Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A3-printer
Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 14:18

Efter at have forsøgt med udprintning på det lokale "huset" overvejer
jeg at anskaffe en printer til A 3 evt. større (men det sidste har jeg
nok ikke "tid" til
Evt. erfaringer med printere til større end A 4 ?
PFT
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-04-05 15:50

In article <425927a0$0$23068$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Ole Larsen wrote:
> [...]
> nok ikke "tid" til
> Evt. erfaringer med printere til større end A 4 ?

Både Canon og Epsons A3 modeller går for at være fremragende.

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 16:13

Povl H. Pedersen wrote:

> Både Canon og Epsons A3 modeller går for at være fremragende.

Ja, det gør HP´s også, men kan de printe så sort er sortsort (og resten
i orden, naturligvis)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-04-05 16:30

In article <42594272$0$22998$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Ole Larsen wrote:

> Ja, det gør HP´s også, men kan de printe så sort er sortsort (og resten
> i orden, naturligvis)

Begge to har en topmodel A3 fotoprinter som er bedre end en billig discount-
printer som Pizma i3000/i4000.

Fra : Food_life

Dato : 10-04-05 16:04

On Sun, 10 Apr 2005 15:18:26 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>nok ikke "tid" til
>Evt. erfaringer med printere til større end A 4 ?
Jeg er meget tilfreds med min i9950 Canon

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-04-05 16:28

Food_life wrote:

> Jeg er meget tilfreds med min i9950 Canon
Og det er en af dem, jeg skal se nærmere på, tak

Fra : michael bs

Dato : 10-04-05 16:35

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget tilfreds med min i9950 Canon

hvordan er kvaliteten sammenlignet med gode fothandleres print?

michael

Fra : Food_life

Dato : 10-04-05 16:52

On Sun, 10 Apr 2005 17:35:01 +0200, "michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

>hvordan er kvaliteten sammenlignet med gode fothandleres print?
>
>michael

Jeg synes at den laver nogle helt fantastiske print - den har 8
farvepatroner; men det er naturligvis ikke billigt at printe foto ud i
A3!

Fra : michael bs

Dato : 10-04-05 17:10

> [...]
>>
> Jeg synes at den laver nogle helt fantastiske print - den har 8
> farvepatroner; men det er naturligvis ikke billigt at printe foto ud i

Bedre eller dårligere end fotohandelernes prints?

Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-04-05 17:03

In article <425947a4$0$757$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, michael bs wrote:

> hvordan er kvaliteten sammenlignet med gode fothandleres print?

Online fremkaldelse er væsentlig ringere en eksempelvis Epson R300 / RX500,
og A3 fotoprinterne er endnu bedre.

Det eneste argument for online fremkaldelse er lidt længere levetid på
billedet, og lavere pris.

Fra : Esben

Dato : 10-04-05 21:10

> [...]
> RX500,
> og A3 fotoprinterne er endnu bedre.
>
> Det eneste argument for online fremkaldelse er lidt længere levetid på

Når man printer et kontrastrigt billede med helt sorte flader op ad lysere
områder, vil papirets "blankhed" ofte ikke være den samme i de lyse og mørke
områder. Dette er typisk ikke et problem ved laboratoriefremkaldelse.

--
Esben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-04-05 05:41

In article <42598830$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Esben wrote:
> [...]
> områder. Dette er typisk ikke et problem ved laboratoriefremkaldelse.

Ej-heller ved bedre Epson printere, som har en gloss-optimizer
patron.

Fra : Esben

Dato : 11-04-05 22:43

> Ej-heller ved bedre Epson printere, som har en gloss-optimizer
> patron.

Det ved jeg så ikke om de testprints jeg har set fra Epson printere har
haft - men tendensen var tydelig.

--
Esben

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-04-05 10:39

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in message
> [...]
mørke
> områder. Dette er typisk ikke et problem ved laboratoriefremkaldelse.

Det kommer meget an på papiret, vælger man det rigtige papir, Canon til
Canon og Epson til Epson så oplever man heller ikke den slags. Epson er
endda udstyret med en gloss optimizer som er en ekstra patron der ligger en
beskyttende film over printet, den gør både at man får ensartet gloss,
længere holdbarhed og bedre vandfasthed. Alle disse ting har Canon også og
de er indbygget i papiret når man vel mærke vælger det rette papir som Canon
Photo Paper Pro.

Mvh
Simon

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-04-05 12:02

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> nok ikke "tid" til
> Evt. erfaringer med printere til større end A 4 ?

