handler
om fotografering så er den on-topic i fotogruppen. Det er først hvis
folk vil diskutere priser, og hvilken on-line fotobutik, der sælger
telen eller flashanlægget billigst, at de skal ske i fotoudstyrsgruppen.

Tænk også på, at Finn Krogh Jørgensen i slutningen af 1997 foreslog
en opsplitning af news:dk.fritid - så der kom en undergruppe, der
kom til at hedde news:dk.fritid.foto - og det har mig bekendt ikke
ødelagt noget helst.

Den heirakiske opbygning af nyhedsgrupperne, at netop det der sikrer
en dynamisk udvikling af dette fora, og mange års erfaring har vist,
at opdelinger af grupperne slet ikke ødelægger noget, de gør
derimod, at grupperne ikke bliver alt for store og uoverskuelige -
og dem der foretrækker en samlet gruppe, kan bare abonnere på begge
grupper og læse de samme indlæg som før.

Der er faktisk stor sansynlighed for, at de i to gruppe får flere
indlæg, da der helt sikkert er mange som p.t. fravælger fotogruppen,
fordi den indeholder alt for meget snak, som ikke interesserer dem.

Og sondringen imellem indkøbssnak og så snak om fotografering og
billederne er rimmelig klar og utvetydig, så de aller fleste godt
kan skelne imellem de to emneområder, og indkøbssnakken er det
største veldefinerede enkeltemne i fotogruppen, derfor er det mest
logisk, at det er netop det, der bliver udskildt i en ny undergruppe.

Men læs mit OTD med objektive øjne, og skulle dette indlæg gøre, at
nogen ændrer synspunkt, så er man altid velkommen til at komme med
en ny udmelding i news:dk.admin

XFUT: news:dk.admin

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-04-05 20:19

> Frodo Nifinger vildleder fotogruppen...

Hvad bilder du dig egentlig ind, anser du diskussionens deltagere for at
være dumme, eller tror du ikke vi selv kan danne en mening.
Frodo´s meninger vægter ligeså meget som andres, og jeg giver ham ret i at
du ikke kun nu, men altid har gjort hvad du kunne for at sætte en kæp i
hjulet på alle de initiativer der er startet i news:dk.fritid.foto

Men du skal have ros for den pæne tone du bruger i dette indlæg, som nok er
et udslag af afmagt.

Træk dit forslag, lad os blive venner og lad os mødes til en god fotosnak i

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-04-05 07:15

Langgaard Bærbar wrote:
> [...]
> et udslag af afmagt.
>
> Træk dit forslag, lad os blive venner og lad os mødes til en god fotosnak i

Hertil vil jeg bare sige at efter jeg læste "Frodos" indlæg var jeg
harm... over hans barnlighed og tilsvinnig af N.R.E.

mvh Tommy Fer

Fra : Egon Stich

Dato : 20-04-05 09:18

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et udslag af afmagt.
>
> Træk dit forslag, lad os blive venner og lad os mødes til en god fotosnak

Prøv lige at tænke efter endnu en gang.
Forslaget er da, i mine øjne, særdeles fornuftigt.

MVH
Egon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-04-05 17:17

Egon Stich wrote:

> Prøv lige at tænke efter endnu en gang.
> Forslaget er da, i mine øjne, særdeles fornuftigt.

Fornuft er et ord, som ikke findes i langgaards ordbog...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 08:09

> Frodo Nifinger vildleder fotogruppen...

<bla bla>

Du er dybt OT i fotogruppen med dette indlæg. Debatten kører allerede i
dk.admin, og du bedes venligst holde den der.

/Alex

XFUT til dk.admin

Fra : Steffen Holm

Dato : 20-04-05 08:10

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> til den inkøbsorienterede snak, hvor der kan sammelignes produkter,
> priser, forhandlere o.s.v., og hvor disideret forbrugersnak også vil være

Hvad så med også at lave en 3. gruppe, der omhandler de ugentlige posts fra
diverse fotografer, hvor de fortæller at deres nyeste billeder nu kan ses på
deres side. (Som i øvrigt har det kommercielle formål at sælge billeder) ?

> [...]
> og hvilken on-line fotobutik, der sælger telen eller flashanlægget
> billigst, at de skal ske i fotoudstyrsgruppen.

Hvis du lægger op til at der må snakkes lidt om hvor godt givent udstyr er
til det ene og det andet, så kan jeg hurtigt forestille mig uanede mængder
af posts fra diverse netbetjente, hvor der råbes højt om fundats, forkert
gruppe m.m.

> [...]
> grupperne ikke bliver alt for store og uoverskuelige - og dem der
> foretrækker en samlet gruppe, kan bare abonnere på begge grupper og læse

Enig

> Men læs mit OTD med objektive øjne, og skulle dette indlæg gøre, at nogen
> ændrer synspunkt, så er man altid velkommen til at komme med en ny
> udmelding i news:dk.admin

Man læser vel altid et OTD med objektive øjne, og danner derefter sin egen
subjektive mening. Den subjektive mening har et andet subjektivt indlæg som
dit svært ved at ændre.

--
Steffen Holm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-04-05 17:19

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Jeg er kommet frem til, at det mest naturlige ville være at skelne
> imellem fotoudstyr og det at fotografere + billederne

Kunne ikke være mere enig. Fatter slet ikke at nogen ser det som noget
negativt at dele gruppen op i to.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-04-05 17:40

Thomas Schreiber <removenews@schreiber.se> wrote:

>Kunne ikke være mere enig. Fatter slet ikke at nogen ser det som noget
>negativt at dele gruppen op i to.

Desværre er der en del, som ikke kan finde ud af, om deres spørgsmål
hører til i den ene eller den anden gruppe. Så de poster samme indlæg i
begge grupper. Det giver mere tomgangs trafik end godt er.

Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-04-05 20:16

Peter Rongsted wrote:
> Desværre er der en del, som ikke kan finde ud af, om deres spørgsmål
> hører til i den ene eller den anden gruppe. Så de poster samme indlæg i
> begge grupper. Det giver mere tomgangs trafik end godt er.

Hvis det er dit udgangspunkt, så al NG trafik vel tomganstrafik.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-04-05 20:33

Peter Rongsted wrote:

> Desværre er der en del, som ikke kan finde ud af, om deres spørgsmål
> hører til i den ene eller den anden gruppe. Så de poster samme indlæg i
> begge grupper. Det giver mere tomgangs trafik end godt er.

Hvis vi skal ta' dit argument alvorligt, så skal vi jo nedlægge alle
grupper på nær en enkelt, for så er der ikke fare for, at folk
kommer til at poste i den forkerte gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Aksel

Dato : 27-04-05 10:44

> Hvis vi skal ta' dit argument alvorligt, så skal vi jo nedlægge alle
> grupper på nær en enkelt, for så er der ikke fare for, at folk kommer til
> at poste i den forkerte gruppe...

Jeg er helt enig med dig i at gruppen burde opdeles.
Tonen i debatten er under lavmålet, du er ikke helt uskyldig selv, men der
er andre der er meget værre.

Hilsen Aksel