Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Info: 10*15 cm digital print til 0,75dkk
Fra : Bo Andersen

Dato : 10-04-05 20:34

Et April-tilbud hos www.japanphoto.dk
"I april måned tilbyder Japan Photo 10 cm digital print til DKK 0,75! Alle
priser er inkl. moms og ordregebyr. "

Dette indlæg er på ingen måde en reklame for nævnte firma, jeg synes
bare det lyder billigt og ville dele den information med Jer.
Kvalitet, leveringtid osv. kender jeg intet til. Men for 0,75 pr. stk.
kunne man jo prøve sig lidt frem.

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Steen F.

Dato : 10-04-05 21:03

Bo Andersen wrote:
> [...]
> bare det lyder billigt og ville dele den information med Jer.
> Kvalitet, leveringtid osv. kender jeg intet til. Men for 0,75 pr. stk.

Jeg har fået lavet digital print hos Japan Photo i Kolding én gang. Og for
sidste gang. Billederne var generelt for mørke/gule i farvenuancen. Jeg
viser ikke længere disse billeder frem til venner og bekendte, da alle
spørger, hvad der er galt med farverne. Jeg ved godt at man kan klage, men
jeg gider efterhånden ikke det firma mere.

Bilka's fremkaldelser (hvor end de får dem lavet henne) så derimod naturtro
ud.

/Steen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-04-05 00:17

Steen F. wrote:
> Bilka's fremkaldelser (hvor end de får dem lavet henne) så derimod naturtro
> ud.

Det er faktisk lidt sjovt.. fordi Bilka og Japan Photo får printet
fotos det samme sted.. (det gjorde de ihvertfald for ~6mdr
siden)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Steen F.

Dato : 12-04-05 01:30

Hans Joergensen wrote:
> Det er faktisk lidt sjovt.. fordi Bilka og Japan Photo får printet
> fotos det samme sted.. (det gjorde de ihvertfald for ~6mdr
> siden)

Ja det lyder da lidt underligt. Hvor sender de billederne hen?

/Steen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-04-05 21:33

Bo Andersen wrote:

> Dette indlæg er på ingen måde en reklame for nævnte firma, ...cut...

Jow... det er i allerhøjeste grad reklame-spam for det pågældne
firmas produkter, og det er meget tæt på, at jeg sender en abuse
klage til din ISP.

FUT: news:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

--
Læs om korrekt brug af nyhedsgrupperne på www.usenet.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 12-04-05 11:25

> Jow... det er i allerhøjeste grad reklame-spam for det pågældne firmas
> produkter, og det er meget tæt på, at jeg sender en abuse klage til din
> ISP.

Hej

Det er da i høj grad dejligt at få at vide hvor man kan spare penge på sine
billeder, og der er jo billeder det handler om ikke?

Nils, inden du klager, så svar lige på mit indlæg i en anden tråd, du kan
jo have overset det:

Du kan da ikke bare stikke af fra din egen tråd, som en hund med halen
mellem benene.

--
Leif Langgaard

www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hansen

Dato : 10-04-05 22:36

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare det lyder billigt og ville dele den information med Jer.
> Kvalitet, leveringtid osv. kender jeg intet til. Men for 0,75 pr. stk.

Med forlov, hvorledes ser du, at 10*15 cm koster 0,75 kr?. Jeg kan se, at et
'10-cm'-billede koster 75 øre, men om der er længde eller breddekan jeg ikke
se?

Fra : michael bs

Dato : 10-04-05 22:56

"Hansen" <Hansen@lynge.gø> skrev i en meddelelse
> [...]
> et
> '10-cm'-billede koster 75 øre, men om der er længde eller breddekan jeg

10cm er den korte led. Den lange led afhænger af din beskæring. Sikkert fra
10 til 15cm er inden for det tilladte vil jeg tro.
mvh Michael

Fra : Bo Andersen

Dato : 11-04-05 21:27

> [...]
> et
> '10-cm'-billede koster 75 øre, men om der er længde eller breddekan jeg

Kunne man forestille sig at netop det spørgsmål kunne være et "Ofte stillet
spørgsmål"
som henleder tankerne på FAQ ?
Og vupti ca. 3/4 nede på FAQ siden er der en udførlig forklaring, både med
"alm." 3:4 kameraer og 2:3 kameraer (f.eks DSLR).
Altså ja, hvis du uploader i et forhold svarende til 10*15cm så får du et
10*15cm
(forudsat at det er det du bestiller

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Hansen

Dato : 11-04-05 22:17

> [...]
> "alm." 3:4 kameraer og 2:3 kameraer (f.eks DSLR).
> Altså ja, hvis du uploader i et forhold svarende til 10*15cm så får du et

Jeg synes stadig, vupti, at der er en mærkelig måde, vupti, at opgive en
billedstørrelse på.

Fra : Bo Andersen

Dato : 12-04-05 17:25

> Jeg synes stadig, vupti, at der er en mærkelig måde, vupti, at opgive en
> billedstørrelse på.

OK, det kan jeg jo ikke ændre på.
Men hvordan skulle de ellers skrive det ?
Når nu det er afhænging af hvilket billedformat
der bliver uploaded.
Andre steder er det også normalt. at opgive "10cm"
f.eks. pixum.de

Venligst, Bo Andersen.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-04-05 00:02

"Bo Andersen" <
> [...]
> bare det lyder billigt og ville dele den information med Jer.
> Kvalitet, leveringtid osv. kender jeg intet til. Men for 0,75 pr. stk.

Der er ikke noget jeg elsker mere end hjemmesider hjor jeg kan surfe rundt
og lede efter DEN eneste information jeg er interesseret i - PRISEN - og
blive påduttet en masse andet info jeg ikke har nogen som helst interesse i,
hermed er japanphoto accepteret som medlem af klubben af sites jeg ikke
gider besøge mere.. Damn det er sku da utroligt hvor dårligt man kan gøre
det.. Det er fint at være smart, hehe men hvis man ikke er smart nok er det
virklig noget skidt. 3td til det indlæg. -max-

Fra : Bo Andersen

Dato : 11-04-05 21:22

> Der er ikke noget jeg elsker mere end hjemmesider hjor jeg kan surfe rundt
> og lede efter DEN eneste information jeg er interesseret i - PRISEN -
Snip

æhh kan ikke følge dig.
ca. mid på startsiden er der en "Prisoversigt" og i venstre kolonne er der
sågar en "Priskalkulator"
Venligst, Bo Andersen.