Jeg har fået en del af mine billeder printer med en HP DesignJet 30 printer
og resultatet er meget fint.

Jeg en plan om at købe en A3+ printer og har set på Epson, Canon og HP's
prof. printere DesignJet.

Foreløbig er HP DesignJet 30 min favorit. Jeg har fundet en del reviews og
omtaler

http://www.it-enquirer.com/index.php/ite/more/hp_designjet_30_review_part_1/

http://www.it-enquirer.com/index.php/ite/more/designjet_30_part_2/

http://www.it-enquirer.com/index.php/ite/more/hp_designjet_30_rips/

http://www.it-enquirer.com/index.php/ite/more/hp_designjet_30_paper_and_ink/

http://www.it-enquirer.com/index.php/ite/more/magnum_designjet_130/

http://www.macuser.co.uk/macuser/labs/61123/hp-designjet-30.html

http://www.wilhelm-research.com/dj130/WIR_HP130_2004_08_30.pdf

http://www.outbackphoto.com/printinginsights/pi031/HP_Designjet_30.html

Desuden er den meget økonomisk i brug. Beregnet pris for A3+ er ca. 10kr.
for blæk. Min Epson Photo Stylus 810 tager 11kr. i blæk for en A4!

Både Canon's i9950 og Epson 2200 er også fine bud.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 15:19

Hans Kruse wrote:

> [...]
> for blæk. Min Epson Photo Stylus 810 tager 11kr. i blæk for en A4!
>
> Både Canon's i9950 og Epson 2200 er også fine bud.

Du skal have tak for dine links.
Henvendelse til Epson siger 2100, men den afløses meget snart af en lidt
billigere og lige så god eller bedre R 1800.
HP har jeg ikke hørt fra endnu
Canon har kun i9950, der er aktuel,

Listen (min) er nu begrænset til 3 stk. Det er da noget i den jungle

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-04-05 15:59

Ole Larsen wrote:

> [...]
> Canon har kun i9950, der er aktuel,
> Så
> Listen (min) er nu begrænset til 3 stk. Det er da noget i den jungle

R1800 er anmeldt her:
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson%20R1800/page_1.htm. Den
ser god ud - bortset fra den gule.

Jeg tror mere på HP 8750, som er lige på trapperne. Læs anmeldelsen af
A4-printeren 8450 hér:
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/printers/HP%208450/page-1.htm - 8750'eren
er en A3-version med en ekstra farve. Jeg synes den virker meget lovende,
især kan jeg godt lide dens S/H-egenskaber.

i9950 gad jeg ikke tænke på - den skriver meget flotte farvebilleder, men
lysægtheden er ringe og den er ikke for god til S/H. Men hurtig, det er den
sgu'.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-04-05 16:35

Morten Wartou wrote:

> [...]
> lysægtheden er ringe og den er ikke for god til S/H. Men hurtig, det er den

Herligt, så er det bare at vente på at de kommer......

Fra : michael bs

Dato : 11-04-05 22:50

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
>
> i9950 gad jeg ikke tænke på - den skriver meget flotte farvebilleder, men
> lysægtheden er ringe og den er ikke for god til S/H. Men hurtig, det er

Det kan være det er mig det er galt med men hos mig virker dine links ikke,
desværre. Jeg får en skærm med "error - file not found"
mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 12-04-05 09:05

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:425af0ea$0$727$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det kan være det er mig det er galt med men hos mig virker dine links
> ikke, desværre. Jeg får en skærm med "error - file not found"
> mvh Michael

hmmm i dag virker linket..så no problemos.
Deres server var nok kortvarigt nede.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-04-05 17:10

> HP har jeg ikke hørt fra endnu

Vær lige opmærksom på at HP også har en billigere A3 printer
http://www.outbackphoto.com/printinginsights/pi032/HP_Photosmart_8450.html,
men det er en anden klasse end DesignJet 30.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Esben

Dato : 11-04-05 22:42

> Vær lige opmærksom på at HP også har en billigere A3 printer
> http://www.outbackphoto.com/printinginsights/pi032/HP_Photosmart_8450.html,
> men det er en anden klasse end DesignJet 30.

Ja, 8750 har op til 9 separate blæknuancer (6 i 30/130) og kan printe til
kant.
30/130 har så til gengæld mere økonomiske blæktanke og kan opgraderes med
PS-rip.

--
Esben

Fra : michael bs

Dato : 15-04-05 22:48

> Både Canon's i9950 og Epson 2200 er også fine bud.

Har du set Epson Stylus Photo R1800 ?

mvh Michael