Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[OTD] Gruppe om fotoudstyr
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-04-05 09:05

[OTD] Gruppe om fotoudstyr

1). Emne:
Fotoudstyr

2). Beskrivelse:
Snak om tekniske data og anskaffelse af fotoudstyr

3). Fundats:
I denne gruppe kan brugerne snakke om alt vedrørende valg og
anskaffelse af fotoudstyr, der kan sammenlignes tekniske
specifikationer, priser, garantier og rabatordninger på fotoudstyr,
tilbehør og lignende.

Følgende liste er typiske eksempler på emner, som er on-topic i
denne gruppe, listen er ikke udtømmende, og den skal kun opfattes
som en vejledende rettesnor.

I denne gruppe kan der:

- sammenlignes tekniske specifikationer, kvalitet, priser,
garantier og rabatordninger på fotoudstyr, tilbehør,
billedprint, o.s.v.

- efterlyses info og vejledning ved kamerakøb, det kan f.eks.
være de spørgsmål, som førstegangskøbere typisk har i
forbindelse med anskaffelse af et digitalt kamera.

- stilles spørgsmål omkring forskellige butikkers konkrete
slagtilbud på digitale kameraer, og om de er et godt køb.

- efterlyses oplysninger om specifikke danske og udenlandske
forhandlere og fotobutikker er seriøse, og om der er nogen
som har gode eller dårlige erfaringer med køb hos bestemte
forhandlere.

- stilles spørgsmål til og evalueres på prisniveauet, servicen,
garantierne og leveringstiderne, hos forskellige danske og
udenlandske on-line butikker.

- stilles spørgsmål omkring de problemstillinger, som der
kan være i forbindelse med køb af fotoudstyr i udenlandske
on-line butikker.

- forud for ferierejser efterlyses informationer omkring
prisniveauet på fotoudstyr i udlandet.

- også stilles spørgsmål omkring told og moms i forbindelse
med køb af fotoudstyr i udlandet.

- stilles spørgsmål omkring garantireparationer, og hvordan
man skal forholde sig, hvis fotoudstyr skal sendes til
reparation hos en udenlandsk forhandler.

- spørges til alle de ulemper, der kan være i forbindelse med
køb af fotoudstyr i udlandet, det kan f.eks. være
brugsanvisninger på tysk, batteriladere til 110 volt o.s.v.

Gruppen er ikke forbeholdt "private", den kan anvendes af alle typer
fotografer (amatørfotografer, semiproff. og proff. fotografer).

Gruppen er ikke beregnet til køb/salg/bytte af fotoudstyr, sådanne
indlæg henvises til news:dk.marked.privat.foto - og opslag henvises
til en passende opslagsgruppe. Det er heller ikke tilladt at
vedhæfte filer, f.eks. billeder.

4). Begrundelse:
Forslaget skyldes et ønske om, at få fjernet indkøbssnakken fra
news:dk.fritid.foto - da den er meget generende i en gruppe, der har
fotografering som emne.

5). Eksisterende trafik:
Der er p.t. meget store mængder af denne type indlæg i

6). Forslag til navn(e):
news:dk.fritid.fotoudstyr - news:dk.fritid.fotogrej

7). Moderering:
Nej

8). Forslagsstiller:
13.04.2005 - Niels Riis Ebbesen

9). Debatperiode:
14.04.2005 - 10.05.2005

---------------------------------
Dette indlæg er også sendt til:
Og der sat FUT til: news:dk.admin

Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 22:01

Fin idé

Er også lidt træt af altid kun at skulle læse om nye kameraer og objektiver
som folk vil købe.
At diskuttere billedteknik, komposition og andre ting som både digital og
analog folket kan deles om, er også intressant.
(Når nu folk engang er færdige med deres indkøb og skal til at lære at bruge
udstyret)

--
Tom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-04-05 22:24

Tom wrote:
> Fin idé
>
> Er også lidt træt af altid kun at skulle læse om nye kameraer og objektiver
> som folk vil købe.

Hej Tom, det er styregruppen som afgør om forslaget bliver til
noget, den holder til i news:dk.admin - og den læser ikke med her i
fotogruppen, så hvis du vil ha' indflydelse på beslutningen, så skal
du poste dit svar der.

Det er derfor der i OTD'et er sat FUT til news:dk.admin

FUT news:dk.admin

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 17:50

> [...]
> der.
>
> Det er derfor der i OTD'et er sat FUT til news:dk.admin

Kender det alt for godt.
Jeg kan ikke fordrage de folk der sidder og leger konger i dk.admin, så der
skal jeg ikke hen
Det er TOTAL useriøst hvad der foregår (nogen gange) i dk.admin.
At de så lige får dette indlæg som jeg ikke engang gider læse svarene på er
sjovt. Jeg kan ikke tage det seriøst, det gør de sikkert heller ikke med mit
indlæg.

Jeg tror du har gode chancer for at få lavet en ny gruppe. Det var det samme
med dk.fritid.bil som blev delt op i dk.teknik.bil. Det er sådan set
ligemeget om folk synes det er en god idé eller ej. Bare der er trafik nok,
så er der gode chancer.
Held og lykke.

--
Tom

Fra : Lotte M

Dato : 14-04-05 18:40

Tom skrev:

> Jeg kan ikke fordrage de folk der sidder og leger konger i dk.admin, så der
> skal jeg ikke hen

Hmm, brugerne i dk.admin er almindelige brugere som du. Det eneste
særlige ved dk.admins brugere er, at de er interesserede i at være med
til at udvikle gruppehierarkiet.

> Jeg kan ikke tage det seriøst, det gør de sikkert heller ikke med mit
> indlæg.

Din holdning har betydning! Det er vigtigt, at flest mulige berørte
brugere giver deres holdning til kende om forslagene, og i dk.admin er
det helt legalt bare at skrive "enig" eller "me2". jeg håber, at du og
eventuelle andre med "dk.admin-forskrækkelse" om ikke andet vil smide
en ultrakort holdningstilkendegivelse.
--
Mange hilsner
Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 19:46

"Lotte M" <post@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, brugerne i dk.admin er almindelige brugere som du. Det eneste særlige
> ved dk.admins brugere er, at de er interesserede i at være med til at
> udvikle gruppehierarkiet.

Det er jeg ikke enig i

> [...]
> helt legalt bare at skrive "enig" eller "me2". jeg håber, at du og
> eventuelle andre med "dk.admin-forskrækkelse" om ikke andet vil smide

De fik i dk.admin min mening, jeg ønsker held og lykke med oprettelsen.

--
Tom