Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 24-70mm L
Fra : HV

Dato : 07-04-05 17:51

Hej

Jeg har lige købt et brugt Canon 24-70mm F2,8 L objektiv, og har lige
et spørgsmål:

Hvis jeg zommer ind fra 24mm siger den et lille klik når den passerer
28mm mærket.

Er det normalt for dette objektiv?

På forhånd tak...

HV

Fra : fam. Ager

Dato : 07-04-05 18:15

"HV" <not@shown.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg zommer ind fra 24mm siger den et lille klik når den passerer
> 28mm mærket.

min siger intet

torben

Fra : HV

Dato : 07-04-05 18:51

Okay tak for svarene... Jeg må nok hellere få fat i PW service.

--
HV

Fra : [HCS] 4000

Dato : 07-04-05 18:13

Det gør mit ikke!

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
------------------------------

Fra : Henrik

Dato : 07-04-05 19:01

On 07/04/05 18:50, in article
1112892626.2aa91ae15a1035cea1376264010b253a@teranews, "HV" <not@shown.com>
wrote:

> [...]
> et spørgsmål:
>
> Hvis jeg zommer ind fra 24mm siger den et lille klik når den passerer

Heller ikke mit.

Mvh. Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-04-05 20:17

In article <1112892626.2aa91ae15a1035cea1376264010b253a@teranews>, HV wrote:

> [...]
> et spørgsmål:
>
> Hvis jeg zommer ind fra 24mm siger den et lille klik når den passerer

Ikke mit. Men mit 28-135mm har fået samme symptom.

Fra : -Thomas H.-

Dato : 08-04-05 07:12

> Ikke mit. Men mit 28-135mm har fået samme symptom.

Hvis det er 28-135 IS USM du tænker på, har jeg også sådan et. Det siger
ikke klik på noget tidspunkt, men jeg syntes til tider ikke det tegner
skarpt nok på mit 350D..

MVH
Thomas H.

Fra : HV

Dato : 08-04-05 14:20

Hej

Jvf. PW service skal det hurtigst muligt til reparation inden det
forværres, da der er risiko for at autofocusprintet knækker. >gulp<

Godt der er lidt rest garanti på

Go weekend og tak for suporten...

HV

Fra : Thomas Kjær

Dato : 07-04-05 20:27

On 2005-04-07, HV <not@shown.com> wrote:
> [...]
> et spørgsmål:
>
> Hvis jeg zommer ind fra 24mm siger den et lille klik når den passerer

Det er ikke normalt, nej. Det gør ingen af mine objektiver, ej heller
24-70/2.8L'eren.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-04-05 21:06

> Hvis jeg zommer ind fra 24mm siger den et lille klik når den passerer
> 28mm mærket.

Min er lidt ujævn netop omkring ca. 28mm, den siger dog ikke noget klik. Jeg
har dog ikke fået noget gjort ved det.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-04-05 21:18

> Min er lidt ujævn netop omkring ca. 28mm, den siger dog ikke noget klik.
> Jeg
> har dog ikke fået noget gjort ved det.

Min er _lidt_ strammere i området 24-28mm, men går jævnt og siger ikke
noget.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 10-04-05 12:54

On Thu, 7 Apr 2005 22:18:06 +0200, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

>Min er _lidt_ strammere i området 24-28mm, men går jævnt og siger ikke
>noget.

Mit er også en anelse strammere mellem 24-28. Jeg havde den for et par
uger siden inde hos pw service hvor det blev skilt, smurt og justeret.
Derefter gik den stramt, men jævnt hele vejen fra 24-70. Nu er der
igen et "hak" lige omkring 28mm så gæt hvem der skal tilbage til pw
service snarest..
--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Bjørn W.

Dato : 11-04-05 21:17

<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

>Min er _lidt_ strammere i området 24-28mm, men går jævnt og siger ikke
>noget.

Sådan er min også.....

Bjørn W.