Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal dk.fritid.foto forvandles til et OT-d~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-05 02:30

Nej vel!

Er du enig i det, så burde du nok tage en tur omkring news:dk.admin
for at give din mening til kende.

Sagen er, at Niels Riis Ebbesen har fremsat et OTD, dvs. et forslag om at
dk.fritid.foto deles i to grupper: dk.fritid.foto og dk.fritid.fotoudstyr.

Han vil med andre ord have flyttet 95% af indlæggene over i en ny gruppe.
Ve den arme sjæl, der kommer til at nævne et kameramærke eller model i den
gamle gruppe.
NRE vil være over dem som en flue over lort, og når han efterhånden har
drevet os alle ud af gruppen, tager han fat på at overfalde os i den nye
gruppe, skulle vi komme til at diskutere billeder dér.

Jeg elsker dynamikken i dk.fritid.foto. Jeg kan lide, at der kan diskuteres
og spørges frit om alt inden for foto uden at man risikere at være OT. Og
jeg synes efterhånden, at tonen i gruppen er god, og stemningen lidt
pioneragtig.

Jeg opfordrer enhver, der er enig med mig i, at vi vil nøjes med
dk.fritid.foto, at droppe et nejtak til NRE's OTD i tråden
Det er den eneste chance, vi har for at undgå en opdeling og dermed at
opleve NRE "el Diablo" unleashed.
Har du lyst kan du selvfølgelig osgå gi dig til at pløje hele tråden igennem
Jeg kan ikke anbefale det, da det hovedsageligt er ælv, kævl, personfnidder
og mundhuggeri, men vil man kende et par personers sande natur, kan det da
selfølgelig være interessant nok. Men ellers et gigantisk tidsspilde. Der er
efterhånden et par hundrede indlæg. men det er altså nok at skrive et pænt
nejtak i tråd med det oprindellige indlæg (OTD'en)

Hvis du insisterer, kan du selvfølgelig også sige jatak i tråden,men så er
du IMHO noget mindre velkommen.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-04-05 05:21

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> dk.fritid.foto deles i to grupper: dk.fritid.foto og dk.fritid.fotoudstyr.

Diskussion af denne sag hører ikke hjemme i denne gruppe. Det ved Frodo
udmærket, men han er ligeglad, for hans synspunkt skal åbenbart
forfølges med alle midler. Og han må mene, at de argumenter, han og hans
ligesindede har fremført i dk.admin, ikke rækker. Og det er helt
rigtigt: Modstanderne opererer med bevidste forvrængninger af forslaget,
uvederhæftige forudsigelser (gætterier) og personfnidder af værste skuffe.
Dokumentationen for disse mine udsagn fremgår af efterfølgende, der
derfor lades ubeskåret:

> [...]
> efterhånden et par hundrede indlæg. men det er altså nok at skrive et pænt
> nejtak i tråd med det oprindellige indlæg (OTD'en)

Efterfølgende synspunkt er værd at notere sig: Er man for forslaget, er
man ifgl. Frodo mindre velkommen her. Det kan man kalde mangel på
demokratisk sindelag om noget.

> Hvis du insisterer, kan du selvfølgelig også sige jatak i tråden,men så er
> du IMHO noget mindre velkommen.

Det er sat FUT til dk.admin hvor diskussionen hører hjemme. Dvs følgende
indlæg kun fremkommer der

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-04-05 06:24

In article <42648708$0$240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Ole Larsen wrote:

> [...]
> uvederhæftige forudsigelser (gætterier) og personfnidder af værste skuffe.

Det er vel MEGET VIGTIGT, at folk her fra gruppen ved der pågår en
diskussion andetsteds. Og så længe der er diskussion bør gruppen med
jævne mellemrum mindes om det.

> Det er sat FUT til dk.admin hvor diskussionen hører hjemme. Dvs følgende
> indlæg kun fremkommer der

Fjerne for dette indlæg, men jeg opfordrer til at man hopper til DK Admin
og skriver om det der.

Fra : Holst

Dato : 19-04-05 08:20

Ole Larsen wrote:

> Diskussion af denne sag hører ikke hjemme i denne gruppe. Det ved Frodo
> udmærket, men han er ligeglad, for hans synspunkt skal åbenbart
> forfølges med alle midler.

Nej, den hører ikke hjemme her. Men det er efter min mening vigtigt, at
gruppens brugere ved, at der finder en diskussion sted om gruppens
fremtid og at det er vigtigt at deltage. Mange mennesker kender ikke det
store til hvordan Usenet fungerer. NRE's postede OTD for en uge siden
siger jo ikke alverden og endnu mindre om betydningen af at sige sin mening.

> Efterfølgende synspunkt er værd at notere sig: Er man for forslaget, er
> man ifgl. Frodo mindre velkommen her. Det kan man kalde mangel på
> demokratisk sindelag om noget.

Jeg tror, at du skal læse det efterfølgende synspunkt som var der en
smiley efter det.

Og så tror jeg i øvrigt, at det var i dk.admin og ikke her, at de var
mindre velkomne

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-05 09:08

> [...]
> forudsigelser (gætterier) og personfnidder af værste skuffe.
> Dokumentationen for disse mine udsagn fremgår af efterfølgende, der derfor

Ole Larsen!
Gem det her til dk.admin.
Det hører ikke hjemme her i gruppen
Jeg har alene opfordret brugerne her i gruppen til at stemme med fødderne og
gi deres besyv med i form af et nejtak.
Det kan ikke betragtes som OT at påminde om, at der foregår en diskussion om
gruppens fremtid i dk,admin.

Jeg nægter at tage diskussionen med herover i dk.fritid.foto.

> Efterfølgende synspunkt er værd at notere sig: Er man for forslaget, er
> man ifgl. Frodo mindre velkommen her. Det kan man kalde mangel på
> demokratisk sindelag om noget.

Indrømmet, jeg glemte sq en smiley her kl 3:30 i nat
Og jeg mente selvfølgelig : "Hvis du insisterer, kan du selvfølgelig også
sige jatak i tråden,men så er
du IMHO noget mindre velkommen i dk.admin. "

> Det er sat FUT til dk.admin hvor diskussionen hører hjemme. Dvs følgende
> indlæg kun fremkommer der

og fjernet igen, da jeg mener, den her lige skulle svares på.
men EOD herfra. Jeg fylder ikke mere på tråden.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-04-05 06:32

Frodo Nifinger wrote:
> Sagen er, at Niels Riis Ebbesen har fremsat et OTD, dvs. et forslag om at
> dk.fritid.foto deles i to grupper: dk.fritid.foto og dk.fritid.fotoudstyr.

Ærlig talt jag jeg lidt svært ved at se det ufornuftige i dette
forslag??!?!? Hvad er din begrundelse for at vi ikke skal dele gruppen i
to mere specifikke grupper? Det er da rart at undgå alle de utallige
"spam" indlæg omhandlende hvilket digicam man skal købe for 2000kr, og
rent faktisk have en gruppe der snakker om foto/fototeknik, og ikke bare
dødt isenkram.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-04-05 15:49

In article <426497bd$0$79455$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> "spam" indlæg omhandlende hvilket digicam man skal købe for 2000kr, og
> rent faktisk have en gruppe der snakker om foto/fototeknik, og ikke bare

Men newbies vil bruge den øverste gruppe. Så fototeknik burde være
undergruppen. den øverste gruppe skal være mere generel end undergruppen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-04-05 07:48

Frodo Nifinger wrote:

> Hvis du insisterer, kan du selvfølgelig også sige jatak i tråden,men
> så er du IMHO noget mindre velkommen.

Du er IMHO ikke et hak bedre end dem, du er ude efter. Dit udsagn siger jo
rent ud at hensigten helliger midlet. Du deltager jo selv i det du kalder
ævl, kævl og personfnidder - bl.a. i foregående indlæg.

Noget helt andet er at hele denne diskussion er en gigantisk
proportionsforvrængning.
Det drejer sig altså blot om en debatgruppe skal deles i to debatgrupper -
ikke om verdens frelse, sulten på jorden eller retten til at udtrykke sig.
Men om noget så banalt som en diskussion om at man skal klikke på /to/
gruppenavne i stedet for et eller vice versa.
Der må være rigtigt mange, der for alvor mangler indhold i livet!

Til sidst: Ja, jeg går ind for en opsplitning, men finder det afgjort muligt
at leve med resultatet uanset hvad det måtte blive. Til gengæld er det meget
lærerigt at betrakte den adfærd, der until so far er lagt for dage.
Jeg kan huske at en af mine bekendte, der er politiker en gang sagde: Jo
mindre betydning en sag har des mere ophidselse kan den generere. Han har
tilsyneladende ret.

vh
Jan

Fra : Peter T.

Dato : 19-04-05 09:45

Frodo Nifinger leverede følgende historie fra de varme lande:

[cut nonsens]
> Jeg opfordrer enhver, der er enig med mig i, at vi vil nøjes med
> dk.fritid.foto, at droppe et nejtak til NRE's OTD i tråden
[cut nonsens]

Slap af og slå koldt vand i blodet...

--
Folk er sære... de brokker sig over prisen på 1 l. benzin,
men betaler gladeligt 14 kr for en ½ l. postevand.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-04-05 14:04

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Ja, jeg vil da også anbefale at alle gruppens brugere tager over og stemmer
for eller imod at gruppen deles op i to grupper.

Hvis man syntes at gruppen er uoverskuelig og man ikke ser sig i stand til
at sortere de ca. 14 tråde der startes i døgnet, skal man stemme for.

Hvis man syntes gruppen kører fint (emnemæssigt), så stem nej til en
opdeling.

Jeg anbefaler et nej til opdeling af gruppen.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 14:41

Hvorfor overhovedet interessere sig for dette ... der kan da laves alle de
fora'r som folk har lyst til - der hvor der er aktivitet finder folk hen.
Det er da alt andet lige dem der har travlt med at fortælle folk hvad de må
og ikke må, samt dem der spammer der ødelægger et ellers godt fora.

Undskyld hvis dette er en gentagelse af andres indlæg, men jeg gad ikke læse
ret langt i denne tråd.

Mvh. Henrik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-04-05 15:14

"Henrik Rasmussen" <Henrik.rasmussen(a)e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor overhovedet interessere sig for dette ... der kan da laves alle de
> fora'r som folk har lyst til - der hvor der er aktivitet finder folk hen.

Fordi vi har en knusende god gruppe hvor "alt omkring fotografering" kan
diskuteres, og den fungerer fint som den er, og de få tråde der startes
dagligt er jo ikke nok til to grupper.

> Det er da alt andet lige dem der har travlt med at fortælle folk hvad de
> må
> og ikke må, samt dem der spammer der ødelægger et ellers godt fora.

Hvis gruppen bliver delt, så skal du bare se "folk" (NRE) fortælle hvilken
gruppe der er til hvad, og når man midt i en tråd vedr. skarpheden i et
billede spørger ind til hvilken optik der er brugt, og hvad den har kostet
og hvor den er købt, så kommer han og vil have diskussionen over i den anden
gruppe, jo det bliver iriterende.

Fra : Jakob Munck

Dato : 20-04-05 07:22

jeg tror heller ikke at en opsplitning af gruppen vil skabe en bedre debat.
Men nok en del mere juristeri og pindehuggeri om NG-formaliteter. Teknik og
æstetik hænger sammen, når det gælder fotografi, og derfor bør der kun være
én gruppe til det hele.

Jakob

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 20-04-05 08:11

Hold k*** sikke en børnehave. Ja, undskyld mig men her er der vist ingen der
kan lade hinanden noget høre...

Endnu en gang er dk.friti.foto blevet stedet, hvor der er alt for meget
personfnidder. Jeg er så træt af det, at jeg ikke gider mere.

Tak for denne gang.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Christian

Dato : 20-04-05 15:32

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> drevet os alle ud af gruppen, tager han fat på at overfalde os i den nye
> gruppe, skulle vi komme til at diskutere billeder dér.

så længe folk laver en ordentlig beskrivelse i 'emne' så er det da til at
overse og læse de indlæg man finder interessante...

Fra : Holst

Dato : 20-04-05 15:50

Christian wrote:

> så længe folk laver en ordentlig beskrivelse i 'emne' så er det da til at
> overse og læse de indlæg man finder interessante...

Enig. Og brugerne af denne gruppe er forbavsende gode til at skrive et
godt og beskrivende emne.