Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tja, solen skinner stadig
Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 16:16

http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0105b-w.jpg

Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-05 16:25

> http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0105b-w.jpg

.... Hvorfor så ikke illusterere det?

> Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

At noget ikke er efter bogen, er vel ikke en kvalitet i sig selv? Jeg bryder
mig ikke om dit billede.

Generelt (der er altså undtagelser) bryder jeg mig ikke om moderne
s/h-fotos, der som oftest bare virker prætentiøse på mig. Hvorfor bevidst
tilstræbe, at ens fotografier skal ligne noget, der er fremstillet før 2.
Verdenskrig? Nu og da ser jeg fotografier, hvor farverne under eksponering
er så tilpas afstemt og afdæmpet, at fotografiet næsten fremtræder som s/h.
Det kan virke utroligt stemningsfuldt og fremhæve motivvalget ganske meget.

Hvis et fotografi ikke fungerer med naturlige farver, fungerer det i mine
øjne heller ikke som s/h.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/03/05)

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 16:41

Jens Bruun wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> .... Hvorfor så ikke illusterere det?

For mig er det ikke svært at se.....

> Hvis et fotografi ikke fungerer med naturlige farver, fungerer det i mine
> øjne heller ikke som s/h.

Hvis man betragter fotografering som et forsøg på reproduktion af det
sete, forstår jeg.
Betragter man det imidlertid som et forsøg på billeddannelse og indser
at s/h er noget helt andet end farver ( som pærer vs. æbler ) bliver
sagen imho en helt anden.

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 16:54

Klippede for meget. Følgende skulle med:

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 11-04-05 16:49

> http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0105b-w.jpg
>
> Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

Hej

Som billede er det da meget godt, men jeg savner dog et egentlig og
tydeligere motiv.

Hvad gik galt i PS

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 16:57

Langgaard Bærbar wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Som billede er det da meget godt, men jeg savner dog et egentlig og
> tydeligere motiv.

-De mørke birke i baggrunden-

> Hvad gik galt i PS

Spørger du om noget ?

Fra : Fif

Dato : 11-04-05 18:13

> http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0105b-w.jpg
>
> Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

Hej.

Er ikke nogen ørn til foto endnu, men vil da godt gi' min mening.

Syntes at træet, der nok skulle ha' båret selve motivet bliver væk i alle de
små utydelige grene.
Kan godt li' baggrunden med birketræerne, ville dog nok beskære venstre
øverste hjørne væk, eller skyde træet fra en anden vinkel.

Hilsen
Fif

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 11-04-05 18:31

Fif wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Forstår ikke at du bruger digital kamera, det bliver først rigtig godt
analogt, altså det sort/hvide.

Tommy

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 18:55

Tommy Hjorth wrote:

> Forstår ikke at du bruger digital kamera, det bliver først rigtig godt
> analogt, altså det sort/hvide.

Den forstår jeg ikke - mener du at dig. kun er godt til farver?

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 18:50

Fif wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Er ikke nogen ørn til foto endnu, men vil da godt gi' min mening.

Og den er velkommen

> [...]
> Kan godt li' baggrunden med birketræerne, ville dog nok beskære venstre
> øverste hjørne væk, eller skyde træet fra en anden vinkel.

Ja, jeg kender ikke navnet på sygdommen, men jeg er, og har været i
mange år, helt fascineret af synes af et netværk af grene, og lidelsen
har medført vildere ting. mon ikke jeg skulle uploade.......?
Hjørnet ville jeg hellere prøve at klone lukket så billedet ikke bliver
for symmetrisk ( en anden ideosynkrasi

Fra : Kenneth K.

Dato : 11-04-05 19:00

On Mon, 11 Apr 2005 17:15:38 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0105b-w.jpg
>
> Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

Mja, det kommer vel an på hvilken bog man kigger i :) Skulle billedet vise
flot forårsvejr som overskriften hentyder til, er det sgu et dårligt
billede. Der er ikke meget sol og varme over det og det hele flyder
sammen. MEN, der er noget malerisk over det. Det ligner meget en
blyantstegning og netop derfor synes jeg det er et spændende billede. Det
er det bedste jeg har set fra din hånd, er ikke meget for dine noget
abstrakte nattebilleder.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 19:09

Kenneth K. wrote:

> [...]
> dårligt billede. Der er ikke meget sol og varme over det og det hele
> flyder sammen. MEN, der er noget malerisk over det. Det ligner meget
Jeps.

og netop derfor synes jeg det er et spændende
> billede. Det er det bedste jeg har set fra din hånd, er ikke meget for
> dine noget abstrakte nattebilleder.
Herligt med diversiteten, så jeg laver da en masse andet.

Takker for din mening.

Fra : Sjønne

Dato : 11-04-05 20:09

> Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

Ole, jeg syntes også det er et godt billede. Men min mening kommer an på din
intention med billedet, da jeg ikke synes det stemmer overens med det du
skriver som svar til de andre tråde. Mener du at forgreningen er spændende,
eller den transparens du fremstiller? Jeg synes det sidste, og derfor giver
titlen ingen mening, hvis du da ikke bare vil være sort og meningsløs, som
så ofte er at foretrække. Det at du får træet til at forsvinde i baggrunden
ved at bruge uanede mængder gråt i gråt kan jeg filosofisk godt lide, og der
rammer billedet seeren godt. Men at du skulle vise grenenes struktur kan jeg
ikke se. Personligt er jeg til de grå toner, hvor så mange helst ser
kontrasterne spille den dominerende rolle. Det kunne være interessant at
høre en mere detaljeret beskrivelse af din mening med billedet.

KH
Søren

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 21:01

Sjønne wrote:

> Ole, jeg syntes også det er et godt billede. Men min mening kommer an
på din intention med billedet,

Jeg håber bestemt, at din mening er den samme, uanset mine intentioner.
Hvad jeg har tænkt mig, hvis jeg tænker, er imho uvedkommende.

> [...]
>hvor så mange helst ser kontrasterne spille den dominerende rolle. Det
>kunne være interessant at høre en mere detaljeret beskrivelse af din

Jeg mener ikke at have udtalt mig om nogen struktur. Jeg er mig ikke
nogle logiske tanker bevidst i forb. m. fremstilling af billedet. Og så
leger jeg med s/h pt. m. forskellige indstillinger i channel mixer
Men jeg kan huske da jeg tog det, og det var træet/formen/virvaret i
forhold til baggrunden og blæsten, der fik mig til at trykke.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-04-05 21:08

On Mon, 11 Apr 2005 17:15:38 +0200, Ole Larsen wrote:

> http://home.tiscali.dk/muggler/IMG_0105b-w.jpg
>
> Det er jo ikke helt efter bogen, så skyd bare

Det er et enormt rodet billede. Intet i focus. Hvad er centralt i dette
billede? Jeg kan ikke se noget, men gætter på at det er busken/træet i
centrum. SH konverteringen ligner noget fra børnehaveklassen. Det virker
meget udbrændt og udetaljeløst. Delete knappen på kameraet havde været en
god ting at bruge.

Jeg ved godt at det er hårdt sagt. Men ærligtalt dette billede er ikke
noget værd efter min mening.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-04-05 04:29

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> meget udbrændt og udetaljeløst. Delete knappen på kameraet havde været en

Jeg var nødigt billedet foruden

> Jeg ved godt at det er hårdt sagt. Men ærligtalt dette billede er ikke
> noget værd efter min mening.

Og det er helt fint,
Takker for dit besvær