Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fjern.betjening til 300D ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-04-05 16:26

Hejsa

Jeg prøvede lige at lave denne til mit 300D:
http://www.gpi.dk/300d/remote/d.htm

Kan dog ikke få den til at virke!! Uanset hvilke ledninger jeg kortslutter
sker der intet!

Er der nogen derude der har prøvet at lave den og kan hjælpe ?

Kan da lige nævne at jeg har fjernet evt. plast fra leder vha. flamme, og at
kameraet er sat til remote vha. knappen lige til højre for on/off-knappen.
Gør jeg noget forkert ?

/Ole

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 14-04-05 16:54

"Ole Rasmussen" <ole@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan da lige nævne at jeg har fjernet evt. plast fra leder vha. flamme, og
> at kameraet er sat til remote vha. knappen lige til højre for

Hej Ole,

Jeg kan godt nok ikke hjælpe dig med dit problem, men jeg forstår ikke
hvorfor du gider alt det bøvl.

Se lige her:
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100399&menuid=1581&level=2

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : [HCS] 4000

Dato : 14-04-05 17:03

Den samme kan købes i Itbutikken til 20 kr.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-04-05 17:27

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt nok ikke hjælpe dig med dit problem, men jeg forstår ikke
> [...]

Ganske enkelt fordi jeg ikke kunne finde den !! Lyder måske dumt, men jeg
har prøvet adskillige engelske og tyske sites (inkl. canon) uden at kunne
finde en fjernbetjening der helt sikkert virkede til et 300D. Og så kan det
fåes i Itbutikken, ca. 20 min. kørsel herfra .....

Takker mange gange for info (Også til dig Hans)

/Ole

Fra : Holst

Dato : 14-04-05 18:54

Ole Rasmussen wrote:

> [...]
> finde en fjernbetjening der helt sikkert virkede til et 300D. Og så kan det
> fåes i Itbutikken, ca. 20 min. kørsel herfra .....

Sådan en har jeg også lige måttet bestille. Sjovt legetøj sikkert. Godt
nok lidt voldsomt at skulle betale 43 kr. i porto, men det overlever jeg
jo nok. Det koster jo også dig lidt at skulle køre ned og hente den, så
det bliver jo nok det samme i den sidste ende. Så nu håber jeg, den
dukker op på lørdag, så jeg har noget at lege med.

> Takker mange gange for info (Også til dig Hans)

Det siger jeg også. Jeg havde troet, at en sådan var meget, meget dyrere.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-04-05 14:01

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det bliver jo nok det samme i den sidste ende. Så nu håber jeg, den dukker
> op på lørdag, så jeg har noget at lege med.

Glæd dig - det funker bare . Nu mangler jeg bare en dårlig undskyldniong
til at bruge den .

Ufatteligt at de kan lave det til den pris, og så endda med batteri !!!

/Ole

Fra : Holst

Dato : 15-04-05 14:54

Ole Rasmussen wrote:

> Glæd dig - det funker bare . Nu mangler jeg bare en dårlig undskyldniong
> til at bruge den .

Ja, jeg glæder mig også. Ved ikke helt, hvad jeg skal bruge den til. I
alle de år, jeg har fotograferet, har jeg sjældent haft behov for sådant.

> Ufatteligt at de kan lave det til den pris, og så endda med batteri !!!

Ja, det synes jeg også. Jeg har en formodning om, at den måske er
prissat forkert. Der er måske smuttet et 1-tal foran 20. Det andet sted
kostede den jo 100 kr. Men hvem ved. Når man tænker på, hvad man kan få
for en 10'er i en Tiger-butik, så kan en sådan fjernbetjening bestemt
heller ikke koste mange basører.

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 14-04-05 20:47

> [...]
det
> fåes i Itbutikken, ca. 20 min. kørsel herfra .....

Jeg har købt sådan en her til min 350D, og den er jeg meget glad for..

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100534&menuid=1581&level=2

Den kan også købes ved IT butikken, men den er væsentlig dyrer end hos
photoshop.dk.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-04-05 21:04

"Thomas Hupfeldt" <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt sådan en her til min 350D, og den er jeg meget glad for..
>
> http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100534&menuid=1581&level=2

Kan den bruges i "bulb"-mode ? Skal have noget der kan bruges til astrofoto,
så det er vigtigt at den kan "låse" i exposure...

/Ole

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 14-04-05 21:44

> Kan den bruges i "bulb"-mode ? Skal have noget der kan bruges til
astrofoto,
> så det er vigtigt at den kan "låse" i exposure...

Ja, for at være sikker har jeg lige testet det.. Du kan trykke knappen halvt
ned for at fokusere, så kan trykke helt ned, og skubbe den frem, så låser
den, og lukkeren er åben til du trækker knappen tilbage igen.

Jeg syntes det er en lækker fjernbetjening, og den virker ikke så "billig"
som den trådløse til 99,-

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : GPI

Dato : 14-04-05 17:24

> [...]
at
> kameraet er sat til remote vha. knappen lige til højre for on/off-knappen.

Hej Ole

Prøv uden at kameraet er sat til remote.

Mvh
Poul

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-04-05 21:03

"GPI" <gpi@fjerngpi.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ole
>
> Prøv uden at kameraet er sat til remote.

Det virker heller ikke..... har mistanke om at det er det jackstik jeg har -
det er med fire "kontakter", men det har det jo også på den vejlednbing jeg
fandt på nettet.....

Men smutter forbi Itbutikken i morgen, så må vi se om deres infrarøde duer

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 22:26

> [...]
> vejlednbing jeg fandt på nettet.....
>
> Men smutter forbi Itbutikken i morgen, så må vi se om deres infrarøde duer

Ja, den infrarøde duer, men kun hvis du er foran kameraet. Sensoren sidder
på kameraets forside.

Claus

Fra : Ole Sahl

Dato : 15-04-05 14:12

> [...]
> vejlednbing jeg fandt på nettet.....
>
> Men smutter forbi Itbutikken i morgen, så må vi se om deres infrarøde duer

Der er forskel på de forskellige headsets nogle af dem virker bare ikke til
projectet.
Har selv været heldig med et headset til kr. 5,-

Mvh. Ole Sahl

Fra : Jesper Andersen

Dato : 15-04-05 14:54

"Ole Sahl" <nosecret4you@yahoo.dk> wrote in

> Der er forskel på de forskellige headsets nogle af dem virker bare
> ikke til projectet.
> Har selv været heldig med et headset til kr. 5,-
>
> Mvh. Ole Sahl

Hej

Har søgt lidt på nettet efter mere info om emnet. På
http://www.dslrfocus.com/help/eoscable.htm kan man se et diagram til en
ledning som bruges til at remote fra en seriel-port i forb. Dslrfocus
(noget software).

Efter hvad jeg kan tyde af diagrammet, ser det ud til, at man skal bruge et
mini stereo-jack, altså 3 ben. Det inderste ben er stel. Lægger man en
forbindelse mellem det inderste ben og det midterste, virker det som AF.
Lægger man en forb. mellem inderste og yderste, er det shutter. Det vil med
andre ord sige, at midterste ben svarer til at trykke shutter relase halvt
ned og yderste svarer til at trykke den helt ned.

Mvh
Jesper