Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt farveløst
Fra : Morten Wartou

Dato : 17-04-05 23:00

Halløj!

Jeg er faldet for S/H. Jeg kan slet ikke se hvad man skal med farver. Nå-jo,
måske de er gode nok engang imellem. Men S/H-billeder har altid tiltalt mig,
på en eller anden uforklarlig måde.

Jeg har siddet og leget lidt med nogle billeder fra Kreta sidste år:

http://inet.uni2.dk/~unimwl/Kreta%20uden%20farver/

Hvad siger man til dem?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Tja... under normale omstændighedder ser jeg ikke Mortens sludder,
han er bare et opblæst narhoved som har købt et DSLR-kamera, og så

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-04-05 06:20

Morten Wartou wrote:
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Kreta%20uden%20farver/
>
> Hvad siger man til dem?

Fine motiver, men der mangler noget dybde i dem imho. Det er som om det
hele trukket sammen, og man ikke rigtig kan skille forgrund fra baggrund
- sådan lidt overdrevet. Giver det mening?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-04-05 09:52

Thomas Schreiber wrote:

> Fine motiver, men der mangler noget dybde i dem imho. Det er som om
> det hele trukket sammen, og man ikke rigtig kan skille forgrund fra
> baggrund - sådan lidt overdrevet. Giver det mening?

Tak for kritikken. Det kan godt være du har ret, jeg synes dog jeg fik noget
dybde ud af den (for) voldsomme kontrastbehandling. Jeg leger videre. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"I fotogruppen har man ikke position efter hvor veltalende og smart
man er, det er derimod sådan, at deltagerne måler og vejer hinanden

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-04-05 06:01

Morten Wartou wrote:
> [...]
> på en eller anden uforklarlig måde.
>
> Jeg har siddet og leget lidt med nogle billeder fra Kreta sidste år:

Så er vi nogle stykker, der godt kan lide det s/h, i modsætning til
farver, giver. Jeg tror godt jeg kan se, hvad du vil og du er også et
langt stykke nået det. Blot synes jeg at du presser kontrasten lige en
tand for meget. Hos mig kvæles skygger og højlys blokker. Er det min
skærm (Michael B´s billeder gør lidt det samme)
Lukkertiden på vandfaldet er fin (anderledes end hvad man oftest ser ved
rindende vand)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-04-05 09:49

Ole Larsen wrote:

> [...]
> skærm (Michael B´s billeder gør lidt det samme)
> Lukkertiden på vandfaldet er fin (anderledes end hvad man oftest ser

Tak for kritikken. Ja, jeg er gået meget til den med kontrasten. Jeg kender
simpelthen ikke begrænsningens kunst, så det er dejligt når jeg får lidt
slag for det, så kan jeg lære det, kan jeg! :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Jakob

Dato : 18-04-05 09:39

In article <4262dc59$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
detteskalfjernesnews@wartou.dk says...

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Kreta%20uden%20farver/

Kan egentlig godt lide effekten, men nogen af dem virker noget "hårde"
på mig. Specielt ....25.jpg synes jeg har fået en tand for meget, men
hvis det er den dramatiske effekt du er gået efter så er det lykkedes.

Og så vil jeg give Thomas ret i det med dybden, det er egentligt pudsigt
at det sker kan det tilskrives at det er sort/hvid eller er det din
behandling af dem ?

Jeg kan bedst lide closeup af vandet, ..81.jpg siger mig ikke så meget
så måske effekten passer bedst til de mere dramatiske billeder.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-04-05 09:55

Jakob wrote:
> [...]
> på mig. Specielt ....25.jpg synes jeg har fået en tand for meget, men
> hvis det er den dramatiske effekt du er gået efter så er det lykkedes.
Ja, den skulle være dramatisk, men jeg har jo nok været lidt for voldsom. :)

> Og så vil jeg give Thomas ret i det med dybden, det er egentligt
> pudsigt at det sker kan det tilskrives at det er sort/hvid eller er
> det din behandling af dem ?
Godt spørgsmål. Jeg må lege videre og se om jeg kan finde ud af det.

> Jeg kan bedst lide closeup af vandet, ..81.jpg siger mig ikke så meget
> så måske effekten passer bedst til de mere dramatiske billeder.
Vandnærbilledet synes jeg også er godt nok - selv nu med de morgenfriske
øjne. Takker for kritikken.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-04-05 13:46

Morten Wartou wrote:

> Jeg har siddet og leget lidt med nogle billeder fra Kreta sidste år:
>
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/Kreta%20uden%20farver/
>
> Hvad siger man til dem?

Jeg synes som de andre, at din kontrast generelt er for hård.

De billeder, du har træer og buske på, synes jeg ser ud som om du kunne
lysne den grønne farve en smule. Jeg ved ikke hvordan, du har konverteret
til SH, men benytter du farvekanaler skulle det være enkelt.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Michael Bothager

Dato : 18-04-05 18:47

Morten Wartou wrote:
> [...]
> på en eller anden uforklarlig måde.
>
> Jeg har siddet og leget lidt med nogle billeder fra Kreta sidste år:

Hej Morten

Som andre har sagt, så er kontrasten meget hård, også lidt for hård til
min smag. Men denne her:
http://inet.uni2.dk/~unimwl/Kreta%20uden%20farver/target3.html syntes
jeg at himlen lægger op til lidt mere arbejde. Selv tror jeg at hvis du
lysnede nogle af partierne i skrænterne ville give mere liv, og så
brænde himlen lidt mere ind, så den får endnu mere struktur.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager