Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
beskidt look - how?
Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-05 09:32

hej groups
kan nogen give mig et bud på, hvorledes man opnår det let beskidte look man
ser på rigtig mange fashion fotos i dag?
Jeg har smidt 2 skud i dk.binaer
Det ene er mit eget - taget med Canon 300d kitlense/sollys gennem
vindue/ISO800/kun levels - ikke noget hud-blur.
Det andet er Signe Vilstrups. Jeg ved ikke om det er digitalt taget - hun
bruger ofte noget polaroid af en slags.
Se evt. www.signevilstrup.dk Hun har rigtig mange i det look - hele
Pilgrim-kataloget med Helene Christensen feks. (WAU!)
Smider lige et billede mere, som helt sikkert er digitalt - af Rene
Asmussen.
ikke helt så dirty, men det har det look jeg ønsker at forstå.

Jeg har en tendens til altid at glatte hud med lidt gaussian blur - arbejder
det imod dette look?
eller kan det udemærket kombineres at lave dirty look med glattet hud?

Nogen der kan gi et bud?

Kan vi please holde kritik af fotostilen ude af denne tråd.
Jeg er kun interesseret i hvordan fænomenet opstår - ikke om nogen synes det
er grimt eller pænt :)

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-04-05 19:03

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan vi please holde kritik af fotostilen ude af denne tråd.
> Jeg er kun interesseret i hvordan fænomenet opstår - ikke om nogen synes

+++++++++++++++++++++++

Hej Peter.

Du kan også spørge i gruppen dk.edb.grafik, der sidder også nogle der er
gode til det.
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-04-05 19:27

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:426000cb$0$300$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hej Peter.
>
> Du kan også spørge i gruppen dk.edb.grafik, der sidder også nogle der er
> gode til det.
+++++++++++++++++++++++++++

Arh, jeg kvaj havde ikke set at du havde krydspostet det...sorry.

Fra : michael bs

Dato : 15-04-05 19:46

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Se evt. www.signevilstrup.dk Hun har rigtig mange i det look - hele
> Pilgrim-kataloget med Helene Christensen feks. (WAU!)

Der er jo arbejdet meget med billedernes farver og kontrast men det
"beskidte" look du omtaler, tror jeg kommer fra high pass sharpening.

mvh Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-05 23:00

michael bs wrote:

> Der er jo arbejdet meget med billedernes farver og kontrast men det
> "beskidte" look du omtaler, tror jeg kommer fra high pass sharpening.
>
> mvh Michael

det gir helt klart noget af den effekt jeg søger - thx!

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk