Foto
IBM760 5420
Teil 3020
hacket firmware til 300D (UnDutchables v0~
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-04-05 18:47

Hej
Jeg har lånt et Canon 100-400 f/4,5-5,6 is usm, + 1,4x convetor (der er
tape på 3 kontaker for at snyde autofokus)

men den har meget svært ved at fokucer når jeg bruger Av, men hvis jeg
bruger sportinstillingen virker det fint, så jeg tænker på at ændre
firmvaren fra denne side: http://www.gpi.dk/300d/.

men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det vil hjælpe, hvad menes der f.eks
med dette, som jeg læser det skal man holde 2 knapper ned?
3) Med AI-Servo, bliver kameraet ved med at focusere. Hvis du er til f.eks.
er motersport der fotograferes og bilen kommer mod dig, trykker du udløseren
halvt ned, så vil kameraet ændre focus mens bilen kommer mod dig. Så tryk du
venstre knap (piletast) ned og hold den nede for at frigøre udløseren. Når
du så trykker udløseren helt ned er bilen allerede i focus og kameraet skal
ikke bruge tid på først at fokusere.

Er der nogle som kan hjælpe mig
Gerner Majlandt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-04-05 19:25

In article <4263f28f$0$23085$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Gerner Majlandt wrote:
> [...]
> du så trykker udløseren helt ned er bilen allerede i focus og kameraet skal

Som jeg læser det, så skal du holde venstre-tasten nede når du trykker på
udløseren.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-04-05 20:31

On 18 Apr 2005 18:25:02 GMT, Povl H. Pedersen wrote:

> Som jeg læser det, så skal du holde venstre-tasten nede når du trykker på
> udløseren.

Man trykker udløseren i bund og når man vil tage billedet trykker man på
ventre piletast.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-04-05 21:07

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> On 18 Apr 2005 18:25:02 GMT, Povl H. Pedersen wrote:
> Man trykker udløseren i bund og når man vil tage billedet trykker man på
> ventre piletast.

Hej Jens
jeg kan se at du har et 300D, bruger du en hacked firmware?

mvh
Gerner

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-04-05 21:09

On Mon, 18 Apr 2005 22:06:40 +0200, Gerner Majlandt wrote:

> [...]
>
> Hej Jens
> jeg kan se at du har et 300D, bruger du en hacked firmware?

Ja det gør jeg. Bruger Undutchables 0.2.3.

Det jeg synes best om er flash kontrollen, med en fast lukketid i AV mode.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-04-05 21:42

> Ja det gør jeg. Bruger Undutchables 0.2.3.
>
> Det jeg synes best om er flash kontrollen, med en fast lukketid i AV mode.
> --

Hej igen
Bruger du AI servo som den virker med den firmware?

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved instalation?

mvh Gerner

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-04-05 16:05

On Mon, 18 Apr 2005 22:42:26 +0200, Gerner Majlandt wrote:

> Hej igen
> Bruger du AI servo som den virker med den firmware?

Jeg har brugt den lidt, mest for at se om det virkede. Og det gør det.
Normalt bruger jeg alm. AF og så focuserer jeg bare flere gange på
objektet. Det er vel en vane sag.

> Er der noget jeg skal være opmærksom på ved instalation?

Det eneste jeg gjorde var at sørge for at batteriet var nyopladet. Ellers
gjorde jeg ikke noget.

Jeg har brugt Wasia, Unduchables 0.1.0 og 0.2.3 og den originale. Og jeg
har skiftet flere gange.

Men læs pdf filen også. Du må også spørge igen.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-04-05 20:55

> Som jeg læser det, så skal du holde venstre-tasten nede når du trykker på
> udløseren.

Hej Poul
Tak for svaret
er der nogen som har installeret den, og prøvet at bruge AI servo?

mvh
Gerner

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-04-05 08:26

Gerner Majlandt wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Poul
> Tak for svaret
> er der nogen som har installeret den, og prøvet at bruge AI servo?
>
> mvh
> Gerner

Hejsa

Ja, jeg har den installeret, og det virker når man trykker på venstre
knappen. Syntes dog ikke at det er en brugbar løsning, dog bruger jeg
venstre knappen som skifter til MF i andre situstioner..

mvh Tommy Fer