Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritq ønskes 5
Fra : Gert Medom

Dato : 17-04-05 20:26

Hej Gruppe.

jeghar haft et par dejlige dage udenfor med at fotografere. Jeg har prøvet
at bruge sportsikonet på 300D og det gi´r mulighed for hurtigere
fokusering,
men der er forholdsvis mange kiksede billeder imellem..

Følgende billede synes jeg dog er rimelig vellykket. Anden er måske ikke
(kniv)skarp, men det er lykkedes at komme tættere på!!

Mvh Gert

http://www.megapixel.dk/vis/billede/305682/3//flyvende_and.jpg

Hvis billedet ikke åbnes i fuld størrelse, er der et link nedenunder,
hvor
det kan gøres..

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-04-05 20:36

On Sun, 17 Apr 2005 21:25:37 +0200, Gert Medom wrote:

> [...]
>
> Følgende billede synes jeg dog er rimelig vellykket. Anden er måske ikke
> (kniv)skarp, men det er lykkedes at komme tættere på!!

Hvis det er fullframe er du rimelig tæt på og gråænder er forholdvis nemme
at komme tæt på, så de er nemme at træne på og en bid brød så kommer de
igen, hvis man får dem jaget væk.

Nu er jeg ikke helt klar hvilket objektiv du har brugt med går ud fra at
det er et canon 70 - 300 el. lignenede. Jeg synes det er meget uskarpt.
Jeg bruger næsten udelukkende av på mit 300d med iso 200 - 400 og så en
blænde så lavt som muligt, så får jeg en rimelige lukketider og i dag var
jeg nødt til iso 100 og blæde 10 for at få lukketider så det ikke
udbrædte. og så focuserer jeg manuelt en masse gange og så ryger knappen i
bund når jeg mener at billedet skal tages og jeg får rimelige resultater.
Men det kræver træning.

Jeg har ikke fået set dagens høst igennem endnu, men der skulle gerne være
en fiskehejre og en musvåge samt en vibe. Nu får jeg se hvor gode de er.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-04-05 21:00

On Sun, 17 Apr 2005 21:36:16 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

Jeg hev det lige ind i photoshop inden jeg vil kigge mine egne fra i dag
igennem. Noget USM vil hjælpe en del. Vingerne ser lidt mærkelige ud i
farven og er lidt udbrædt. De burde være mere hvide i det. Men det er nok
noget med solen og lyset at gøre.