Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300D + synckabel til flashanlæg
Fra : Peter Holm

Dato : 12-04-05 09:14

hejsa
hvordan for jeg forbundet mit 300D med kabel til flashanlæg (flashanlæget på
Huset, hvis nogen skulle kende det)
Gerne et link til et kabel hos http://www.technikdirekt.de/ da jeg skal
bestille noget der anyway.

Hvor sættes kablet i kameraet? Jeg har ST-E2, men der er ej heller stik til
kabel.
Skal jeg ha et eller andet agregat at sætte i flash-skoen, hvor kablet så
sættes i?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 12-04-05 13:13

Du skal købe en dims til at sætte i din flashsko så du kan koble dit
flashkabel til.

Bl.a. Hama laver nogen men kan ikke lige huske varenummeret.

Har netop samme problematik med min Nikon D70.

Claus

Fra : den ægte fotomand

Dato : 12-04-05 15:33

altså jeg benytter en ganske almindelig syncro flashsko til mit kamera, du
mister jo så alt regulering, hvis du skal ha det, men jeg kører med
permanent lukketid på 1/60 så ingen problemer med det, og måler så blænden
med min løse flashmåler.

Mit kamera er så Canon, men det virkede også på mit Nikon kamera

Mvh Per

Fra : Peter Holm

Dato : 12-04-05 18:03

den ægte fotomand wrote:
> [...]
> måler så blænden med min løse flashmåler.
>
> Mit kamera er så Canon, men det virkede også på mit Nikon kamera

Man mister vel ikke mulighed for at stille lukketid og blænde i manual mode?
Kan du finde 'en ganske almindelig syncro flashsko' på en hjemmeside til
mig - evt http://www.technikdirekt.de/ ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : den ægte fotomand

Dato : 12-04-05 21:41

> [...]
mode?
> Kan du finde 'en ganske almindelig syncro flashsko' på en hjemmeside til

nej selvfølgelig kan du bruge alle dine manuelle indstillinger, men du kan
ikke styre flashen fra kameraet, som du eksl.vis kan gøre det med en Canon
flash ovenpå

Mvh Per

Fra : den ægte fotomand

Dato : 12-04-05 21:44

> [...]
mode?
> Kan du finde 'en ganske almindelig syncro flashsko' på en hjemmeside til

Men på www.hama-danmark.dk kan du også finde nogle under foto, flash,
adaptor, sko m.m.

feks: -INFO 006891 FLASH-VIPPELED 1

----
Ca. pris 176,75

Flash Vippeled 1: * drejelig i 180°. * Højde 45 mm.

Mvh Per

Fra : Peter Holm

Dato : 13-04-05 06:36

> feks: -INFO 006891 FLASH-VIPPELED 1

umiddelbart synes jeg ikke den foreslåede har stik til kabel...
Mon ikke det er denne istedet?
INFO 006951 FLASHADAPTER 1

Ca. pris 123,75

Til Kamera med midterkontakt og blitz med kabel.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 13-04-05 06:41

Peter Holm wrote:

> [...]
> INFO 006951 FLASHADAPTER 1
>
> Ca. pris 123,75
>
> Til Kamera med midterkontakt og blitz med kabel.

her er den på BH's side:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=89979&is=REG

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 13-04-05 14:56

Peter Holm wrote:
> [...]
> stik til kabel.
> Skal jeg ha et eller andet agregat at sætte i flash-skoen, hvor

Jeg satte http://www.photoshop.dk/ på sagen og de kom med følgende svar:

Hej Peter

Så har jeg fået svar fra Canon DK/Nordic.

Der findes desværre ikke et originalt Canon produkt som kan ændre den
nuværende skokontakt på 300D til et synkro stik.

Hama´s sko (den du nævnte fra vores hjemmeside) er eneste løsning, men du
kan ifølge Canon risikere induktion af strøm, så du risikerer at brænde
skokontakten af. Ken fra Canon anbefaler at anvende den indbyggede blitz og
så flashanlæget med en slavekontakt (det talte vi også om igår). Ken har
talt med flere i samme situation, hvor man nærmest har blændet lysglimtet
fra kameraet så meget af, at lysglimtet kun lige er nok til at trække
slavesensoren.

Et alternativ er Canon skokabel 2 med monteret flash, der vendes bagud så
lysglimtet opstår men ikke i retning af motivet.

Det er lidt Storm P. agtigt, men det er desværre de eneste muligheder for at
opnå udladning af lys på et flashanlæg med dette kamera.

Venlig hilsen
PhotoShop Denmark ApS

Lars H. Holfelt

Peter Holm