Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Supernørderi..
Fra : Tommy Fer

Dato : 14-04-05 22:05

Hej NG

Idag var jeg til Robocup på dtu, hvor automatiserede "robotter", nærmere
fjernstyrede biler uden fjernstyring, men en computer ombord, skal køre
en rute og score point, ganske underholdende.

Jeg blev især glad for dette billede

http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=14&pos=16

Desværre kunne flash forstyre nogen af robotternes styring, så jeg blev
nød til at bruge ISO800

Hele albummet kan ses her:

http://www.fotofer.dk/thumbnails.php?album=14

Mvh Tommy Fer

Fra : Jan Holm

Dato : 15-04-05 00:17

Tommy Fer wrote:
> Idag var jeg til Robocup på dtu, hvor automatiserede "robotter",
> nærmere fjernstyrede biler uden fjernstyring, men en computer ombord,
> skal køre en rute og score point, ganske underholdende.

Forholdende taget i betragtning ser det meget godt ud. Lidt
fnidder hits og her men som skrevet....

Minder mig om at jeg savner "Robot Wars" ))

Mvh
Jan Holm

Fra : Niels

Dato : 15-04-05 05:19

> Hele albummet kan ses her:
>
> http://www.fotofer.dk/thumbnails.php?album=14
>
> Mvh Tommy Fer

En sjov begivenhed, hvor der er meget svære forhold at fotografere i.. Jeg
synes du har fanget et par gode
situationer - det er tydeligt at du går mere op i indhold end i det rent
"fototekniske".

--
Mvh,
Niels

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-04-05 06:49

In news:425edaf6$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Tommy Fer <NOSPAM@fotofer.dk> wrote:

> Jeg blev især glad for dette billede
>
> http://www.fotofer.dk/displayimage.php?album=14&pos=16

Fint stemningsbillede, men hvorfor må robotten ikke være skarp?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-04-05 07:03

Petersen_Michael wrote:

> Fint stemningsbillede, men hvorfor må robotten ikke være skarp?

Det måtte den hjertens gerne også :D Problemet var manglende lys, jeg
var oppe i ISO800, blænden var 4.0 på 140mm og med en lukke tid på 1/50
sekund. Så kunne vist ikke presse citronen meget mere.

Jeg syntes heller ikke det gør alverdens for billedet, syntes at fokus
rykkes på drengen, hvilket også var min intention med billdet

mvh Tommy Fer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-04-05 13:09

In news:425f592e$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk,

> Det måtte den hjertens gerne også :D Problemet var manglende lys, jeg
> var oppe i ISO800, blænden var 4.0 på 140mm og med en lukke tid på
> 1/50 sekund. Så kunne vist ikke presse citronen meget mere.

Njae
Manden bag drengen er skarpere, end robotten

> Jeg syntes heller ikke det gør alverdens for billedet, syntes at fokus
> rykkes på drengen, hvilket også var min intention med billdet

Fair nok

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-04-05 14:29

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Njae
>Manden bag drengen er skarpere, end robotten

Mon ikke robotten bevægede sig mere end drengen og manden? Det må man i
det mindste håbe, da den skulle gennemkøre en bane på tid.

Peter

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-04-05 19:52

In news:7agv51dulmith9ep7ob2tkvqg97b11uvmq@4ax.com,
Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote:
> Mon ikke robotten bevægede sig mere end drengen og manden? Det må man
> i det mindste håbe, da den skulle gennemkøre en bane på tid.

Jo, men jeg opfatter det ikke som bevægelsesuskarphed, men som forkert
afstandsudmåling, men det er da muligt jeg tager fejl, det er før set