Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print CD/DVD
Fra : Skeptikeren

Dato : 18-04-05 18:57

Findes der et godt/gode program(mer) til at printe direkte på
CD/DVD'er?
Jeg bruger for tiden det program, der følger med Epson 2100, Epson
print CD ver. 1.01 E, men det er meget primitivt.
Det værste er, at man trods påstand i help-filen om diametre ned til
20 mm ikke kan sætte den indre diameter til mindre end 40 mm.

Have a nice day

Fra : Per

Dato : 18-04-05 20:29

Tror løsningen er at lave en "user defined" printcirkel!

I programmet til min canon printer kunne man kun justere udgangscirklen med
+-10 mm og kunne derfor heller ikke komme ned til de lovede
20mm i midten. Efter jeg lavede et såkaldt nyt "sheet" med egne udgangsmål
for cirkelen virkede det perfekt. Kunne forestille mig at du
har nøjagtigt samme problem.

Held og lykke

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-04-05 22:58

> [...]
> Det værste er, at man trods påstand i help-filen om diametre ned til
> 20 mm ikke kan sætte den indre diameter til mindre end 40 mm.

Det med centerhullet kan du løse med en opgradering. Jeg kan ikke huske
hvilken version af Epson programmet, der understøtter 17 mm hul, men det
findes!
Der står version 1.1.0 på den zipfil jeg har liggende.
Men ellers skift til Canon IP4000 - den printer flottere på CD/DVD'er og er
billigere i drift og nok så vigtigt - slæden kan ikke forskubbe sig så
printet bliver skævt.
Men den printer ikke A3. Den printer også flottere på CD/DVD'er end Epson
950. Taler af erfaring !

Anmeldelse af printbare medier
http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=339&z=1
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-04-05 07:09

Tak for dit indlæg, Michael!
Det er interessant at se, at der findes en opgradering af Epsons
software. Det er trods alt billigere at opgradere software end at købe
en ny printer.
Det burde jo være sådan, at jeg ved henvendelse til Epson kunne få den
opgradering; men da jeg forespurgte, fik jeg det svar, at: "det
drejede sig om 3'parts software, og det ydede Epson ingen service på"
- jeg kunne ikke få en opgradering!

Er det muligt at anvende andres software på Epsons printer? Eller er
der nogle af de mange selvstændige Labelprogrammer, der også kan
printe direkte på CD/DVD - jeg har ikke fundet dem (endnu).

Så hvis du kan hjælpe, vil jeg være meget taknemlig

Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-04-05 10:29

> [...]
> printe direkte på CD/DVD - jeg har ikke fundet dem (endnu).
>
> Så hvis du kan hjælpe, vil jeg være meget taknemlig

Er besvaret i privat mail.

Men du kan da bruge et hvert program til at printe med - du skal 'bare' lave
en skabelon så blækket rammer CD/DVD'en.

Fra : ha

Dato : 19-04-05 10:30

Skeptikeren wrote:
> [...]
> opgradering; men da jeg forespurgte, fik jeg det svar, at: "det
> drejede sig om 3'parts software, og det ydede Epson ingen service på"

Jeg henholdte mig til det der står i Epsons manual m.h.t. størrelsen på
centerhullet, og fik efter nogen skriveri frem og tilbage en opdatering
til print-cd programmet.
Ellers er jeg enig med Michael. Canon Pixma er kanon til prisen.

/ha

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-04-05 11:58

Jeg har været lidt uretfærdig overfor Epson - eller også har de
forbedret sig - ringede til den nye hotline og fik straks hjælp til at
opdatere programmet.
Downloadede den nye version og kan efter installation af ver. 1.20 E
printe ned til 20 mm centerhul.

Det er en stor forbedring.

sk

Have a nice day

Fra : ha

Dato : 19-04-05 13:42

Skeptikeren wrote:
> Downloadede den nye version og kan efter installation af ver. 1.20 E
> printe ned til 20 mm centerhul.

hmm, et link (som hjælp) ville jo gøre underværker

/ha

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-04-05 14:51

On Tue, 19 Apr 2005 14:41:41 +0200, "ha" <minnewsmail@gmail.com>
wrote:

>hmm, et link (som hjælp) ville jo gøre underværker
>
>/ha

-- som skal sendes til:
"ha" <minnewsmail@gmail.com>

eller hva'

sk
Have a nice day

Fra : ha

Dato : 19-04-05 15:54

Skeptikeren wrote:
> eller hva'
´
hæ hæ, jo men helst her i ng'en. Jeg søgte den på epsons hp,
men fandt den ikke.
Der er jo sikkert andre epson brugere der også kan få glæde
af opdateringen.

/ha

Fra : Henrik

Dato : 19-04-05 17:46

On 18/04/05 19:57, in article 1vs76192oasvaa95nqlesmd0085419uf99@4ax.com,
"Skeptikeren" <skeptikeren#remove_me#@privat.dk> wrote:

> [...]
> Det værste er, at man trods påstand i help-filen om diametre ned til
> 20 mm ikke kan sætte den indre diameter til mindre end 40 mm.

Jeg har en version 1.2.1 E, den er godt nok til OS X. Med hensyn til print
kvaliteten på CD/DVD så bruger jeg Verbatim Photo Printable, og vælger
Archival Matte Paper 1440 eller 2880 DPI og til sidst få de lak.
De står lige i øjet.

Mvh. Henrik

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-04-05 23:34

On Tue, 19 Apr 2005 18:45:58 +0200, Henrik <henrik@rayban.dk> wrote:

> [...]
>kvaliteten på CD/DVD så bruger jeg Verbatim Photo Printable, og vælger
>Archival Matte Paper 1440 eller 2880 DPI og til sidst få de lak.

Jeg bruger også Verbatim Photo Printable, men har valgt CD-R som
"papir" med en density på 1440. De er lidt blege, men af skræk for
afsmitning har jeg ikke øget tætheden.
Lak kender jeg ikke! Kunne du ikke skrive et par ord mere om lak?
Såsom type, forbrug, pris, tørretid. Link.

mvh

sk
Have a nice day

Fra : Henrik

Dato : 20-04-05 09:24

> [...]
> Lak kender jeg ikke! Kunne du ikke skrive et par ord mere om lak?
> Såsom type, forbrug, pris, tørretid. Link.

Prøve disse links,

http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&product_id=280
http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1

Tørre tid er et par minutter, jeg har ikke lige tal på hvor mange der i en
dåse. Det giver en flot resultat.

-Henrik