Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papirbilder på tykk kartong - limfolie ell~
Fra : Kristian B. Rian

Dato : 11-04-05 13:14

Hva egner seg best til å lime opp papirutskrifter fra blekkskriver på tykk
kartong? Limspray eller dobbeltsidig folie? Har noen tips om hva som finnes
av slike produkter og hvor de kan kjøpes eller er det andre metoder som kan
anbefales til presentasjon av utstillingsbilder på papir?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-04-05 13:36

"Kristian B. Rian"
> [...]
> av slike produkter og hvor de kan kjøpes eller er det andre metoder som kan
> anbefales til presentasjon av utstillingsbilder på papir?

Limspray er glimrende. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 14:00

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Limspray er glimrende. -max-

Jep, og det har den fordel at det kan flyttes igen, hvis man rammer lidt
skævt. Det bliver nok en del sværere med dobbeltklæbende tape.

/Alex

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 11-04-05 15:01

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det bliver nok en del sværere med dobbeltklæbende tape.

Hej

Det er nok varme-klæbefolie Kristian mener, en meget tynd film der lægges i
mellem billedet og det emne der skal klæbes op på, det hele varmes så op i
en varmeklæbe-presse. Det fungerer godt på de gamle Baryt fotopapirer, men
er næsten umuligt at bruge på de nye plastcoatede papirtyper, da plasten på
papiroverfladen har næsten samme smeltepunkt som folien. Der ved er det
svært at finde den rette temperatur på pressen.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-04-05 19:26

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message

> [...]
> plasten på papiroverfladen har næsten samme smeltepunkt som folien. Der
> ved er det svært at finde den rette temperatur på pressen.

Jeg har opgivet tør-klæbe-folie og strygejern, efter at plast "papiret"
indfandt sig for mange år siden.

Bo //

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 11-04-05 20:06

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har opgivet tør-klæbe-folie og strygejern, efter at plast "papiret"
> indfandt sig for mange år siden.

Ja, spildeprocenten var alt for stor

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-04-05 14:07

-max- wrote:

> Limspray er glimrende. -max-

Hmm... i den grafiske branche kaldes 3M spraylim for tegnerens død
på dåse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 14:12

> Hmm... i den grafiske branche kaldes 3M spraylim for tegnerens død
> på dåse.

Nu er der nok en vis forskel på at klæbe nogle få præsentationer op, og så
på at arbejde 8 timer med skidtet om dagen i mange år.

/Alex

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-04-05 14:23

"Niels Riis Ebbesen"

> Hmm... i den grafiske branche kaldes 3M spraylim for tegnerens død
> på dåse.

Ja de er sku tossede de tegnere, i andre brancher har de fundet ud af
at bruge sikkerheds udstyr, men måske man ikke ser så tjekket ud
med sådan en maske, hvad ved jeg - det er jo ikke en næse spray. -max-

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 11-04-05 15:28

> Hmm... i den grafiske branche kaldes 3M spraylim for tegnerens død på
> dåse.

Hej

Nils, godt vi lige mødtes her.

Inden du bruger mere lim, så svar lige på mit indlæg i en anden tråd, du kan
jo have overset det:

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-04-05 21:17

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Nils, godt vi lige mødtes her.
>
> Inden du bruger mere lim, så svar lige på mit indlæg i en anden tråd, du
kan
> jo have overset det:

Hvorfor bruger du dog tid på ham, du ved vel ligeså godt som mig at han ikke
vil henlade sig til ligegyldige diskussioner hvor han ikke kan undgå at
forherlige sig selv

Mvh
Simon

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 11-04-05 20:50

-max- wrote:
> "Kristian B. Rian"
>
> Limspray er glimrende. -max-

Hvilket materiale limer du ( og I andre) det så op på? Bare alm. tykt
karton?? Hvor køber i dette?
/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 11-04-05 21:24

-max- wrote:
> "Kristian B. Rian"
>
> Limspray er glimrende. -max-

Har I prøvet at lime fotos på en træplade? Tænker på noget limtræ af en
salgs..
/ Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-04-05 00:33

"Thomas Jacobsen"

> Har I prøvet at lime fotos på en træplade? Tænker på noget limtræ af en
> salgs..
> / Thomas

Du kan lime på hvad som helst, kan ikke umiddelbart se fidusen
med dyre og tunge limtræsplader.?? Desuden arbejder træ en hel
del.. Pap, karton, skumplader, etc. er det folk plejer at bruge. -max-

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 13-04-05 21:49

> [...]
> med dyre og tunge limtræsplader.?? Desuden arbejder træ en hel
> del.. Pap, karton, skumplader, etc. er det folk plejer at bruge.

Kunne være sjovt at forære et 'møbel' til gæsterne på min udstillinger.
Arbejder som billedkunster..
/ Thomas