Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flere billeder
Fra : Michael Bothager

Dato : 13-04-05 21:37

Hejsa

En lille serie af lidt anderledes triathlon-billeder her:
http://www.michaelbothager.dk/en/triathlon.html

Som sædvanlig, ros, ris, og andre følelesesladede udsagn er velkomne
--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 14-04-05 06:23

Michael Bothager wrote:
> En lille serie af lidt anderledes triathlon-billeder her:
> http://www.michaelbothager.dk/en/triathlon.html
> Som sædvanlig, ros, ris, og andre følelesesladede udsagn er velkomne

Det "midterste" billede er virkelig lige efter min smag. Rigtig lækre
farver og meget levende. Super arbejde! Desværre synes jeg dit galleri
ødelægger dine billeder. Man kan ikke linke direkte til et billede, og
billedstørrelsen er meget lille imho. størrelsen har naturligvis intet
med dit galleri at gøre Desuden mener jeg at en fotograf med dit
potentiale, i hvert fald ud fra hvad jeg har set af dine skud tidligere,
skulle finde en anden løsning, end et "standard" galleri som simpleviwer
jo er. Mine tanker om det

Hvor meget postproduktion har du foretaget på billedet?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Michael Bothager

Dato : 16-04-05 19:00

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> potentiale, i hvert fald ud fra hvad jeg har set af dine skud tidligere,
> skulle finde en anden løsning, end et "standard" galleri som simpleviwer

Hej Thomas.

SimpleViewer er blevet sparket ud. Jeg må lære flash en dag jeg har tid

> Hvor meget postproduktion har du foretaget på billedet?

Konvertering med WB, en lille smule kurve. Photoshop med
"anti-gråslørings-layers" for at fjerne den "hinde" der typisk er over
billederne, og så er der lavet lidt burn-in i kanterne. 10-15 minutters
arbejde ialt.

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 17-04-05 08:39

Michael Bothager <not@valid.com> wrote:

> [...]
> "anti-gråslørings-layers" for at fjerne den "hinde" der typisk er over
> billederne, og så er der lavet lidt burn-in i kanterne. 10-15 minutters

Hej Michael

Kunne du ikke forklare hvordan du laver det der
"anti-gråslørings-layers" i Photoshop.

Thomas

Fra : Michael Bothager

Dato : 17-04-05 15:58

Thomas Bach Piekut wrote:
> [...]
<snip>

> Hej Michael
>
> Kunne du ikke forklare hvordan du laver det der
> "anti-gråslørings-layers" i Photoshop.

Hejsa.

Det er ikke metoder jeg selv har opfundet, men som jeg har samlet op
rundt omkring. Normalt syntes jeg at det er som om der er en slags "grå"
hinde over billedet inden man er færdig med behandlingen, som om
billederne mangler det sidst "piza" for at ringe. Det er meget smag-
og stilbaseret, men jeg har hørt mange sige det samme.

I Phosothop er der mindst 2 måder det kan laves på. Den jeg anvender er
følgende:

1. Med Magic Wand (tolerance 36, anti-aliased), så vælger jeg højlys
områderne (evt. med select similar i menuen for at få det hele med).
Selektionen bliver feathered med 15 pixels, og inverteret, så nu er alt
andet end højlysene markeret.

2. I et nyt kontrast-lag (baseret på markeringen) sætter jeg kontrast til 6.

3. Genindlæs markeringen (Select/Load Selection, og vælg den
kontrastmaske der findes på billedet), og lav et levels lag med
3/1.0/245 (245 kan godt være lavere efter behag).

Det er den ene måde. Den anden, som normalt kaldes "lokal
kontrast-forstærkning, laves vha. USM med indstillingen 20/50/0 (50% kan
sagtens øges til op mod 200, alt efter billedet).

Kontrast-metoden syntes jeg er lidt for hårdhøndet, så den anvender jeg
ikke selv mere.

Prøv, og sig til hvis der er noget der er uklart.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-04-05 09:02

Michael Bothager wrote:

> En lille serie af lidt anderledes triathlon-billeder her:
> http://www.michaelbothager.dk/en/triathlon.html

IMHO fremragende billedsyn - lidt for mørktonede billeder efter min samg -
og så er jeg ikke vildt med det der flash-flimmer-noget og ville i øvrigt
gerne kunne se nogle billeder, der er større end disse godt-og-vel
thumbnails. Det er lidt som at se Botticellis Venus på et frimærke.
Men sikke herlige billeder, du (vistnok) tager.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Michael Bothager

Dato : 16-04-05 19:01

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> thumbnails. Det er lidt som at se Botticellis Venus på et frimærke.
> Men sikke herlige billeder, du (vistnok) tager.

Hej Jan

Tak for indspark, der er nu ikke længere Flash. Er de, efter din mening,
store nok nu, eller hvor store vil du mene de skal være?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-04-05 15:24

Michael Bothager wrote:

> Tak for indspark, der er nu ikke længere Flash. Er de, efter din
> mening, store nok nu, eller hvor store vil du mene de skal være?

Meget rarere! Størrelsen på dine liggende billeder er OK, jeg kunne godt
tænke mig det billede , der er opretstående var af samme størrelse. Jeg har
af samme grund selv lavet to actions til klargøreng af billeder til web - et
til 'Landscape' og et til 'Portraits'.

vh
Jan