Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til formindskning og komprimering,~
Fra : Morten Bowman

Dato : 14-04-05 18:02

Hejsa
Jeg har indtil nu brugt PS til at lave mine billeder til 640x480 og
komprimere dem.
Men findes der ikke et mindre program der kan det samme?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 14-04-05 20:51

"Morten Bowman" skrev
> Jeg har indtil nu brugt PS til at lave mine billeder til 640x480 og
> komprimere dem.
> Men findes der ikke et mindre program der kan det samme?

www.irfanview.com
Direkte download
http://www.tucows.com/preview/194967.html

Eet enkelt billede:
Image | Resize Resample
Check 640x480
OK

ELLER

Mange billeder:
File | Batch Conversion Rename
Vælg folder ved 'Look in'
Tryk Add all
Tryk 'Set advanced options'
Check i RESIZE
Check Set new size
Set long side to 640
Set short side to 480
OK for at lukke advanced dialog
Sæt evt. 'Output directory'
Tryk 'Start' for at lave resize af alle de valgte billeder til output directory.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-04-05 22:41

Thanks vil straks checke det ud:-9

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-04-05 23:26

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> Hejsa
> Jeg har indtil nu brugt PS til at lave mine billeder til 640x480 og
> komprimere dem.
> Men findes der ikke et mindre program der kan det samme?

Irfanview har en Batch funktion med den effekt du ønsker og så er det
gratis.

Mvh
Simon

Fra : Morten Bowman

Dato : 15-04-05 19:07

On Fri, 15 Apr 2005 00:26:20 +0200, "Simon Nielsen" <news@siho.dk> wrote:

>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
>
>Irfanview har en Batch funktion med den effekt du ønsker og så er det
> [...]

Jep dejlyt