Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste kamera til kr. 3.000?
Fra : Anders [8000]

Dato : 12-04-05 17:38

Nu har jeg efterhånden haft forskellige point-and-shoot kameraer heriblandt
Canon Ixus V2, Ixus 330, og Casio Z40 (dette har jeg stadig).

Nu kunne jeg dog godt tænke mig at få et kamera som tager gode billeder med
en god dybde, og gode farver.

Hvad kan I anbefale mig? Billedkvaliteten kommer i første række, dog behøver
det ikke være alt for stort og uhandy.

Mvh. Anders

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-04-05 17:47

Anders [8000] wrote:
> Nu kunne jeg dog godt tænke mig at få et kamera som tager gode billeder med
> en god dybde, og gode farver.

Prøv at lave en søgning på
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.foto

Dit spml bliver stillet alt for ofte i gruppen.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Anders [8000]

Dato : 12-04-05 19:44

> Prøv at lave en søgning på
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.foto
>
> Dit spml bliver stillet alt for ofte i gruppen.

MEN der kommer jo hele tiden nye kameraer. Og det jeg spørger om er jo ikke
lige det samme som mange andre spørger om, eller samme prisklasse.

Så prøver igen - nogen forslag?

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-04-05 18:01

Anders [8000] wrote:
> [...]
> en god dybde, og gode farver.
>
> Hvad kan I anbefale mig? Billedkvaliteten kommer i første række, dog behøver

Det vil jeg mene alle de nævnte kan.

hvis dette er godt nok

http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0048_r1.jpg

kan en powershot 520 også. Husk at forstørre. Der er tegning helt hen
til under bilen. Billedet er kun komprimeret til web, ingen anden
behandling.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Anders [8000]

Dato : 12-04-05 19:44

> Det vil jeg mene alle de nævnte kan.

Men jeg vil jo netop have et der er BEDRE end de tidligere nævnte.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-04-05 19:58

In article <425c16ee$0$646$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Anders [8000] wrote:

> Men jeg vil jo netop have et der er BEDRE end de tidligere nævnte.

Så er det digitalt spejlrefleks. Canon 300D / 350D / 10D / 20D eller
Nikon D60 / D70 / D70s, eller evt et andet mærke.

Men de bliver større, da de bedre billeder = større sensor = større glas.

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-04-05 20:10

Anders [8000] wrote:

> Men jeg vil jo netop have et der er BEDRE end de tidligere nævnte.

Du skriver således:

[...]

Det opfatter jeg som om du ønsker

"at få et kamera som tager gode billeder med
en god dybde, og gode farver."

Og dem har du/har haft/ 3 stks af.

Nu skriver du så at du ønsker et der er bedre end disse. Det kunne man
ikke vide med mindre man er tankelæser.

Men jeg har en fornemmelse af, at du mener at de nævnte ikke kan tage
gode billeder som nævnt. Det kan de, hvis ejeren kan bruge dem.

I øvrigt: var det eks. jeg gav dig godt nok ? Det kunne jo være rart at
vide hvad du mener, når du siger "gode billeder............"